door Bruno » za jan 15, 2011 12:02 pm
Wat Leblar's reaktie betreft : Bij lange stilstand, kan het inderdaad zijn, dat de zuigers wat verroest zijn, en dan is het verstandig deze te ontroesten. De stofkap, zou ik dan vooral even invetten, zodat het rubber de beweging van de zuiger goed volgt. Bij normaal gebruik, is het meestal enkel het zichtbaar deel van de zuiger, het randje dus, dat wat roestig is. Dit kan niet zoveel kwaad. Het demonteren van de zuigers dus, zolang, de stofkap of zo niet gescheurd is, zou ik dus niet direkt doen. In ieder geval, begin je er toch aan, zet de bus siliconenvet dan maar klaar, want die heb je voor de stofkapjes zeker nodig.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer