DennisJ schreefColonHeb zonet de auto eens op de krik gehad, en er is inderdaad een lichte speling op het rechter achterwiel.
Als ik het wiel boven en onder beetpak voel ik een lichte speling,
pak ik hem voor en achter beet voel ik niks.
Waar moet ik dit precies zoeken?
Speling boven/onder moet je normaal ook voor/achter merken, daar dit enkel de speling op het lager kan zijn. Speling enkel voor/achter wijst op een ophangrubberprobleem. Nu is het wel zo dat er bij de F standaard nogal wat speling voor/achter is - en dat is blijkbaar zo bedoelt.
Probeer ook een te vergelijken met de speling aan de andere kant. Als je duidelijke verschillen merkt dan ligt daar je probleem.
Normaal wordt deze speling ook gevonden als je de wagen laat uitlijnen.
Het is zeer moeilijk vast te stellen of een lager versleten is in de beginsituatie. Naarmate de slijtage erger wordt neemt de miserie echter erg snel toe. Misschien moet je de situatie regelmatig opvolgen.
Ter info:Ik heb al twee versleten lagers gehad : met de RHD linksvoor op ongeveer 160.000 km en met de LHD rechtsachter op 100.000 km


