BUTTON_POST_REPLY 199 berichten
Rotor kabel kapot!
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Ultimate » wo feb 02, 2011 11:21 pm

    Klein feestje voor Tom, zijn F-je is weer beter :O)) :applaus: :dancing)) (H) :bounce) :proost:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ttdesign6 » do feb 03, 2011 12:35 am

    @Blackfox, kan me herinneren dat jij de kabel op de bobine hebt gezet :mrgreen:

    Verder zie ik mijn garagist toch echt als vakman. daarvoor heeft hij zich al veel te vaak bewezen. Over vakmannen gesproken, ik zou wel eens een F, ZR en ZT-T bij elkaar willen schetsen :thumbsup:
    Laatst bijgewerkt door 1 op ttdesign6, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Bruno » do feb 03, 2011 1:44 am

    :lol: Ik weet het, maar, ik wacht tot de race ZR beletterd is, misschien is dat dan leuker.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Bruce » do feb 03, 2011 9:10 am

    Bruno schreefColon Kruipolie, loopt immers weg



    Beste Bruno, als Kruipolie zou weglopen zouden ze het dan geen loopolie hebben genoemd?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Ultimate » do feb 03, 2011 9:35 am

    Bruce schreefColon
    Bruno schreefColon Kruipolie, loopt immers weg



    Beste Bruno, als Kruipolie zou weglopen zouden ze het dan geen loopolie hebben genoemd?

    :lol:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ovi » do feb 03, 2011 10:42 am

    Goed nieuws maar wel degelijk tijdelijk en zeker vervangen wat moet vervangen worden! :?
    WD 40 gebruik ik ook al jaren niet meer! Zeker voor oldtimers merk je dat dit een te zwak produkt is en er zijn dus wel degelijk veel beter producten.
    Kruipolie wordt door de meeste mensen ook voor zowat alles gebruikt zoals bv. om een fietsketting te smeren maar is dus helemaal fout. :no:
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door schrokke » do feb 03, 2011 9:40 pm

    Ik denk toch dat die kabel er niet goed op zat. Hoogspanningsvonken werk je niet met een beetje WD40 weg.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ttdesign6 » vr feb 04, 2011 12:53 am

    Ik heb geen idee. Ik heb de kabel er gister van af gehaald en daarna goed erop gedrukt. Het is een beetje pielen om erbij te komen maar direct erna werkte alles perfect.

    Zou me niks verbazen als hij inderdaad niet helemaal correct heeft gezeten. Misschien in het begine nog wel redelijk maar met alle hobbels is hij vast los geraakt en gaan lekken.

    In ieder geval startte hij vanavond met nat weer ook weer zonder problemen en ben ik one happy camper!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door BlackFox » vr feb 04, 2011 7:33 pm

    Ah dat is die kutkabel daar heel vanonder? :mrgreen:

    Dat zou wel eens kunnen ja :oops:
    Hoewel we die toch alle 2 nog dubbel gecheckt hebben?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ttdesign6 » vr feb 04, 2011 8:34 pm

    Ik weet even niet goed wat ik zeggen moet....

    Auto staat 12 km van huis, motor nu helemaal uitgevallen onder het rijden na heftig schokken.

    Ik kan hem af en toe weer starten 3 meter rijden en dan valt hij weer uit. Ik ben bang voor afslepen door mijn vader ivm de front spoiler....
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Rob » vr feb 04, 2011 9:19 pm

    He Tom wat vervelend, en dat terwijl het eigenlijk niet echt nat is buiten.
    Het blijft vreemd dat je dit probleem niet getackeld krijgt.
    Misschien moet je alle kabels (bougie en bobine) toch eens gaan vernieuwen.
    Ik hoop dat je prblemen snel onder de knie krijgt. Als ik op de een of andere manier kan helpen hoor ik het wel.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door BlackFox » vr feb 04, 2011 9:23 pm

    Ik snap er niks meer van...

    Is er niets anders aan de hand dat niet ontstekingsgerelateerd is? Eens de compressie laten uitmeten ofzo...

    Al vind ik die randomheid zo vreemd...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Carl » vr feb 04, 2011 11:46 pm

    Zou het te maken kunnen hebben met een slechte massaverbinding tussen chassis en motor.?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ttdesign6 » za feb 05, 2011 12:47 am

    Blijkbaar toch een engeltje op mijn schouder vanavond.

    Na een etentje vanavond was de motor weer koud. Bij koude motor rijdt hij dus goed en daarom dacht ik dus gister ook dat hij gemaakt was omdat ik alleen een kleine ronde heb gemaakt.

    Ik hoorde ook zojuist duidelijk weer het gevonk en al zag ik zo geen vonkjes bij de bobine ik weet zeker dat het van daar komt, juist ook omdat het daar zo vonkte. Ik heb gister al een bobine besteld uit voorzorg dus die gaat er komende week in.

    Maargoed,

    Na het etentje een gestart, hij ging gewoon aan en deed normaal. Toen als een dolle naar huis gereden en zoveel mogelijk laten uitrollen. Ongeveer 20 meter van thuis viel de motor weer helemaal uit en rolde ik nog mooi de oprit in. 8-)) Nu gaat hij dus ook nergens geen meter meer heen tot hij weer helemaal de oude is. Mag ook wel eens na een maand.

    Nog mooier was dat ik met de MG in Heerlen stilviel, in het centrum. Nergens gratis parkeerplekken dus behalve die van een bank tegenover.

    Daar de auto maar gezet en even naar het politiebureau gereden om te melden dat ik toch echt nergens ander heen kon zonder een prent te krijgen. Eenmaal daar werd mij helaas verteld dat ze vrij weinig voor me konden doen en als de parkeerpolitie dan toch zou komen ze me alsnog een bon mochten geven?? wtf?

    Tussendoor bij het restaurant waar we zijn gaan eten de verzekering opgebeld of ik misschien pech hulp in het pakket heb.

    Medewerker: wat heeft u voor een auto?
    Ik: een MGF
    M: een wat?
    I: een MG F
    M: oooo nu snap ik het...oo dat is niet zoiets als een Golfje ofzo, maar een mooi collectors item.
    I: zo eentje ja :wink:

    Helaas had hij slecht nieuws voor me en hij vertelde me dat hij enkel mijn auto kon komen halen als ik hem tegen een boom wilde zetten maar raadde me dit sterk af omdat het zo'n mooie auto was :roll: :mrgreen:

    Ten slotte moet ik me nog even verontschuldigen voor wat ik de auto allemaal heb uitgemaakt vanavond....die woorden kunnen het daglicht niet verdragen.

    Gelukkig is alles goed gekomen en hoop ik dat dit topic heel snel aan zijn einde gaat komen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door etienne » za feb 05, 2011 10:03 am

    tom het is allemaal heel vervelend voor je zeg hopelijk komt het vlug weer goed :D
    in zo,n gevallen kun je toch maar beter lid zijn van de anwb :wink:
BUTTON_POST_REPLY 199 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten