door Carl » ma aug 04, 2008 1:27 pm
Ik heb een extreme(*) vorm van dit gevoel en bij mij is het bijna zeker door teveel speling op de achterste wiellagers. Controleren kan je door de wielen achteraan van de grond te zetten, je handrem te lossen (zorg er wel voor dat de wagen niet kan wegrollen) en dan stevig met de hand voelen of je de wielen naar voor en naar achter kan 'kantelen' (of naar boven en beneden maakt niet uit)
Normaal gezien mag bij stevig trekken en duwen geen speling voelbaar of hoorbaar zijn. (hoorbaar door een soort getik bij heen en weer bewegen)
Ik denk dat veel problemen met slechte wegligging hieraan te wijten zijn. Stomme van het gegeven is dat het een probleem blijkt te zijn dat ook nog eens plots kan verdwijnen en terugkomen... Ik heb mij al een breuk gezocht.
(*) Extreem wil eigenlijk zeggen dat het bijna lijkt of het wiel erafgenomen kan worden met de hand
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!