Jongens, het is glad!
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: Jongens, het is glad!

    door Janmgf » wo dec 22, 2010 7:57 pm

    Ik vind Nijmegen sowieso een auto onvriendelijke stad. :evil:

    Het barst er van de flitspalen en de max. snelheid van 50 kmh op het stuk van de Graafseweg tussen de Graafse brug en de rotonde bij het Quick terrein vind ik uitlokking tot misdaad.
    Dat was vroeger een snelweg en is nu nog dezelfde weg met dubbele rijbanen gescheiden door een vangrail.
    Als je de auto in z'n vrij zet en naar beneden laat rollen kom je al over de 50.

    Laat ze maar wat meer geld besteden aan strooien.........

    Het heet daar niet voor niets Havanna aan de Waal.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Jongens, het is glad!

    door mgf_stefke » wo dec 22, 2010 10:14 pm

    das spijtig dat je schade hebt gereden door de sneeuw
    hopelijk valt ook de reparatie mee en dan ben je het rap vergeten en heb je terug veel mg tf plezier,

    Ik laat de zelf ook de Mg'f nu ook binnen in de garage staan
    vanwege te veel slipgevaar en te veel strooizout in belgie,
    en ook voor de andere weggebruikers die hun voertuig minder onder controle hebben.
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Jongens, het is glad!

    door Andros » wo dec 22, 2010 10:24 pm

    Ach, bij een tegenpartij is het een stuk eenvoudiger de zaken betaald te krijgen. Voor zover ik kan zien valt de schade me mee, wellicht is hier iemand die dure zaken kan aanwijzen nadat een F op z'n zijkant heeft gelegen. Wel ga ik er vanuit dat er motorisch niets mis is. Onderkant was vrij schadevrij toen ik er gisteravond keek en buiten de deuk rechtsvoor is er weinig te zien.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    GeregistreerdCOLON di mei 13, 2008 8:05 am
    WoonplaatsCOLON Sprundel

    Re: Jongens, het is glad!

    door wjjkoevoets » wo dec 22, 2010 10:29 pm

    Andros schreefColonUiteraard weten we dat hier wel dat het glad is maar blijkbaar houdt de gemeente Nijmegen niet van strooien. Ben gisteravond rond 22.30 in een slip geraakt en met de MG en op zijn kant in de berm beland. Hele circus van de hulpdiensten kwam langs maar na een kleine controle in het ziekenhuis mankeer ik gelukkig niets op wat nekpijn na.

    De MG is op het oog weinig beschadigd, flinke deuk boven het rechter voorwiel en waarschijnlijk heb de ophanging een klap gehad. Moet zeggen dat ik veel geluk gehad heb en dat de A326 een stuk beter gestrooid mag worden. Blijf in ieder geval goed opletten zou ik zeggen... :cry:

    Ai, erg jammer man. Het is inderdaad echt uitkijken met dit weer. Als je niet weg hoeft is het beter om gewoon thuis te blijven. Zelfs snelwegen zijn nog erg verraderlijk!

    Nu maar hopen dat je je TF weer snel kunt herstellen! Zelf ben je gelukkig in order en dat is toch het belangrijkste!
    Proud ex-owner of an:
    MG TF 135 - 80th Anniversary Edition (Starlight Silver - Stock)

    Proud owner of a:
    BMW ///M235i (Estoril Blue) - Bootmod3 - Wagner DP - ER CP - ER TIC CP - CSF FMIC - GFB DV+ - Pure Inlet - K&N Drop-in AF - MPE
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door Bruno » wo dec 22, 2010 11:42 pm

    mgf_stefke schreefColonIk laat de zelf ook de Mg'f nu ook binnen in de garage staan
    vanwege te veel slipgevaar en te veel strooizout in belgie,
    en ook voor de andere weggebruikers die hun voertuig minder onder controle hebben.


    T'is een goeie die het zegt, sorry , kon het niet laten, grapje he Stefke :wink:

    @ Andros, laat je wagen zeker uitlijnen , dan ben je zeker dat er niets anders mis is. Een subframe heeft heel weinig nodig immers, en het zelfde geldt voor de ophanging in het algemeen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Jongens, het is glad!

    door Andros » do dec 23, 2010 12:01 am

    Uitlijning stond nog op de planning, ga ik zeker laten fixen. Eerst maar eens naar hier laten brengen en dan eens verder zien.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Jongens, het is glad!

    door Remieme » do dec 23, 2010 4:39 am

    Sterkte met de afhandeling. Hopelijk kan je de schade verhalen op de verantwoordelijke instantie...

    Hier heb ik vandaag eindelijk de wintersloffen laten monteren onder de Astra. Die is echt heel wat beter te hanteren in de winter. Zelf heb ik het geluk dat ik op slechts 8 km van mijn werk woon en de fiets kan pakken ipv de MG als Aline de Astra nodig heeft voor te gaan werken.

    Zit al met de gedachte te spelen om een 4WD auto als alternatief erbij te kopen :)
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Jongens, het is glad!

    door mailman » do dec 23, 2010 10:48 am

    Erg vervelend voor je Andros. Ik heb ook eens een gevalletje gehad waarbij ik van mening was dat de wegbeheerder zijn werk niet goed had gedaan. Uiteindelijk heb ik vrijwel de hele schade vergoed gekregen van het waarborgfonds. Misschien de moeite waard om deze een brief, incl. foto's schade, politie rapport en offerte reparatie toe te sturen. Ik denk dat je zeker 80% moet kunnen verhalen.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: Jongens, het is glad!

    door Helmet » do dec 23, 2010 12:09 pm

    Potverdomme da's klote zeg.. Ik kan dat van Nijmegen beamen ja!
    Ik kwam maandag de A325 af vanuit Arnhem (06:45) en rij in Nijmegen zo een pak sneeuw in!!
    Strooien? Naaeehhh... :evil: Ik vond dat echt te belachelijk dat er niks was gedaan aan de weg daar. Dinsdag nog altijd ellende en ik hoorde dat er ook nog ijzel zou komen de dagen daarna.
    's Avonds op de snelweg voelde ik toch stiekem de auto af en toe iets gaan hoor.
    Al leek het allemaal alleen nattigheid en goed gestrooid. Pas dus op!!
    Ik ben de woensdag en donderdag dus lekker met de trein.

    Ik hoop voor je dat je auto snel weer gerepareerd is.

    Remco

    PS: Bij het UCI (tegenover Huygens) kreeg ik mijn MGF op dinsdagavond NIET eens in een donut gedraaid. En dat in een niet gestrooid en stuk met sneeuwige rotzooi blubber.
    Winterbanden... Ze werken toch wel goed.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Jongens, het is glad!

    door jantje » do dec 23, 2010 12:18 pm

    Niet leuk inderdaad.

    Op dergelijke postings krijg je, zoals vanouds, heel veel suggesties en wijze raad.
    Ik denk dat iedereen zijn eigen raad maar moet opvolgen: sommigen gaan ervoor, anderen (zoals ik) willen de F niet op het spel zetten en hebben er iets voor over: fiets, trein, bus, te voet, ...
    Maar ook daar geldt: jongens het is glad (nu nog altijd als je te voet bent)
    Gisteren nog uitgegeleden in het station en op een mooie dame gebotst.
    Gelukkig er niets aan overgehouden

    Hopelijk valt het mee met de reparatie !
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Jongens, het is glad!

    door Tandi » do dec 23, 2010 12:37 pm

    @jantje : Heeft die dame veel schade ? :)
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Jongens, het is glad!

    door BlackFox » do dec 23, 2010 1:02 pm

    jantje schreefColonGisteren nog uitgegeleden in het station en op een mooie dame gebotst.
    Gelukkig er niets aan overgehouden

    Die dame er aan overhouden leek mij anders nog wel wat :D
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Jongens, het is glad!

    door ttdesign6 » do dec 23, 2010 1:22 pm

    Gisteren nog uitgegeleden in het station en op een mooie dame gebotst.
    Gelukkig er niets aan overgehouden

    Een mooie relatie :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Jongens, het is glad!

    door Arjan » do dec 23, 2010 1:43 pm

    Balen Andros, de schrik zit er op zo'n moment behoorlijk in. Maar het komt allemaal weer goed.
    Dit is oa de reden waarom ik met sneeuw en gladheid de TF laat staan, omdat het overal verraderlijk glad kan zijn. Maar de A326 behoort toch bij de gemeente Wijchen ??
    Laatst bijgewerkt door 1 op Arjan, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Jongens, het is glad!

    door Arjan » do dec 23, 2010 1:55 pm

    Janmgf schreefColonHet heet daar niet voor niets Havanna aan de Waal.


    Maar autorijden doen we hier rechts :wink: (omdat we op de linker rijbaan al snel te hard gaan)
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten