Zweverig
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Zweverig

    door Tukker » zo aug 03, 2008 8:06 pm

    Heb vandaag weer op de snelweg gereden en ben nog niet tevreden over het weg gedrag van mijn F. :evil:

    Hij is ontzettend gevoelig voor sporen en hobbels als of ik telkens moet corrigeren als ik in veer.

    De auto staat standaard op 215 banden rondom en ik heb achter voorzien van powerflex rubbers. Hij is uitgelijnd maar alleen is de camber rondom niet perfect.

    Kunnen er op de 16"multi spoke velgen smallere banden of moet ik het probleem ergens anders zoeken. :?:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » zo aug 03, 2008 8:25 pm

    Rondom 215 lijkt me inderdaad teveel van het goede.
    Volgens mij past er met gemak 195 (voor) op.
    Achter zou je nog naar 205 kunnen, maar maakt minder verschil.
    Wel voor en achter hetzelfde type band monteren!!
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma aug 04, 2008 8:47 am

    215 rondom is std door de fabriek geleverd en is prima mee te rijden.

    andere uitlijning brengt verbetering. nadeel is wel dat je banden ietswat schuin zullen afslijten.

    de fabrieksuitlijning geeft idd een zweverig gevoel.

    lees deze weblink eens en doe er je voordeel mee:
    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/suspension/tracking.htm
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma aug 04, 2008 10:01 am

    Als het na de powerflex is gekomen alle bouten nog eens goed aandraaien.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » ma aug 04, 2008 12:57 pm

    Remieme schreefColon215 rondom is std door de fabriek geleverd en is prima mee te rijden.

    andere uitlijning brengt verbetering. nadeel is wel dat je banden ietswat schuin zullen afslijten.

    de fabrieksuitlijning geeft idd een zweverig gevoel.

    lees deze weblink eens en doe er je voordeel mee:
    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/suspension/tracking.htm


    Een hele boterham :roll:
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma aug 04, 2008 1:27 pm

    Ik heb een extreme(*) vorm van dit gevoel en bij mij is het bijna zeker door teveel speling op de achterste wiellagers. Controleren kan je door de wielen achteraan van de grond te zetten, je handrem te lossen (zorg er wel voor dat de wagen niet kan wegrollen) en dan stevig met de hand voelen of je de wielen naar voor en naar achter kan 'kantelen' (of naar boven en beneden maakt niet uit)
    Normaal gezien mag bij stevig trekken en duwen geen speling voelbaar of hoorbaar zijn. (hoorbaar door een soort getik bij heen en weer bewegen)

    Ik denk dat veel problemen met slechte wegligging hieraan te wijten zijn. Stomme van het gegeven is dat het een probleem blijkt te zijn dat ook nog eens plots kan verdwijnen en terugkomen... Ik heb mij al een breuk gezocht.

    (*) Extreem wil eigenlijk zeggen dat het bijna lijkt of het wiel erafgenomen kan worden met de hand
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di aug 05, 2008 11:34 pm

    Vandaag de auto opnieuw laten uitlijnen na een gesprek met het bandencentrum.

    Hij had mijn auto op 0 toe/uitspoor geplaatst omdat de camber rondom niet goed is en ik dus een hoge slijtage krijg. Doordat mijn voorste rubbers ook niet goed zijn krijg ik nu uitspoor en heb ik dus een probleem.
    Ik heb nu meer toespoor gekregen op eigen risico.
    Na de winter als ik ook het voorste subframe ook heb behandeld krijgt hij nieuwe banden en een nieuwe uitlijning.

    Tot die tijd vind ik dit acceptabel want ik durf er nu gerust 140 mee te rijden. :lol: Ik wist niet dat uitspoor zoveel invloed heeft bij achterwiel aandrijving :shock:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo aug 06, 2008 1:15 am

    Tukker schreefColonik durf er nu gerust 140 mee te rijden. :lol: Ik wist niet dat uitspoor zoveel invloed heeft bij achterwiel aandrijving :shock:


    Je achterwiellagers zijn dus duidelijk nog ok :-) :thumbsup:
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo aug 06, 2008 7:27 pm

    Carl schreefColon
    Tukker schreefColonik durf er nu gerust 140 mee te rijden. :lol: Ik wist niet dat uitspoor zoveel invloed heeft bij achterwiel aandrijving :shock:


    Je achterwiellagers zijn dus duidelijk nog ok :-) :thumbsup:


    De achterzijde zit goed in elkaar maar de voorzijde heeft nog wel wat euro's nodig. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Pim
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo aug 06, 2008 2:05 pm
    WoonplaatsCOLON Schijndel

    door Pim » di aug 12, 2008 7:44 am

    Gisteren mijn nieuwe MGF opgehaald en hij lijkt hetzelfde probleem te hebben. Hij ligt snaarstrak in de bocht maar bij rechtuit gaat hij behoorlijk zoeken lijkt wel. Tot zo'n 140 goed te doen, maar toen ik op een gegeven moment 160 ging rijden werd het echt eng. Leek wel of hij ineens ging slingeren. Auto ligt wel laag en hij heeft 16" die volgens mij vrij breed zijn (heb nog niet gekeken naar de breedte), maar heb wel meer gereden met auto's met grote brede wielen maar dat was slechts een fractie van wat ik met de MGF ervaarde. Het lijkt op lage snelheden als ik snel optrek dat het linkerachterwiel wat schokt (meer bibberen eigenlijk). Als ik even gas terugneem is het weg en bij hogere versnellingen heeft hij er helemaal geen last van. Zou dit dan kunnen liggen aan de wiellagers?
    MGF 2000 Heritage
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo aug 13, 2008 6:44 pm

    Wiellagers laten zich bij slijten meestal eerder horen dan voelen, al heb ik nog niet veel mensen horen klagen over versleten lagers. Komt wel voor maar niet per definitie...

    Laag liggende F is zonder lowering pins niet goed voor de wegligging, de veerdruk is dan veel te laag. Of oppompen Of lowering pins gebruiken.

    Het restant aan zweverigheid hoort bij het 1e ontwerp, zet er een KH of Trophy splitter onder en dan ben je daar ook vanaf zodat de volgas met losse handen kunt toeren.....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do aug 14, 2008 2:04 pm

    Kasper schreefColon, zet er een KH of Trophy splitter onder en dan ben je daar ook vanaf zodat de volgas met losse handen kunt toeren.....


    Scheelt dat zoveel :?: :shock:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Pim
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo aug 06, 2008 2:05 pm
    WoonplaatsCOLON Schijndel

    door Pim » ma aug 18, 2008 3:34 pm

    Gisteren nog even gereden en er extra op gelet. Het is vooral merkbaar als ik vol gas geef en dan overschakel en dan het gas er weer opzet. Door die lastwissel lijkt hij van achter wat te zwenken waardoor het lijkt dat hij naar links stuurt. Heb gister en vanochtend naar het werk 140 gereden maar dat ging prima. Denk dat ik het voorlopig maar even aankijk en als het niet erger wordt zo laat. In september gaan we 2 dagen de Eifel opzoeken en daar testen we het wel verder uit.
    MGF 2000 Heritage
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma aug 18, 2008 5:06 pm

    Dit is bij mij door het vervangen van de achterste rubbers (powerflex)bijna helemaal verdwenen, komende winter doe ik de voorzijde. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Pim
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo aug 06, 2008 2:05 pm
    WoonplaatsCOLON Schijndel

    door Pim » di sep 23, 2008 11:15 am

    Het probleem is bekend. 2 weken geleden een tripje naar Duitsland gemaakt. Bij stevig gas geven en dan schakelen had hij het nog steeds. Op de terugweg begon er wat te piepen bij een bepaalde gasstand en dat werd steeds erger. NOg zo'n 250 km mee moeten rijden en het laatste stuk was ik echt bang dat het wiel eraf zou vliegen. Telkens als hij een bepaalde lastwissel had leek het alsof ik een flinke zijdelingse windvlaag kreeg. Was niet leuk! In nL teruggekomen laten maken. Het bleek een homokineet te zijn die inmiddels was afgebroken. verder nieuwe achterbanden erop (die waren al aardig kaal) en de vering weer gevuld met gas (die was al heel lang niet bijgevuld, vandaar dat ie zo laag lag. laten uitlijnen en hij rijdt nu weer als een zonnetje (mijn banksaldo ook, maar dan achteruit pfff). Auto staat nu wel erg hoog. Weet iemand een goed adresje in de buurt van Den Bosch voor het laten zetten van lowering pins en wat het ongeveer kost?
    MGF 2000 Heritage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten