

Ian schreefColon:? Zo kun je nog lang bezig blijven.. In de porsches kappen wij al meer dan jaren dit(mijn buurman doet in zijn 430 en zijn vantage dit ook), en nooit problemen gehad.



Bruno schreefColonEen paar bedenkingen :
- Ten eerste is het niet omdat de buurman in zijn wagens, wat merk en prijscategorie dat ook mogen zijn, een minderwaardige koelvloeistof giet, dat dan ook per definitie de juiste manier is.
- Ten tweede, is een F een heel ander verhaal dan eender welke andere modernere wagen, waar het koelsysteem iets minder gevoelig is aan roest, en het blok minder gevoelig is aan HGF'en.
- Ten derde snap ik niet waarom op zo'n dure wagens 10 of 20 euro meer aan koelvloeistof plots een probleem zou mogen zijn. Ik snap echt niet waar dat over gaat.
- Ten vierde, is koelvloeistofverbruik per definitie niet normaal. Ik rij met de F zeer regelmatig tegen de begrenzer en moet normaal gezien geen enkele ml bijgieten, en als dan plots de merknaam Porsche nog eens terug op de proppen komt, nee, ook daar heb ik het een paar maanden geleden ook niet moeten bijgieten toen ik met een Turbo op een dag een stel banden en een stel blokken op circuit versleet. Wat denk je van daar, van gemiddelde toerentallen ?![]()
- Ten vijfde is benzine en diesel van benzinestations zoals bv. van de Makro wel degelijk SOMS van een ZEER SLECHTE kwaliteit, of denk je dat ik nooit te maken heb in mijn beroep met wagens die net daardoor, geweldige motorproblemen hebben, waar wij dan diagnoses op moeten doen en chemische hulpmiddelen moeten voor bedenken. Veelal gaat het over ingredienten die echt niet thuishoren in de brandstof en bovendien gaat het ook dikwijls over overdreven veel condens of water in de tanks, die dan in de wagens terecht komen. Denk je dat moderne diesels zoals common rails hier dol op zijn, om nog niet te spreken van de dieselbacterie die hierdoor dikwijls ook in tanks ontstaat. Ik begrijp mensen die hier tanken ook veelal niet. Ze doen het veelal tot ze ooit voor dure herstellingen komen te staan. Hopelijk tankt de buurman dit niet in zijn dure auto's of jullie in jullie, en ik zal het nog één keer benoemen, alvorens het hier een forum wordt van één of ander Duits sportmerk, Porsche.
Verder no offence uiteraard, gewoon ongezouten mijn mening, die uiteraard op een forum gewoon mag, mag ik hopen.





Ian schreefColon:? Zo kun je nog lang bezig blijven.. In de porsches kappen wij al meer dan jaren dit(mijn buurman doet in zijn 430 en zijn vantage dit ook), en nooit problemen gehad. Met mijn F ook nooit problemen gehad met deze vloeistof. Dat is zoals mensen zeggen dat je niet mag tanken aan het tankstation van makro..
Ach ja





Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.