Koplampen voor
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » za okt 30, 2010 12:03 pm

    Ik heb net algelopen jaar mijn koplampen vervangen.

    Het oude setje ligt nog op zolder dus......

    En Klazienaveen ligt hier niet ver vandaan.

    Maar mijn vraag is hoe lang houdt deze lak vol t.o.v. de warmte-ontwikkeling.

    Zal maandag eens bellen.

    mvg

    J. Reuvers
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » ma nov 01, 2010 2:42 pm

    Update,

    Ik heb vandaag gebeld, helaas kreeg ik een antwoordapparaat te horen.

    Even een vraag, wie weet hoeveel warmte een H1 lamp produceert????

    Wordt vervolgd.

    J. Reuvers
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma nov 01, 2010 10:47 pm

    j.reuvers schreefColonUpdate,

    Ik heb vandaag gebeld, helaas kreeg ik een antwoordapparaat te horen.

    Even een vraag, wie weet hoeveel warmte een H1 lamp produceert????

    Wordt vervolgd.

    J. Reuvers


    98% van 55 Watt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 01, 2010 11:27 pm

    Kasper schreefColon
    j.reuvers schreefColonUpdate,

    Ik heb vandaag gebeld, helaas kreeg ik een antwoordapparaat te horen.

    Even een vraag, wie weet hoeveel warmte een H1 lamp produceert????

    Wordt vervolgd.

    J. Reuvers


    98% van 55 Watt.

    Ik mag aannemen dat een laagspannings halogeenlamp toch een hoger rendement heeft.
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di nov 02, 2010 12:26 am

    Ikzelf ben al enige tijd bezig met zelf chromen van onderdelen, af en toe met succes. De meeste onderdelen welke ik verchroom is niet om een mooie hoogglans laag te krijgen maar een elektrolytische verduurzaming van het onderdeel welke daarna wordt gespoten in de kleur wat het hoort te zijn.

    Ik heb geen enkele ervaring met de schalen van koplampen, zeker niet als deze geheel van kunststof zijn, maar mogelijk dat de bestaande chroomlaag voldoende stroomgeleidend is en daarmee zou het theoretisch mogelijk zijn.

    Een beetje schoonmaak azijn of zoutzuur ( lage Ph waarde ) in een bak, op temperatuur brengen ( iets van 40 graden ), werkstuk in de bak en aansluiten als kathode ( 12 volt plus ), een metalen voorwerp met een laagje chroom als anode ( 12 volt min ), zoals in mijn geval de uitlaat sierstuk van de F welke door een buurman eraf gereden is, plus en min dicht bij elkaar leggen zodat het geheel ca. 5 Amp trekt, een paar uren ( 8 ) laten werken, en kijk, daar hebben we nieuw chroom, nog even oppoetsen en bling bling. Wel goed ventileren want de chloordioxyde welke vrijkomt schijnt niet geheel goed voor de gezondheid te zijn.

    Dus mogelijk is dit een experiment waard ?

    Gr. Hendrik
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di nov 02, 2010 12:40 am

    Pas aub op met deze technieken, want het vrijkomende product schijnt in hoge mate kankerverwekkend te zijn.
    Dit staat toch in mijn handleiding electrolytisch reinigen en electrolytisch verzinken.
    Het gebruiken van verchromede onderdelen als anode wordt daar als levensgevaarlijk bestempeld......
    Het lijkt me geen slecht idee even wat verschillende meningen op te zoeken, internet is je vriend.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » za nov 06, 2010 10:43 pm

    Ik heb afgelopen vrijdag contact gehad, met dit bedrijf.

    Het chroom kan 185 graden celcius hebben. Volgens TNO.

    Mijn vraag is hoeveel wamte in graden produceert een H! lamp van 55watt met 12 volt.

    Is dit hoger of lager dan de 185 C.

    Wie het weet mag het zeggen.

    mvg

    J. Reuvers
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » za nov 06, 2010 11:19 pm

    j.reuvers schreefColonMijn vraag is hoeveel wamte in graden produceert een H! lamp van 55watt met 12 volt.

    Is dit hoger of lager dan de 185 C.


    Dit is een onbeantwoordbare vraag.
    Een hoeveelheid warmte is een hoeveelheid energie, dat kan je uitdrukken in Joule, kCal of KWh, maar niet in graden.
    Een lamp van 55 W produceert nagenoeg 55 J per seconde.

    De temperatuur van je reflector hangt voorts af van volgende parameters:
    -de omgevingstemperatuur
    - de luchtvochtigheid
    - de luchtstroom die al dan niet passeert en dus energie afvoert
    - de warmtecapaciteit van het materiaal waaruit je reflectors ze gemaakt zijn.
    - de transmissie en absorbtiecoëfficient van het oppervlakte bij een bepaalde lichtfrequentie. Hoe doffer je reflectors zijn hoe meer straling ze absorberen ipv reflecteren.
    - ...

    maar 1 methode om het te weten te komen : meten!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » zo nov 07, 2010 3:03 am

    Carl schreefColon
    j.reuvers schreefColonMijn vraag is hoeveel wamte in graden produceert een H! lamp van 55watt met 12 volt.

    Is dit hoger of lager dan de 185 C.


    Dit is een onbeantwoordbare vraag.
    Een hoeveelheid warmte is een hoeveelheid energie, dat kan je uitdrukken in Joule, kCal of KWh, maar niet in graden.
    Een lamp van 55 W produceert nagenoeg 55 J per seconde.

    De temperatuur van je reflector hangt voorts af van volgende parameters:
    -de omgevingstemperatuur
    - de luchtvochtigheid
    - de luchtstroom die al dan niet passeert en dus energie afvoert
    - de warmtecapaciteit van het materiaal waaruit je reflectors ze gemaakt zijn.
    - de transmissie en absorbtiecoëfficient van het oppervlakte bij een bepaalde lichtfrequentie. Hoe doffer je reflectors zijn hoe meer straling ze absorberen ipv reflecteren.
    - ...

    maar 1 methode om het te weten te komen : meten!


    Hallo Carl,

    Bedankt voor je info. Maar zo uitgebreid hoeft ook weer niet :lol:

    Meten is weten. Zal eens kijken naar een thermometer die hoger kan dan de doorsnee metertjes.

    mvg

    J. Reuvers
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo nov 07, 2010 11:23 am

    Zo'n infrarode thermometer lijkt me ideaal :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo nov 07, 2010 11:25 am

    Lager dan 185°C .....

    Moet je anders eens voorstellen dat die dingen tot 185°C zouden opwarmen. :shock: Bij mijn weten zijn de lensjes niet van Pyrex(R).

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten