lek koelwater
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » vr sep 10, 2010 6:06 pm

    Ik zit ondertussen met net hetzelfde probleem.
    Soms een hoeveelheid koelvloeistof op de grond,soms niet.
    Vandaag zag ik redelijk wat vocht boven de koppaking(langs achter te zien)Heb dan de motorplaat er af gehaald en daar zag ik weer een hoeveelheid koelwater op de rand van de koppaking zitten(links van het blok naast de ruberen tubes van het koelcircuit)Heb alles netjes droog gemaakt en de motor laten warmdraaien tot fan opsloeg.Niks lek te vinden :-(
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma sep 13, 2010 10:40 am

    10 tegen 1 gewoon het kleine pakkingetje (PET....) tussen het blok en het koppelstuk waar de darmen opzitten. zo vaak voorkomend, ik doe de laatste tijd niet anders meer. (Ofwel een scheurtje in de darm !)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » wo sep 15, 2010 9:03 am

    Gisteren avond dus naar Bruno geweest.Halverwege den Berg moest ik nog mijn dochter afzetten,en controleerde ik even het koelvloeistof.Motorblok langs achter nat,en koelvloeistof ongeveer 1 cm gezakt.Nat 15 min op de Berg aangekomen,blok terug droog(verdampt)en koelvloeistof niet meer gezakt.Bruno heeft er een tracer op gespoten,en ik een toertje gaan rijden.Niks lek op dat moment.Koelvloestof gevuld en 40 min naar huis gereden.Weer geen lek te zien,en koelvloeistof ook niet gezakt.Nu had ik al ondervonden dat als de motor warm is,er waarschijnlijk geen lek is,en na een tijdje in de garage te staan hij pas begint te lekken(soms toch)Nu deze morgen,dacht ik wel een plasje te vinden,of nat motorblok..Weer alles droog en koelvloeistof niks gezakt.Straks even een klein toertje rijden met koude motor,en hopen dat ik dan wel de lek vindt.Wordt vervolgt...........
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo sep 15, 2010 11:41 am

    Om gek van te worden hé.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » wo sep 15, 2010 12:55 pm

    heb dat ook al een tijdje

    Ik vermoed dat er ook enkel water lekt als de motor koud is.
    Verlies aan koelvloeistof is echter zo minimaal dat je het bijna niet merkt
    (heb wel wat vloeistof mee altijd nu)
    Garagist verdenkt de koppakking (HGF dus) maar is blijkbaar ook niet 100% zeker.

    Inderdaad om gek van te worden
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » wo sep 15, 2010 1:35 pm

    Op zich klinkt het wel logisch,dat een minimale lek enkel of harder lekt met een koude motor.Bij warmte zet het metaal toch iets uit,met dan ook meer druk op een pakking?
    Ondertussen een klein toertje gedaan,en weer geen lek te zien :?
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » wo sep 15, 2010 6:04 pm

    Ondertussen na weer een klein toertje met koude motor het lek gevonden..Echt zien waarvan het koelvloeistof komt kan je niet zien zonder het een en ander de demonteren,maar ik vermoed toch wel de koppaking net naast de warmtesensor..MG wordt op 30 sept bij Ruys Kalmthout binnen gebracht..Eerder ging niet daar hun agenda vol zit tot dan. Paul Carribieen???????? harder werken gast :)
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • piensken007
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 111
    GeregistreerdCOLON do sep 25, 2008 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON kerksken (oost vlaanderen)
    CONTACTCOLON

    door piensken007 » wo sep 29, 2010 10:42 am

    ik heb dit ook.

    vorig jaar hgf laten maken en nu opnieuw een beetje verlies.
    vorig jaar lekte het echt enorm maar nu is het heel stilletjes aan.
    ik zie vocht rond mijn motor aan de dichting dus mischien aantrekken??
    of opnieuw hgf :s
    Night blue Mg f 2000
    to do: waterpomp, k&n 57i, luchtklep
    done: windscherm
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » wo sep 29, 2010 8:13 pm

    In uw ander topic schrijft ge dat er mayonaise is uw koelcircuit komt.
    Volgens mij is het niet raadzaam om heraantrekken te proberen, het is te laat vrees ik. Heraantrekken werkt vooral bij lakkage's naar buiten.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo sep 29, 2010 10:47 pm

    RSV schreefColonOndertussen na weer een klein toertje met koude motor het lek gevonden..Echt zien waarvan het koelvloeistof komt kan je niet zien zonder het een en ander de demonteren,maar ik vermoed toch wel de koppaking net naast de warmtesensor..MG wordt op 30 sept bij Ruys Kalmthout binnen gebracht..Eerder ging niet daar hun agenda vol zit tot dan. Paul Carribieen???????? harder werken gast :)


    tja ik doe mijn best meer kunnen we niet doen he :lol:
    een dag telt maar 8 uurtjes en dan doe ik er nog 2 bij, o da mocht ik ni zeggen zeker voor vader fiscus :lol:

    enfin hij is in goede handen

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » do sep 30, 2010 2:16 pm

    Daarnet goed nieuws vernomen van garage Ruys :o
    De koppaking is niks aan.Het was de pakking van het spruitstuk en is al
    hersteld :-)
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » do sep 30, 2010 3:49 pm

    ik ga binnenkort ook eens bij Paul moeten aankloppen in de hoor dat hijmet zijn Magic Hands het koelwaterlek van mijn F kan oplossen.

    @ Paul: zoek almaar een vrij slot in jullie agenda.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » do sep 30, 2010 4:15 pm

    RSV schreefColonDaarnet goed nieuws vernomen van garage Ruys :o
    De koppaking is niks aan.Het was de pakking van het spruitstuk en is al
    hersteld :-)


    Waar zit dat ergens?
    Ik zou dat ook eens willen controleren bij mij.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do sep 30, 2010 4:32 pm

    Tss. cilinderkop en inlaatspruitstuk.

    Afbeelding
    bron: www.mgfcar.de
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » zo okt 24, 2010 9:13 am

    Gisteren de F geparkeerd aan de Roosendaalsebaan in Kalmthout, nu afwachten wat het verdict zal zijn... hopelijk ben ik straks van de miserie verlost...
    @ Paul: morgen fris op hé kerel :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten