MG TF uitlaat monteren
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » vr okt 22, 2010 6:06 pm

    Nu ik de TF cat op de TF uitlaat aansluit heb ik ook nog steeds gewoon die pakking nodig die ik bij die bocht ook moet gebruiken toch?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » vr okt 22, 2010 6:23 pm

    Bruno schreefColoneen standaard uitlaat zonder of met cat, geeft quasi geen verschil in geluid, dat is enkel zo met een aftermarket uitlaat.


    Hier moet ik je toch in tegenspreken hoor Bruno :)
    Nu de cat er hier weer onder zit merk ik duidelijk (met de kap open) dat het uitlaatgeluid veel meer gedempt is. Met die lege cat kreeg ik een mooie metaalachtige rasp, het is subtiel, maar het verschil is er wel degelijk.

    Tenzij jij dat onder de noemer "quasi" steekt :lol:
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » vr okt 22, 2010 6:33 pm

    BlackFox schreefColon
    Bruno schreefColoneen standaard uitlaat zonder of met cat, geeft quasi geen verschil in geluid, dat is enkel zo met een aftermarket uitlaat.


    Hier moet ik je toch in tegenspreken hoor Bruno :)
    Nu de cat er hier weer onder zit merk ik duidelijk (met de kap open) dat het uitlaatgeluid veel meer gedempt is. Met die lege cat kreeg ik een mooie metaalachtige rasp, het is subtiel, maar het verschil is er wel degelijk.

    Tenzij jij dat onder de noemer "quasi" steekt :lol:


    Ik heb bij de midzomerrit een hele tijd achter u gereden en dat klonk inderdaad niet standaard.
    Ik ga het eerst eens proberen met mijn originele uitlaat om te horen wat dat geeft.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » vr okt 22, 2010 6:37 pm

    .:bert:. schreefColonIk heb bij de midzomerrit een hele tijd achter u gereden en dat klonk inderdaad niet standaard.
    Ik ga het eerst eens proberen met mijn originele uitlaat om te horen wat dat geeft.


    Ik denk dat je vooral ook mijn luchtfilter heb gehoord :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » vr okt 22, 2010 6:45 pm

    Jouw F klonk inderdaad erg goed!

    @ Blackfox,

    Weet jij of ik die pakking nodig heb als ik ook een TF cat heb? Lijkt me wel...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » vr okt 22, 2010 6:49 pm

    Yup ;)
    Maar ik neem aan dat je gewoon je bestaande pakkingen kunt hergebruiken, die zijn immers metaal :)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » di nov 02, 2010 11:25 pm

    Gisteren naar Etienne gegaan om de uitlaat + cat te monteren.
    Hij had alvast een mooie brug ter beschikking en bij het losmaken van de uitlaat bleek er slechts een boutje te zijn dat eraf geslepen moest worden. De rest ging na wat WD-40 gewoon los.

    Al snel kon de uitlaat en ook de katalysator gemonteerd worden, ook dit ging lekker snel. Met een 2 uurtjes was alles gepiept. Toen de oude uitlaat eens bekeken en deze bleek echt flink verroest te zijn, dus de nieuwe is precies op tijd gemonteerd.

    Als laatste was het tijd de F eens even te starten en in vergelijking met de standaard F uitlaat komt er toch echt wel een ander geluid uit. Het is geen Daytona, maar er komt een heerlijke roffel uit en ook bij extra gas geven op de snelweg bijv. komt er een heerlijk geluid uit. Echt een mooie modificatie dus. Ook vind ik de ronde pijpen erg mooi en modern staan. Een echte aanrader dus.

    Etienne, jij nog hartelijkbedankt voor de tijd en moeite, ik ben hartstikke blij met het resultaat.

    En wat beeldmateriaal 8)

    Afbeelding

    Afbeelding
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di nov 02, 2010 11:36 pm

    Dat ziet er goed uit!

    Maar ronde pijpjes op een F staan sowieso niet slecht :mrgreen:


    Je hebt dan nog veel geluk gehad met het loskrijgen precies :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » di nov 02, 2010 11:47 pm

    Rond is mooi, de roffel lijkt me nog mooier, maar ik vind de opvulling in de bumper wat weinig, van mij hadden ze iets meer doorsnee mogen hebben...
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » di nov 02, 2010 11:48 pm

    Thnx,

    Ik vind ronde pijpen ook erg mooi, ook het binnenwerk ziet er vet uit.

    Ik heb btw de raamomlijsting nog even voor je opnieuw gedaan, en deze ziet er keurig uit :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » wo nov 03, 2010 12:05 am

    graag gedaan tom :thumbsup: jij ook bedankt :lol:
    ja je oude uitlaat en de cat waren erg slecht dus het werd inderdaad hoog tijd voor vervanging en het ziet er mooit uit met die ronde pijpjes :D
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » wo nov 03, 2010 12:16 am

    Geen dank,

    Mooi dat er ook dingen voor elkaar gedaan kunnen worden zonder dat er een euro bij komt kijken :lol:

    Ik zal eens snel beginnen aan jouw F!



    @Kevin,

    Wat betreft de opvulling, het zijn inderdaad geen hele dikke pijpen, de ovale pijpen zijn iets breder maar deze weer wat hoger dus ik vind het allemaal mooi in evenwicht. Je ziet het binnenkort irl wel :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo nov 03, 2010 12:53 am

    ttdesign6 schreefColonIk heb btw de raamomlijsting nog even voor je opnieuw gedaan, en deze ziet er keurig uit :wink:


    Mooi :D

    Dat EVC klepje zal wel permanent openstaan neem ik aan?
    En ik wil hem donderdag even horen indien mogelijk, benieuwd naar het verschil :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo nov 03, 2010 9:09 am

    Ziet er goed uit. Ik ben blij dat de uitlaat een goed plaatsje heeft gekregen.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » wo nov 03, 2010 6:40 pm

    BlackFox schreefColon
    ttdesign6 schreefColonIk heb btw de raamomlijsting nog even voor je opnieuw gedaan, en deze ziet er keurig uit :wink:


    Mooi :D

    Dat EVC klepje zal wel permanent openstaan neem ik aan?
    En ik wil hem donderdag even horen indien mogelijk, benieuwd naar het verschil :lol:



    Klepje staat inderdaad gewoon open ja. En tuurlijk mag je hem horen, daar is die voor he :wink:

    @Nem58,

    Hij staat echt keurig en nogmaals dank voor deze uitlaat!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten