BUTTON_POST_REPLY 216 berichten
Stationair toerental niet constant hetzelfde
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » do maart 17, 2011 7:41 am

    Ik ga inderdaad aan Onno vragen of hij dit voor mij kan uitzoeken, al word ik vaak doorverwezen naar Bas voor technische vragen :D .

    Wat komt er allemaal verder kijken bij het omwisselen van een blok? Moet hij dan een nieuwe RDW keuring of andere administratieve rompslomp. Kan ik nog wat met het oude blok qua verkoop voor onderdelen?

    Oh ja, en Remco: succes met je HGF. Ik weet hoe het voelt! :( De mijne heeft er al een aantal achter de rug, waarvan ik er zelf 1 heb meegemaakt.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door RemcovanKuilenburg » do maart 17, 2011 9:55 am

    Dank en de HGF komt goed. Even wat werk maar we kunnen het zelf fixen.

    Het klopt met Bas, ook aardige peer trouwens. Als je een blok swap doet hoef je niet naar de RDW. Alleen is het wel handig als er gegevens van het blok bij zitten, onderhoudsboekjes ed.

    Succes
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Tandi » do maart 17, 2011 10:24 am

    Hey Mailman,
    Ik vond deze voor je : Gereviseerd en een jaar garantie :

    http://cgi.ebay.de/Rover-Motor-18K4K-VVC-Lotus-Elise-MGF-MG-TF-1-8l-146Ps-/260598773350?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3cace5b666

    Hopelijk kan je er wat mee !

    Groetjes,

    Hans
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door RemcovanKuilenburg » do maart 17, 2011 10:26 am

    Netjes en uit Duitsland dus die zijn verplicht om een jaar garantie te geven. Als je het aantal kilometers nog kan achterhalen dan is het zeker geen geld.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » do maart 17, 2011 12:23 pm

    Ja, helaas is de prijs er ook naar :D . Ik heb een andere motor gevonden met 70.000 km op de teller en in goede staat met 180 dagen garantie voor 550,- Euro.

    Overigens nog een keer met BCC gesproken over de mogelijkheid van een tweedehands / gereviseerde motor, maar deze zijn volgens hen echt niet te vinden (en wij vinden ze wel). Zij zien de kosten hierbij ook wel erg oplopen, aangezien dan de beide distributieriemen, de waterpomp en de pakking (zal nog de oude zijn) vervangen zouden moeten worden. Verder was hij bang dat de motorsteunen zouden afbreken bij de motorwissel. Hun advies was om het niet te doen.

    De garage van mijn turkse vrienden die ik heb genoemd in dit topic, willen de motor voor 700 Euro incl. alle materialen, zoals distributieriem, spanrol en waterpomp (excl. motor natuurlijk) installeren. Wat denken jullie daarvan? Dan ben ik klaar voor:

    Motor 550,- Euro
    Verzendkosten motor 170,- Euro
    Montage 700,- Euro
    Kosten BCC eerdere reparaties 1750,- Euro

    Totaal 3170,- Euro
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door LEBLAR » do maart 17, 2011 12:54 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonNetjes en uit Duitsland dus die zijn verplicht om een jaar garantie te geven. Als je het aantal kilometers nog kan achterhalen dan is het zeker geen geld.


    Sorry maar "geen geld" :?: 1600 Euro en dan met inruil van het oude blok anders komt er nog eens 500 Euro bij. Maw 2100 Euro voor een deels gereviseerd blok. Duur zal ik het niet noemen maar goedkoop ook zeker niet.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Tandi » do maart 17, 2011 1:03 pm

    Voor € 550 kan je volgens mij niet al te veel verwachten. ??
    Het duitse blok ligt een stukje ten oosten van Keulen, dus wat let je ?
    Oude blok eruit laten halen door jouw vrienden, dan naar Duitsland en
    de blokken "omruilen " en het duitse blok vervolgens laten inbouwen.
    Welk blok je uiteindelijk ook koopt, je hebt nooit een keihard bewijs hoeveel km het gelopen heeft.
    Nogmaals sterkte !
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » do maart 17, 2011 1:24 pm

    Tandi schreefColonVoor € 550 kan je volgens mij niet al te veel verwachten. ??


    Ik zou geneigd zijn hetzelfde te zeggen, maar als iets duur is, is het nog geen garantie dat het goed is. Dit is de motor die ik bedoel: http://cgi.ebay.nl/1999-MGF-1-8-VVC-ENG ... 5adb4cb167

    Zelfs de ECU zit erbij. Dan heb ik er totaal 3 :D

    Zien jullie verder gekke dingen?
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Tandi » do maart 17, 2011 1:41 pm

    De onderdelen die er niet bijzitten kun je overzetten van je eigen blok, dus wat dat betreft geen probleem.
    Als je een blok "in de buurt " koopt kan je er naar toe, compressie meten etc. Dan weet je iets meer.
    Dat blijft nu afwachten. Bel die Engelsen eens op dan merk je misschien wat voor mensen het zijn.
    Hun beoordelingen op Ebay, voor zover dat wat zegt, zijn niet slecht.
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door LEBLAR » do maart 17, 2011 1:48 pm

    Als je kijkt naar de prijzen van F-jes in de UK dan denk ik niet dat die prijs absurd laag is. Sterker nog lijkt me volledig in lijn met een schade F.
    In de UK krijg je (alleen) garantie op de delen. Maar ik vraag me af hoever die Duitse garantie gaat. Bij een HGF zul je er sowieso een harde dobber aan krijgen aanspraak te maken op garantie. Voor de rest is het een kwestie van vertrouwen (kijk wat Sander overkomen is) Voor mij de reden waarom ik spullen liever ophaal. Maar daar heb ik dan ook de gelegenheid voor.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » do maart 17, 2011 1:53 pm

    Ik heb ze gebeld en gemaild. Ze klinken netjes. Willen 180 dagen garantie geven. Lijkt me wel OK...
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Tandi » do maart 17, 2011 2:06 pm

    Als je, zoals je zegt, het engelse blok openmaakt om de koppakking etc. te vernieuwen zal het moeilijk worden
    om daarna nog eventueel garantie te claimen.
    Als je wilt weten hoever de duitse garantie gaat moet je ze even bellen.
    Wat je ook afspreekt, probeer het op papier te krijgen.
    Ik ben het roerend met Ronald eens en zou zelf altijd naar een blok gaan kijken.
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » do maart 17, 2011 2:22 pm

    Tandi schreefColonIk ben het roerend met Ronald eens en zou zelf altijd naar een blok gaan kijken.


    Dat zou ik inderdaad graag doen. Ik kan hem op zich ook ophalen in de UK, maar weet niet of hij in mijn achterbak past van mijn VW Passat CC. Als ik echter ga kijken, heb ik te weinig ervaring hiermee, denk ik, om een oordeel te vellen over de motor. Is dit snel te leren? Of wil er iemand mee :D ?

    Is het overigens erg om de komende weken nog met het scheurtje in het blok rond te rijden? Ik heb de auto namelijk wel nodig en heb die motor niet morgen binnen. Gaat om kleine afstandjes in de stad, waarbij ik iedere rit het koelvloeistofniveau controleer (daalt overigens vrijwel niet).

    BCC vertelde mij trouwens vanochtend weer dat de scheur in het bovenste deel van het blok zit. Daar waar de kleppen in zitten. Het was een heel verhaal en het lijkt wel alsof dat blok uit 20 delen bestaat, maar het gaat dus om het deel met de kleppen erin. Weten we dat ook weer, maar maakt voor de zaak verder niets uit, denk ik.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Kevin » do maart 17, 2011 4:38 pm

    Als je er toch mee kan rijden, kun je ook naar dat ebayblok in Duitsland rijden en dat zijn hem uitwisselen. Weet je gelijk hoe het rijd, als er iets mis is zijn zij er nog bij en spaar je ook €200 uit voor het versturen. Tenminste dat denk ik, maar ik weet er niet veel vanaf ;)
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » do maart 17, 2011 4:52 pm

    Kevin schreefColonAls je er toch mee kan rijden, kun je ook naar dat ebayblok in Duitsland rijden en dat zijn hem uitwisselen. Weet je gelijk hoe het rijd, als er iets mis is zijn zij er nog bij en spaar je ook €200 uit voor het versturen. Tenminste dat denk ik, maar ik weet er niet veel vanaf ;)


    Dat blok blijft echter 3x zo duur als het UK blok. Ik zie nog steeds niet waarom ik voor dat blok zou gaan.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
BUTTON_POST_REPLY 216 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten