BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 14, 2010 11:22 pm

    Ja Bert, no offence, we zullen je F dit week-end eens onder de loupe nemen
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » do jul 15, 2010 12:08 am

    Bruno schreefColonKan je je voorstellen dat een potentiele koper van een F, even zijn licht hier komt opsteken en dan ziet dat die standaard VVC die rond de 7.0 sec naar honderd gaat volgens specs, plots het moet afleggen tegen Micra's, Bakkerswagentjes, en diesels aller hande, als hij deze verhalen van MG enthousiastelingen leest....

    Die bedenking heb ik ook al gehad, daarom dat ik duidelijk wil benadrukken dat het mij hier om één F (nl de mijne) gaat en niet om alles wat ooit een MG-badge gekregen heeft.

    Carl schreefColonVoorts is zo'n partner echt wel een waggel-eend in de bochten.

    Hiermee ben ik helemaal niet akkoord. Kan aan de bredere banden liggen, maar qua wegligging heb ik er écht niks over te klagen. In bochtenwerk is de F wel kampioen.

    Bruno schreefColonJa Bert, no offence, we zullen je F dit week-end eens onder de loupe nemen

    Ben ik zeker geen tegenstander van. And no offence taken :wink:

    Ik vind de reacties wel geweldig :lol:
    Zondag wordt de nieuwe D-Day.... :wink:
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 15, 2010 11:43 am

    Carl schreefColonoh ja, voor de liefhebbers heb ik dit effe opgesnord:
    De gegevens van de peugeot partners met de zwaarste motoren momenteel verkrijgbaar.
    de eerste vermelding is voor de benzineversie, de tweede vermelding is voor de dieselversie

    Motor/transmissie
    Aantal cilinders 4 4
    Cilinderinhoud 1587 cc 1560 cc
    Kleppen per cilinder 4 4
    Boring x slag 78.5 x 82 mm 75 x 88.3 mm
    Compressieverhouding 0 : 1 18 : 1
    Maximaal vermogen 109 PK / 80 kW @ 5750 tmp 90 PK / 66 kW @ 4000 tmp
    Maximaal Koppel 147 nM @4000 tmp 215 nM @1750 tmp
    Turbo / intercooler Nee / Nee Ja / Nee
    Brandstof benzine diesel
    Inhoud Brandstoftank 55 liter 60 liter
    Versnellingsbak hand,5 versn. hand,5 versn.
    Aandrijving voorwielen voorwielen
    Brandstofverbruik in liters per 100 km
    stadsrit 9.5 6.7
    buitenrit 6.2 0
    gecombineerd 7.4 5.4
    Acceleratie 0-100 km/u 11.2 sec. 12.9 sec.
    Topsnelheid 172 km/u 160 km/u
    Rijklaar gewicht 1160 kg 1215 kg


    Vooral de waanzinnige 11,2 seconden van 0-100 en de topsnelheid van 172 km/u zullen de F wellicht de das omdoen. hahaha !
    Toegeven, om naar de supermarkt te rijden is de partner beter, maar qua fun is het een eerder mager beestje. Alles heeft z'n functie!

    Thanks Carl !!
    Duidelijker kan niet. Er zit wel wat variatie op die 0-100 tijden en afhankelijk welke bron je neemt, kunnen ze ook nog wel wijzigen, maar dit is duidelijk.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » do jul 15, 2010 2:07 pm

    trouwens heb eens een vriend gehad, en die stelde de vraag wat er gebeurt als je met 120 à 130 km/u achter een diesel op de derde rijstrook gaat hangen en even flikkert met de lichten...

    behalve een plotselinge hele grote stofwolk gebeurt er verder helemaal NIETS

    :D
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » do jul 15, 2010 6:25 pm

    jantje schreefColontrouwens heb eens een vriend gehad, en die stelde de vraag wat er gebeurt als je met 120 à 130 km/u achter een diesel op de derde rijstrook gaat hangen en even flikkert met de lichten...

    behalve een plotselinge hele grote stofwolk gebeurt er verder helemaal NIETS

    :D


    Afhankelijk van de motor dan toch... een echt zware diesel van 200-300pk gaat je toch wel stof en roet laten eten :p
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » do jul 15, 2010 7:30 pm

    crazywolf schreefColon
    jantje schreefColontrouwens heb eens een vriend gehad, en die stelde de vraag wat er gebeurt als je met 120 à 130 km/u achter een diesel op de derde rijstrook gaat hangen en even flikkert met de lichten...

    behalve een plotselinge hele grote stofwolk gebeurt er verder helemaal NIETS

    :D


    Afhankelijk van de motor dan toch... een echt zware diesel van 200-300pk gaat je toch wel stof en roet laten eten :p


    Klopt. Keertje meegemaakt met een BMW7 reeks. Tot 110-120 bleef ik 'in zijn gat hangen' maar daarna was hij sneller. Logisch want het is een beest van een motor in de 7-reeks
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » do jul 15, 2010 7:38 pm

    Het was nog niet eens in me opgekomen een MG te vergelijken met een Partner :?: :roll:

    No way dat die mij voorbij gaat!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » zo jul 18, 2010 11:08 pm

    Even tijd voor een rechtzetting :oops:

    Zojuist van instructeur Bruno een korte demonstratie in gasgeven gekregen.

    Blijkbaar zit het toch zwaar tussen mijn oren dat mijn F niet zo snel zou zijn. Iets minder schrik hebben om tot het maximum in de toeren te gaan dan komt dat allemaal goed :twisted:
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » zo jul 18, 2010 11:27 pm

    ^ :thumbsup:

    tussen haakjes, ben terug " goeroe " :lol: ....
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jul 19, 2010 3:52 pm

    :thumbsup:

    Dikwijls is een weekendje rijden met andere forummers een mooi moment om te zien wat een F/TF allemaal aankan of moet aankunnen.
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma jul 19, 2010 11:18 pm

    Bruce schreefColonDe knuppel in het hoenderhok,

    120 pk is echt niet meer wat het geweest is, ik persoonlijk heb het al herhaaldelijk tegen snelle dieseltjes moeten afleggen, een beetje moderne Audi of VW station, wint het toch echt van me bij het stoplicht...

    maar als we dan bij een bocht komen of leuker nog een droge rotonde daar laat je dan het werkelijke verschil zien.

    Met regelmaat haal ik bij stoplichten nog goed door tot het rood in de 2de versnelling, maar voor mezelf, niet met een auto naast me..

    Ik zal het ook wel ontgroeit zijn..


    tiens dat gevoel ken ik met mijn minike ook en die heeft maar 63 pk, in de bochtjes is het altijd leuk tegen die moderne bakken :lol: .

    mrcaribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    idd

    door mgf_stefke » di jul 20, 2010 6:40 pm

    idd 120 pk is plezant , maar het licht ook aan het schakelen of je iets sneller bent tegeover de zelfde pk klasses ,
    over die diesels gesproken erzijn er rappe bij
    maar het bochten werk ligt bij de mg"f met droog weer wel erg hoog vindt ik

    ps de VVC darentege kun je er wel verschillende ff zwaar kwijt raken ,145Pk vind ik ook wel best leuk
    0472770333
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » do jul 29, 2010 5:56 pm

    Deze namiddag weer een ervaring gehad met iemand die wou zien hoe snel ik was :-)
    Betrof een BMW 635d. Ik reed achter hem op een rond punt en we namen samen dezelfde afslag. Moet toegeven dat ik hem wel wat aan het pushen was. Opeens ging hij plankgas en ik er netjes achteraan in 2e (had het wel verwacht dus zat er kort op). Alles eruit in 2e, en kon netjes volgen.

    Samen staken we een andere auto voorbij, en toen volgden er een paar mooie bochten (voor de Limburgers, het was de baan tussen Lummen en Herk-de-Stad, mooi stukje tussen de velden). In de bochten kon ik ook goed volgen en toen kwam bij de BMW bestuurder het besef dat hij mij echt niet kon afschudden. Hij kon 1 keer op een lang recht stuk een klein beetje uitlopen, maar dat was verwaarloosbaar.

    Voor 95% van het traject zat de F er keihard achter :-)

    Zal wel een bittere pil zijn geweest voor de 635d bestuurder hehe
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » do jul 29, 2010 8:16 pm

    :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: idd

    door Ultimate » do jul 29, 2010 9:17 pm

    mgf_stefke schreefColonidd 120 pk is plezant , maar het licht ook aan het schakelen of je iets sneller bent tegeover de zelfde pk klasses ,
    over die diesels gesproken erzijn er rappe bij
    maar het bochten werk ligt bij de mg"f met droog weer wel erg hoog vindt ik

    ps de VVC darentege kun je er wel verschillende ff zwaar kwijt raken ,145Pk vind ik ook wel best leuk


    Droog wel ja.
    Het is hier nu wat vochtig en bij brak ik net alweer een keer uit.
    Gelukkig weet ik dr altijd weer goed op te vangen :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten