BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do jul 29, 2010 11:47 pm

    RacingGreen schreefColonZal wel een bittere pil zijn geweest voor de 635d bestuurder hehe

    In een rechte lijn ben je nochtans hopeloos verloren tegen zo'n 35d met een standaard mpi vrees ik...

    In de bochten daarentegen zul je dat wel op zijn minst kunnen bijhouden inderdaad :)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jul 30, 2010 1:03 am

    Verbazend, ik denk dat ik het ook wel zwaar afleg tegen zo'n 635d, vooral in hernemingen zijn ze supersnel. Die kameraad van me, met zijn Aston DBS heeft ook een 635d, en hij beweert dat hij er bijna even snel mee is als met zijn Porsche car. 4S. Diezelfde Porsche heeft me eens zwaar op mijn plaats gezet, toen ik met de Exige was indertijd.
    Dus ondanks ik er bij blijf dat de meeste moderne diesels wel pakbaar zijn met een goede F, weet ik zeker dat ik tegen zo 35d dan weer in de vernieling zou worden gereden, hetzelfde geldt voor de zware audi diesels van de laatste generatie. De wagens waarvan sprake hebben dan wel dubbel qua cilinder inhoud en daarenboven nog een turbo of biturbo, wat wil je dan nog meer.
    In ieder geval knap gedaan van je Racing green, die weg kende je waarschijnlijk ook beter dan die persoon in zijn BMW! :thumbsup:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr jul 30, 2010 9:26 am

    Bruno schreefColonVerbazend, ik denk dat ik het ook wel zwaar afleg tegen zo'n 635d, vooral in hernemingen zijn ze supersnel. Die kameraad van me, met zijn Aston DBS heeft ook een 635d, en hij beweert dat hij er bijna even snel mee is als met zijn Porsche car. 4S. Diezelfde Porsche heeft me eens zwaar op mijn plaats gezet, toen ik met de Exige was indertijd.
    Dus ondanks ik er bij blijf dat de meeste moderne diesels wel pakbaar zijn met een goede F, weet ik zeker dat ik tegen zo 35d dan weer in de vernieling zou worden gereden, hetzelfde geldt voor de zware audi diesels van de laatste generatie. De wagens waarvan sprake hebben dan wel dubbel qua cilinder inhoud en daarenboven nog een turbo of biturbo, wat wil je dan nog meer.
    In ieder geval knap gedaan van je Racing green, die weg kende je waarschijnlijk ook beter dan die persoon in zijn BMW! :thumbsup:


    Enkel in het rechte stuk liep hij wat uit, maar gelukkig was dat stuk net kort genoeg zodat ik hem snel kon bijbenen in de daaropvolgende bochten. Ik weet zeker dat de persoon in de BMW goed gas aan het geven was, anders neem je geen bochten tegen meer dan 100 op een baantje van 70 :-)
    Kende de weg ook wel wat inderdaad en had echt geen zin om me gewonnen te geven. Best wel dom als je de risico's bekijkt maar de adrenaline neemt het soms keihard over :oops:
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr jul 30, 2010 9:28 am

    En trouwens, zo'n 6 reeks is een sterke auto, maar een F'je die je hoog in de toeren houdt en goed de bochten instuurt is ook wel een goede partij denk ik. Op een recht stuk van bv 800 meter zou ik het uiteraard wel verliezen tegen zo'n bak.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » za jul 31, 2010 9:24 pm

    RacingGreen schreefColonDeze namiddag weer een ervaring gehad met iemand die wou zien hoe snel ik was :-)
    Betrof een BMW 635d. Ik reed achter hem op een rond punt....

    Samen staken we een andere auto voorbij, en toen volgden er een paar mooie bochten (voor de Limburgers, het was de baan tussen Lummen en Herk-de-Stad, mooi stukje tussen de velden). In de bochten kon ik ook goed volgen en toen kwam bij de BMW bestuurder het besef dat hij mij echt niet kon afschudden. Hij kon 1 keer op een lang recht stuk een klein beetje uitlopen, maar dat was verwaarloosbaar.
    ...


    Ik veronderstel dat je het 5 km traject Lummen-Schulen-Herk de Stad bedoelt ... de N717 ..... met 2 ronde punten bij het in en uitrijden van Schulen dorp en verder af en toe een buiging in de lange rechte stroken :wink:
    Knap werk van je om de BMW te pushen
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » zo aug 01, 2010 5:01 pm

    lucas schreefColon
    RacingGreen schreefColonDeze namiddag weer een ervaring gehad met iemand die wou zien hoe snel ik was :-)
    Betrof een BMW 635d. Ik reed achter hem op een rond punt....

    Samen staken we een andere auto voorbij, en toen volgden er een paar mooie bochten (voor de Limburgers, het was de baan tussen Lummen en Herk-de-Stad, mooi stukje tussen de velden). In de bochten kon ik ook goed volgen en toen kwam bij de BMW bestuurder het besef dat hij mij echt niet kon afschudden. Hij kon 1 keer op een lang recht stuk een klein beetje uitlopen, maar dat was verwaarloosbaar.
    ...


    Ik veronderstel dat je het 5 km traject Lummen-Schulen-Herk de Stad bedoelt ... de N717 ..... met 2 ronde punten bij het in en uitrijden van Schulen dorp en verder af en toe een buiging in de lange rechte stroken :wink:
    Knap werk van je om de BMW te pushen


    Het stuk dat ik bedoel begon aan het ronde punt aan café 'de Luman' tot aan de eerste spoorweg die je dan tegenkomt. Aan die spoorweg moest de BMW naar links dus stopte de pret. Totaal traject was maar een kilometer of 2.5 denk ik maar wel 2.5 leuke kilometers :D
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » zo aug 01, 2010 7:30 pm

    Ik denk dat even vergeten wordt dat niet iedere chauffeur even veel zin (en misschien durf) heeft om tot het uiterste te gaan. Ik haal vaak genoeg auto's in waar ik gewoon van weet dat ze sneller zijn maar waarvan de chauffeur laten we zeggen iets "volwassener" is dan mijzelf
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » zo aug 01, 2010 8:08 pm

    Murphy schreefColonIk denk dat even vergeten wordt dat niet iedere chauffeur even veel zin (en misschien durf) heeft om tot het uiterste te gaan. Ik haal vaak genoeg auto's in waar ik gewoon van weet dat ze sneller zijn maar waarvan de chauffeur laten we zeggen iets "volwassener" is dan mijzelf


    Klopt, maar dan merk je dat wel.
    Deze BMW rijder was zijn best aan het doen, ben ik 100% zeker van.
    Je gaat niet 'die vervelende F' een beetje proberen kwijt te geraken. Je wil hem gewoon vernederen met je snelle 6 reeks maar dat is hem niet gelukt.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » zo aug 01, 2010 9:49 pm

    RacingGreen schreefColon
    lucas schreefColonIk veronderstel dat je het 5 km traject Lummen-Schulen-Herk de Stad bedoelt ... de N717 ..... met 2 ronde punten bij het in en uitrijden van Schulen dorp en verder af en toe een buiging in de lange rechte stroken :wink:
    Knap werk van je om de BMW te pushen


    Het stuk dat ik bedoel begon aan het ronde punt aan café 'de Luman' tot aan de eerste spoorweg die je dan tegenkomt. Aan die spoorweg moest de BMW naar links dus stopte de pret. Totaal traject was maar een kilometer of 2.5 denk ik maar wel 2.5 leuke kilometers :D


    Aha, ik heb dit trajekt vandaag ook nog eens gereden .... geen BMW gezien :wink: maar nogmaals :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » di aug 03, 2010 3:18 pm

    RacingGreen schreefColon
    Bruno schreefColonVerbazend, ik denk dat ik het ook wel zwaar afleg tegen zo'n 635d, vooral in hernemingen zijn ze supersnel. Die kameraad van me, met zijn Aston DBS heeft ook een 635d, en hij beweert dat hij er bijna even snel mee is als met zijn Porsche car. 4S. Diezelfde Porsche heeft me eens zwaar op mijn plaats gezet, toen ik met de Exige was indertijd.
    Dus ondanks ik er bij blijf dat de meeste moderne diesels wel pakbaar zijn met een goede F, weet ik zeker dat ik tegen zo 35d dan weer in de vernieling zou worden gereden, hetzelfde geldt voor de zware audi diesels van de laatste generatie. De wagens waarvan sprake hebben dan wel dubbel qua cilinder inhoud en daarenboven nog een turbo of biturbo, wat wil je dan nog meer.
    In ieder geval knap gedaan van je Racing green, die weg kende je waarschijnlijk ook beter dan die persoon in zijn BMW! :thumbsup:


    Enkel in het rechte stuk liep hij wat uit, maar gelukkig was dat stuk net kort genoeg zodat ik hem snel kon bijbenen in de daaropvolgende bochten. Ik weet zeker dat de persoon in de BMW goed gas aan het geven was, anders neem je geen bochten tegen meer dan 100 op een baantje van 70 :-)
    Kende de weg ook wel wat inderdaad en had echt geen zin om me gewonnen te geven. Best wel dom als je de risico's bekijkt maar de adrenaline neemt het soms keihard over :oops:


    Ik ken wel deze baan niet,maar ik erger me enorm aan die 70km verbodsborden :evil: Als jullie daar 100 reden lijkt me dat vanop afstand toch sneller te kunnen.Als ik even doorblaas op die vele -70km banen,zit ik toch al snel boven de 150 te rijden :oops: En dan volgen toch zeer weinig diesels......
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » di aug 03, 2010 5:51 pm

    RSV schreefColonIk ken wel deze baan niet,maar ik erger me enorm aan die 70km verbodsborden :evil: Als jullie daar 100 reden lijkt me dat vanop afstand toch sneller te kunnen.Als ik even doorblaas op die vele -70km banen,zit ik toch al snel boven de 150 te rijden :oops: En dan volgen toch zeer weinig diesels......


    Da's een mooi overzichtelijk stukje fun-weg. Ik rij daar meestal ook 2x70 :twisted:

    Wel even een kleine bedenking: als je langs die 635 zou gereden hebben ipv erachter.....
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di aug 03, 2010 8:46 pm

    Daarnet wat liggen testen met Dynolicious:


    1999 MG F
    3-aug-2010 20:23


    Acceleration

    0-10 km/h: 0.56 sec
    0-20 km/h: 0.93 sec
    0-30 km/h: 1.66 sec
    0-40 km/h: 2.29 sec
    0-50 km/h: 2.95 sec
    0-60 km/h: 4.01 sec
    0-70 km/h: 4.94 sec
    0-80 km/h: 6.02 sec
    0-90 km/h: 7.17 sec
    0-100 km/h: 8.63 sec
    0-110 km/h: 10.08 sec
    0-120 km/h: 11.67 sec
    0-130 km/h: 13.35 sec
    0-140 km/h: 15.64 sec

    Elapsed Time


    60': 2.39 sec @ 43.3 km/h
    330': 6.70 sec @ 89.3 km/h
    1/8 mi: 10.30 sec @ 108.3 km/h
    1000': 13.31 sec @ 143.5 km/h
    1/4 mi: 15.91 sec @ 145.3 km/h

    Miscellaneous

    Max Speed: 142.5 km/h
    Max Acceleration: 0.62 G's
    Peak Horsepower: 117 HP



    8.6 naar 100 voor slechts 120pk is toch niet zo traag meer vind ik :)
    En het lukt nog vrij consistent om rond de 8.8 te blijven ook, maar dan moet je wel juist vertrekken. Maar echt gezond is dat niet, dus dat doen we maar niet te vaak :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2010 11:10 am

    Ik heb met de G-Tech pro 6,9 seconden genoteerd van 0-100.
    Was maar 1 poging ;)
    Building >200BHP K-series
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo aug 04, 2010 3:02 pm

    Sander schreefColonIk heb met de G-Tech pro 6,9 seconden genoteerd van 0-100.
    Was maar 1 poging ;)


    Dat is even snel als de fabrieksopgave van een BMW Z4 2.5 (eerste model)
    Mijn vader had zo één en naar mijn gevoel was die wel sneller als mijn F.
    Of had je een once in a lifetime launch? :lol:
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo aug 04, 2010 3:03 pm

    .:bert:. schreefColon
    RSV schreefColonIk ken wel deze baan niet,maar ik erger me enorm aan die 70km verbodsborden :evil: Als jullie daar 100 reden lijkt me dat vanop afstand toch sneller te kunnen.Als ik even doorblaas op die vele -70km banen,zit ik toch al snel boven de 150 te rijden :oops: En dan volgen toch zeer weinig diesels......


    Da's een mooi overzichtelijk stukje fun-weg. Ik rij daar meestal ook 2x70 :twisted:

    Wel even een kleine bedenking: als je langs die 635 zou gereden hebben ipv erachter.....


    Hem voorbijsteken kon uiteraard niet, daar had de F niet genoeg power voor.
    Netjes achter hem blijven lukte wel, dus wel al content dat hij mij niet kon 'los trekken'!
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten