Theoretisch bekeken is het soms veiliger om net wat dichter bij die andere auto te parkeren. Een openzwaaiende deur heeft meer snelheid als ie al meer geopend is dan wanneer ie net open gaat.
't Is inderdaad altijd zeer oplettend parkeren en dan nog ... heb al deukjes opgelopen op MG events.
Dus parkeren:
- nooit aggressie uitlokken
- liever naast 1 wagen dan naast 2
- niet in de buurt van de stalplaats van winkelwagens
- niet achter een auto die met z'n koffer naar je toestaat (zij moeten hun aankoopwaren langs je auto's voorkant in de koffer hijsen).
- niet naast afgetrapte auto('s)
- bij voorkeur niet naast auto's met kinderstoelen (overstresste ouders hebben meer plaats nodig om die tegenwerkende kinderen vast geklikt te krijgen in die ondingen)
- uitzondering hierop de auto's met schuifdeuren (helemaal top)
- altijd even kijken welke auto, nummerplaat naast je staat. Eens zo leuk als je dezelfde auto('s) bij terugkomst nog steeds naast je staat/staan.
- ver genoeg in de parkeerplaats zetten zodat de kans dat de auto naast je bij indraaien/uitdraaien een hoek meeheeft kleiner is.
- niet te ver in de parkeerplaats zetten zodat de auto voor je bij het achteruitrijden de lage voorkant niet raakt.
- bij iets van verlichting lijkt me ook beter
- niet al te afgelegen ivm. sociale controle