MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » ma okt 11, 2010 2:48 pm

    nou dat zal dan niet het geval zijn als de accu pas is vervangen ...maar het kan wel zijn dat de dynamo mischien niet meer bijlaadt.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » ma okt 11, 2010 4:23 pm

    Defecte dynamo heb ik laatst nog gehad. Dat merk je geleidelijk wel tijdens het rijden. Eerst gaat het acculampje branden, vervolgens dimmen je lichten, valt de ABS uit, daarna de stuurbekrachteging en je tellers stoppen er ook mee. Uiteindelijk val je stil maar dan ben je al 80km verder. Ik spreek uit ervaring, mijn dynamo stopte op de A59 bij Waalwijk maar ik viel pas stil in Nijmegen. Dan had Marynus het al eerder gemerkt :wink:
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma okt 11, 2010 10:28 pm

    Erg duidelijk is het verhaal niet. :(

    Wat doet de auto wel:
    draait de motor en slaat hij niet aan of blijft het stil?

    - De benzinepomp hoor je als je de auto op contact zet
    - Het klopje op de starmotor werkt alleen als het stil blijft.
    - bij een lege accu heb je geen lampjes.
    - bij een bijna lege accu hoor je een klik als de startmotor in moet komen en dimmen de dashbord lampjes meer dan anders.
    - als de motor draait maar niet aanslaat kan de oorzaak bij de rotor liggen.

    een duidelijke beschrijving van wat de auto wel doet is belangrijk vooral als de diagnose online wordt gesteld. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    door Marynus » ma okt 11, 2010 10:40 pm

    Mijn antwoorden (volgens mij voor groot deel eerder vermeld):
    - Motor draait niet, het blijft stil
    - Volgens mij doet de benzinepomp het wel
    - Lampjes doen het gewoon, radio & lichten ook
    - Geen andere symptomen die duiden op (bijna) lege accu

    Ik heb al een afspraak met garage gemaakt om naar de auto te gaan (staat helaas niet bij mij thuis), dus het is niet nodig je hoofd over dit probleem te breken, tenzij je het leuk vindt uiteraard!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma okt 11, 2010 10:44 pm

    Maar je stelde wel de vraag :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    door Marynus » di okt 12, 2010 8:24 pm

    yep, maar toen had ik de afspraak nog niet gemaakt ;)

    Ik hoopte stiekum op een oplossing zoals bijvoorbeeld het resetten van de sleutel. Voor bijna alle andere soorten hulp heb ik helaas hulp nodig (behalve accu vervangen, want dat heb ik inmiddels al te vaak kunnen oefenen, omdat ik niet genoeg in mijn MGF rijd).

    In ieder geval heel erg bedankt voor de aangeboden hulp!!!
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    Oplossing!

    door Marynus » do okt 14, 2010 4:57 pm

    Vandaag zou ik met een monteur naar de auto gaan kijken. Toen ik bij de auto kwam probeerde ik voor de zekerheid nog even te starten en ja hoor.... de auto startte gewoon. Gelukkig kon ik de monteur bellen voordat hij in de auto stapte.

    Toch maar even naar laten kijken en het lijkt het stekkertje van de startmotor te zijn. Deze was geoxideert en maakt waarschijnlijk geen goed contact. Doordat het de laatste dagen wat droger was werkte het waarschijnlijk vandaag wel naar behoren....
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » do okt 14, 2010 5:11 pm

    Wel even laten vervangen lijkt me.

    Je boft dat je er lekker makkelijk vanaf komt :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Didier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo nov 07, 2010 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door Didier » zo jan 02, 2011 5:38 pm

    Vandaag met de F naar Belgie gereden om de hydragas vering te laten vullen (Blackfox, bedankt voor de tip!), daar aangekomen startte de MG dus ook niet meer.

    Symptonen:
    - Accu lijkt vol (lampjes blijven branden tijdens starten, ramen gaan goed open/dicht)
    - Startmotor doet helemaal niets, zelfs niet tikken/klikken
    - Overstarten met startkabels gaat niet
    - Aanduwen werkt gelukkig wel!

    Ik hoop niet dat de startmotor defect is.
    Heeft iemand nog tips/trucs om te kijken wat er aan de hand kan zijn?
    MG-F 1.8i (red)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door BlackFox » zo jan 02, 2011 5:41 pm

    Best wel toevallig dat de keer dat ik daar was de mijne ook niet wou starten :lol:
    Maar bij mij was het gewoon de batterij :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door Kevin » zo jan 02, 2011 5:45 pm

    kortsluiting in de accu (of 1 van de cellen ervan) denk ik, ff doormeten ;)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door Carl » zo jan 02, 2011 7:45 pm

    Heel waarschijnlijk de startmotor die af en toe niet werkt. Als er een defecte cel in de batterij zat zou de ontsteking ook wel raar doen denk ik.
    Uitproberen waar de fout zit is redelijk moeilijk als hij toevallig elke keer start.
    Best wachten tot het terug voorkomt en dan beginnen meten en dingen uitsluiten.

    - is er spanning aan de startmotor? (defecte massakabel durft voorkomen)
    - wordt de solenoide bekrachtigd bij een startpoging?
    - zakt de spanning erg sterk bij een startpoging?
    - zijn er losse kontakten? - met name de bekrachtiging durft loszitten.

    succes met de zoektocht.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door Bruno » zo jan 02, 2011 8:48 pm

    Didier schreefColonVandaag met de F naar Belgie gereden om de hydragas vering te laten vullen (Blackfox, bedankt voor de tip!), daar aangekomen startte de MG dus ook niet meer.



    Kon de persoon waar je naartoe ging op de wagen op hoogte te zetten, ook niet eens naar dat probleem kijken dan ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Didier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo nov 07, 2010 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door Didier » ma jan 03, 2011 9:32 am

    Bruno schreefColonKon de persoon waar je naartoe ging op de wagen op hoogte te zetten, ook niet eens naar dat probleem kijken dan ?


    Persoon heeft geen garage, dus ook geen materialen hiervoor. Hij heeft wel een hydragas pomp. :-) Ik zal de auto moeten wegbrengen, aangezien ik momenteel niet de faciliteiten heb om er zelf naar te kijken.

    Overigens is het niet zo dat hij dan wel en dan niet start, hij start helemaal niet. Alleen aanduwen helpt. Ik ga vandaag eens een andere accu proberen, maar denk persoonlijk dat het daar niet aan zal liggen. De startmotor geeft namelijk geen enkele krimp wanneer ik de sleutel omdraai. Dashboardlampjes gaan wel branden en blijven tijdens starten brandeb. Spanning valt dus niet weg...

    Voor mijn gevoel krijgt de startmotor dus geen signaal dat hij iets moet doen?
    Of hij krijgt wel signaal, maar kan het niet meer...
    MG-F 1.8i (red)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door RemcovanKuilenburg » ma jan 03, 2011 12:06 pm

    Ga eens om te beginnen je contacten op de startmotor schoon te maken. Deze zijn corrosie gevoelig. Als het dat niet is (99% kans dat het dat is) of de startmotor reviseren of een verse er in. Vorig jaar hadden wij nog een group buy gedaan. Wie weet heeft er iemand nog een op de plank liggen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten