BUTTON_POST_REPLY 116 berichten
Op welke hoogte moet een F afgesteld zijn?
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » zo mei 23, 2010 6:19 pm

    Bedankt voor de tips heren!

    Ik ga mijn Fje met een gerust hart aan 1 kant laten zakken naar 33 cm.
    Ben blij met het bericht dat het zo laag kan.
    (heel heel heel misschien beide kanten wel 32 cm aangezien het nog wel warmer kan worden)
    Nu maar hopen dat ze het niet gaan laten zakken voor 35 euro per kant, dinsdag ga ik afspraak maken en hopelijk dezelfde dag er nog heen.

    Ik zal binnenkort eens (laten) kijken of ik er al lowering pins onder heb, hij heeft altijd al heel laag gestaan. Maar op zich zijn drempels niet echt een probleem. Ik hou wel van dat '' circuit car feeling''

    @ Dennis
    Tot nu toe heb ik alles laten doen door AHT kollum,
    goede garage! Maar hoopte eigenlijk dat jij iemand (in de buurt) wist die dat ook (goedkoper) kon doen


    Volgend weekend dan maak ik wel een paar foto's van me Fje zodra ik haar in de was heb gezet, de nieuwe velgen er onder heb en met de voor mij ideale hoogte.

    Zet ik de foto's wel in het ''pas gewassen/fotoshoot'' topic
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » zo mei 23, 2010 6:23 pm

    Ik weet niet hoe het met oudere MG's zit, of die ook vergelijkbare veersystemen hebben.
    Want in Aldeboarn zit een garagebedrijf die in oudere MG's gespecialiseerd is.

    http://www.classiccarsfriesland.com/
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » di mei 25, 2010 1:27 pm

    als ik aan 1 kant toch alleen maar wat gas moet laten af te tappen.
    is dat misschien iets wat ik zelf kan doen?
    zo ja,
    waar moet ik kijken en waar moet ik op letten?
    heb ik ook bepaald gereedschap nodig?

    scheelt weer wat euro's als ik het zelf kan doen.

    ben niet heel erg technisch maar het kan nooit heel moeilijk zijn toch?
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di mei 25, 2010 2:47 pm

    Hippert schreefColonals ik aan 1 kant toch alleen maar wat gas moet laten af te tappen.

    Voor alle duidelijkheid, je laat vloeistof ontsnappen. Het hyra gedeelte van hydragas ;)
    Hippert schreefColonis dat misschien iets wat ik zelf kan doen?

    jep
    Hippert schreefColonwaar moet ik kijken en waar moet ik op letten?

    Onder de "motorkap" vooraan. De grote zwarte plastiek beschermingsdeel weghalen (makkie) en dan moet je centraal twee ventielen zien. 1tje voor links en 1tje voor rechts.
    De vloeistof zit onder een zeer grote druk in het systeem. Druk je een ventiel in, dan ontsnapt er vloeistof met een behoorlijk krachtige straal.
    Hippert schreefColonheb ik ook bepaald gereedschap nodig?

    Om er uit te halen niet, om er weer in te doen wel ;)
    Hippert schreefColonben niet heel erg technisch maar het kan nooit heel moeilijk zijn toch?

    zie hierboven, eruit niet, erin wel ;)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di mei 25, 2010 5:22 pm

    Erg nauwkeurig is dat wel weer niet, en wat is nu 30 euro, als het over het wel en wee van je MG gaat. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di mei 25, 2010 5:30 pm

    Bruno schreefColonErg nauwkeurig is dat wel weer niet, en wat is nu 30 euro, als het over het wel en wee van je MG gaat. :wink:


    Haha we zien je op vakantie meer online dan ooit, ga lekker buiten liggen man..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di mei 25, 2010 5:32 pm

    ik lig buiten (letterlijk), maar mag niet nog meer online komen of ik lig buiten (figuurlijk) :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » di mei 25, 2010 6:54 pm

    Ik was van plan om maar 1 kant te laten zakken, maar als de garage het net zo makkelijk kan doen als dat hier word beschreven. Dan kan ik dat ook toch?
    Of doet de garage het anders?

    Zoals ik eerder al had vermeld, beide garages in Friesland zetten het op hoogte door middel van meten in cm, en dus niet met een bar/psi meter.

    Dus als de garage alleen maar een kapje demonteerd, even z'n vinger op een ventiel zet en vervolgens een rolmaat pakt om te kijken of het op de juiste hoogte staat. En dat misschien een paar keer..... dan is 30 euro snel verdiend.

    Als het af te raden is dan doe ik het niet.
    Maar als ik het toch probeer en (op wonderbaarlijke wijze) verpruts, dan kan ik toch nog altijd wel (rustig) naar de garage rijden?


    @ Bruno, leuk dat je reageerd tewijl je op vakantie bent.
    hoop dat je nog mag reageren van je vrouw :D

    @ ErikB, ik ga over een uurtje even kijken of het zo simpel gaat als je hebt beschreven. bedankt voor de uitleg!


    hoop dat er nog wat reacties komen voordat ik bezig ga, zo niet dan vertel ik achteraf wel even hoe het is gegaan
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » di mei 25, 2010 8:12 pm

    Dit kun je natuurlijk zelf doen, kap demonteren en het juiste ventiel aflaten. Kijk uit hier staat veel druk op!. Doe het heel langzaam.en Als je teveel aflaat moet je alsnog naar de garage.
    Rol de auto heen en weer zodat alles in "balans" komt en klaar is kees. Dit is natuurlijk niet de ideale methode maar dat heb je zelf ook wel in de gaten.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di mei 25, 2010 9:24 pm

    Gewoon met de vinger induwen zal niet lukken. Gebruik een doek (om de vloeistof niet in het gezicht te krijgen) en een niet al te grote schroevendraaier.
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » di mei 25, 2010 10:30 pm

    Kort na mijn laatste bericht ben ik begonnen.
    Ik had recht 34cm en links 33cm, een maatje van me stond met een rol maat bij het wiel en ik bij het ventiel.
    Op zich was het niet zo moeilijk, maar toen ik nog maar een paar mm moest drukt ik net iets te hard :oops: (met een doek erbij) en toen had ik het echt overal zitten :oops: er was teveel ontsnapt dus moet ik ook met links bezig.

    Tussen het gas ontsnappen en meten ging ik af en toe op de dorpel van de deur staan en dan de auto laten wiebelen, toen ik dacht dat alles even hoog stond heb ik een stukje gereden. toen was alles nog steeds even hoog. Het is uiteindelijk 32.5cm geworden.
    5mm lager dan dat ik wou maar het staat wel mooi.

    Zal binnenkort lowerings pins bestellen!

    bedankt voor de reacties
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
BUTTON_POST_REPLY 116 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten