door Carl » wo jan 12, 2011 3:42 am
Bedankt voor de reactie.
Ik heb het oliepeil terug nagekeken en het is inderdaad veel te laag, dus is er een hoog verbruik of er is niet genoeg bijgevuld bij de vervanging en heb ik er een keer of vier overgekeken.
Ik heb nog geen compressiemeting kunnen doen omdat ik niet de correcte (lange) adapters heb aan m'n meter.
Wat me verder enorm verbaast is dat m'n koelvloeistof alweer stevig gezakt is (1cm), terwijl de motor niet eens gedraaid heeft. De radiator is helemaal droog, er is nergens iets van een lek te bespeuren, zelfs geen oliedruppeltje na een maand stilstand.
Mogelijks was het vloeistofniveau toch lager dan het darmpje gekomen en is dat nu volgelopen. Ik ga zeker aan de slag om te ontluchten, je weet maar nooit. Als er daarna nog verwijnt dan ben ik toe aan een nieuwe pakking rond het inlaatspruitstuk. Als het dat niet is dan begin ik te vrezen voor iets anders, en dat zou ook m'n slechte ontsteking kunnen verklaren.
Moest ik een HGF hebben dan overweeg ik wel om de cilinderbussen en zuigers te vervangen alsook klepzittingen/ dichtingen te laten controleren. Een kleine revisie zeg maar. Op zo'n slordige 184.000 km mag dat al wel stilaan eens een beetje in gedachten komen.
Maar laten we niet op de feiten voorop lopen, voorlopig kan het nog allemaal toeval zijn. Zodra de ontstekingsspoelen, de bougiekabels en de bougies vervangen zijn doen we een tweede test en dan zien we wel verder.
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!