mgf hang links achter tot aan de grond??
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr okt 17, 2008 10:04 am

    Als dat de probleemkant is, is er niks mis met de spheren (hydragasbollen dus), maar ligt het probleem inderdaad gewoon bij de pin die is afgebroken, want extreem laag ligt hij niet, sterker nog, met lowering pins ligt hij in de winter ook zo laag.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • boumans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON do aug 23, 2007 6:06 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door boumans » vr okt 17, 2008 2:54 pm

    sow hoe doe je dat dan met veren bij mij loopt die nu aan hij licht net een 3mm van het spatbord af ik ben net in wijchen geweest en heb me 4 goede gehaalt

    met dat oppompen van de vering moet ik daar nog ergens mee opletten
    moet ik de bar in de gaten houden of gewoom altijd meten aan de spatborden
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr okt 17, 2008 9:07 pm

    oppompen is iets wat twee stromingen kent:

    De eerste (en ook de dealers) praten over een afstand tussen het hart van het wiel en de onderkant van het spatbord bij de voorwielen!

    De tweede groep praat over de druk in het systeem.

    Wat moet je doen:

    De auto aan 1 zijde op de, door jou, gewenste hoogte zetten 365 zonder pins, ca 330- 335 met pins en aflezen wat de druk is. (Dit zal 400 - 430 psi zijn)

    Daarna de andere zijde op dezelfde druk brengen.

    Waarom zo:
    - Spatborden links en rechts kunnen verschillend zijn. nu is het veerkarakter aan beide zijde gelijk (dezelfde druk)
    - Je hebt een reproduceerbare waarde. (waarde onthouden dus!)
    - Druk - hoogte verschilt van auto tot auto, zomaar tot een druk brengen kan verrassende waarden geven. Met 400 psi staat die van Bruno perfect, die van mij heeft toch echt wel een 440 psi nodig. (beide Mk1's beide met een vergelijkbare setup voor wat betreft dit deel van de auto, en vergelijkbare slijtage (km achter de wielen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • boumans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON do aug 23, 2007 6:06 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door boumans » wo okt 22, 2008 7:11 am

    hallo ik ben der aan bezich ik hoop dat ik morgen zo ver ben voor op te pompen het is nog al een werkje de knockels zitten moer vast in de draag arm ik moet alle drag armen demonteren achter gaat dit wel maar voren is wat meer werk moest ik de bumper koplampen en bumper balk demonteren

    bij het oppompen moet ik dan alleen voren meten is het achter dan meteen het zelfde ?

    grz almar
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo okt 22, 2008 5:44 pm

    Flink inspuiten met kruipolie en met een zware kunststof hamer kloppen tot de roest er uit springt.

    pompen: alleen meten op de voorzijde maar bij voorkeur op druk.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » wo okt 22, 2008 7:09 pm

    boumans schreefColonachter gaat dit wel maar voren is wat meer werk moest ik de bumper koplampen en bumper balk demonteren
    grz almar


    Koplampen en bumperbalh hoeft i.m.o. niet....
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten