BUTTON_POST_REPLY 149 berichten
Zwaaaaar probleem
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo sep 29, 2004 9:43 pm

    @ Sander

    Banden voor: 195/40/16 op nen 8 x 16; ET15
    Banden achter: 215/40/16 op 9 x 16; ET 15

    Rijdt bangelijk goed!! (strak) :P
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo sep 29, 2004 9:48 pm

    ErikB schreefColonHmmmm, you've got me thinking.... (en dat is al een hele prestatie :wink: )


    Hmmm.. Ik weet het ! Koop ik een FGA, en ruil ik die met je tegen de PTP. Hoef je me verder niks bij te betalen. Sounds fair ? :lol: :lol: :lol:

    Welk merk banden heb je Zjagoewar ? Ik ga denk ik ook voor die maten op mijn splinternieuwe cupwieltjes :) ... Wat voor maat banden heb jij Bruno ?

    Heeft iemand de voorgeschreven 215x40x16 rondom ?

    Zit trouwens te denken aan 0,7mm spacers achter en 0,5mm voor. Voor zowel looks (Sjagoewar effect) als AP brakes als wegligging... Wat vinden jullie daarvan ?
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo sep 29, 2004 9:54 pm

    Dunlop SP9000

    Hoe breed zijn uw wielen (vooraan en achteraan)??

    215/40/16 is te breed voor vooraan.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo sep 29, 2004 10:08 pm

    Zjagoewar schreefColonDunlop SP9000
    Hoe breed zijn uw wielen (vooraan en achteraan)??


    Vooraan is de zelfde breedte velg als achteraan als het goed is.

    Die SP9000 is relatief duur maar Regal (zelfde fabriek) heeft de zelfde band voor 30% minder €'s ofzo.

    Zjagoewar schreefColon215/40/16 is te breed voor vooraan.


    De Abingdon e.d. zijn geleverd door MG met 215/40/16 rondom....

    Spacer toelichting:
    * looks (Sjagoewar idee)
    * AP Brakes (Grote Trophy klauwen passen dan hopelijk)
    * Wegligging (Volgens MS rijdt spoorbreder vooraan slecht dus dan van achteren ook maar ?)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » wo sep 29, 2004 11:30 pm

    Sander schreefColonHeeft iemand de voorgeschreven 215x40x16 rondom ?



    Ik heb zowel voor als achter 215-40-16

    Vorige week ik achter nieuwe banden laten plaatsen.
    Ik had voor de F1 D3 en achter de F1 D2 (oude model dus)
    en had dus geen last van spoorvorming.
    Maar nu met zowel voor als achter de F1 D3 merk ik dat de
    auto iets gevoeliger is geworden voor sporing.

    Vreemd maar waar.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » do sep 30, 2004 12:12 am

    Thomas, misschien een beetje spelen met de bandenspanning.

    Dit wil wel eens helpen.

    Johan
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 30, 2004 1:09 am

    @ Thomas : T'is zoals Zjagoewar altijd zegt, nieuwe banden geven in het begin een vreemd gevoel , omdat je om meer rubber rijdt. Ten eerste moeten de meeste banden wat ingereden worden, en ten tweede hoe minder dik de rubber van het loop vlak, hoe minder de band zich gaat zetten; Hij geeft dus een confortabeler gevoel, maar minder baanvast gevoel. Even afwachten dus !
    En bij mij was het zo dat bij 1,8 bar de wagen minder ging zweven dan met een bandendruk van pakweg 2,5 bar. Zelf uittesten blijft de boodschap.

    @ Sander : Ik heb vooraan 205/45/16 F1 GD3 en achteraan 225/40/16 SP9000
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 30, 2004 10:13 am

    Bruno schreefColon@ Sander : Ik heb vooraan 205/45/16 F1 GD3 en achteraan 225/40/16 SP9000


    Daarom ziet het er dus zo dik uit bij jou !
    Hmmmm... Is naturlijk wel errug gaaf.....
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » vr okt 01, 2004 8:19 pm

    Ik was onderweg naar Paul omdat hij in het begin van de week nog is tweemaal warmliep en we gingen het nog is allemaal checken.
    3 kilometer van de garage: witte rook achteraan!!!! :shock: :shock:
    Gestopt, wat blijkt?? Koelvloeistof leeg, plas koelvloeistof onder de motor!!!!! Rara???? Zeeeeeeeeer groot risico genomen en toch doorgereden naar Paul (dit zonder warm te lopen!!).
    Eeeeennnn???? Scheurtje in de waterdarm aan de aansturingsfiche van de fan!!!
    Nu dat terzijde, daarbovenop hebben we een nieuwe radiator gestoken die een paar koelingsribben meer heeft, om alles uit te sluiten.
    Nog suggesties???? 8)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr okt 01, 2004 8:32 pm

    Under body coolant pipes ?
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » vr okt 01, 2004 8:42 pm

    Zijn in orde.
    We hebben vorige week zaterdag heel het systeem doorgespoeld en binnenste buiten gekeerd.
    In principe zou er nergens nog een probleem of verstopping mogen zitten.
    Het water dat er uit kwam hebben we "gefilterd" en het water leek voor 90% proper.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr okt 01, 2004 8:46 pm

    @Zjagoewar: man, man, man... denk eens twee seconden aan m'n hart.... witte rook..... pfffff..... 'k Moet effe gaan zitten.... 't wordt zwart voor m'n ogen, zwart met witte rook.....................
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » vr okt 01, 2004 9:34 pm

    Witte rook omdat water rechtstreeks op de motorblok spoot. Korrectie het was meer stomen.
    Alles in orde Erik???
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr okt 01, 2004 11:56 pm

    Sja Erik, wat dacht je... Dat je je kop beter had kunnen houden :lol: :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » za okt 02, 2004 7:35 pm

    Vandaag darm vervangen, nog is aan de kast gehangen en alles normaal.
    Fan werkt en toch loopt ie weer opnieuw warm...
    HHHHHHEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!
BUTTON_POST_REPLY 149 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten