BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Beetje of topic : MG ZS content
  • Geert&Katy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 5:01 pm
    WoonplaatsCOLON Gullegem

Beetje of topic : MG ZS content

door Geert&Katy » ma jan 17, 2005 2:55 pm

Heeft er iemand een idee welk een throttle body er momenteel in een MG ZS zit ?
    48 of 52 mm ?
    Aangezien ze beide (MGTF en ZS) de 1.8k engine hebben vermoed ik dat ze compatibel zijn.
    Ik weet niet wat er nu standaard geleverd wordt op een MGTF of ZS maar misschien kan ik de 52mm uit de MGF verplaatsen naar de nieuwe ZS.

Groeten,
    Geert en Katy
    MG ZS black pearl with Body kitt + alcantara seats

verkocht : 1999 BRG VVC
    K&N enclosed cold airbox, wood/alloy dash trim, home made lowered wood/alloy gearknob, wooden handbrake and ...

6 shiny RVS screws in softtop latches !!
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jan 18, 2005 2:17 am

Vertel het ons Geert, dan geraken we ook in de ZS wereld ingewijd.
    Misschien dat Paul/MGZR160 of Striker hier iets meer over kunnen vertellen... maar het is al een tijdje geleden dat ik beide members hier nog actief heb gezien.

Passeer desnoods eens langs http://www.mg-r.nl .... misschien dat ze je daar beter kunnen helpen.

Hoe gaat de ZS voor de rest ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di jan 18, 2005 2:18 am

Jep, en als je daar dan passeert, laat Striker dan hier ook het antwoord geven. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Geert&Katy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    WoonplaatsCOLON Gullegem

door Geert&Katy » di jan 18, 2005 9:35 am

Deze week of begin volgende week komt hij binnen ! :lol:

Heb gisteren ook eens de vraag gesteld in het engelse forum en kreeg daar van SF te horen dat enkel op de 135pk en 160pk K-series engines een 52mm throttle body zit.

Dus een ZS 120 zou een 48mm TB hebben en een ZS180 eentje van 52mm.

SF vermelde ook dat er ook al heel wat ZS'en rondrijden met K&N, Vader,e.a. luchtinlaten en dat mijn oude Rover 820 airbox ook moet passen in de ZS.
    Het enige wat nog niet helemaal duidelijk is, is waar de koude lucht moet aangezogen worden.
    Eentje zou de lucht inlaat geplaatst hebben in de openingen voor de mistlichten (gaat niet voor mij want ik heb mistlichten zitten :roll: )
    Andere halen de lucht van onder de wagen, maar dat vind ik dan weer riskant als je eens door een diepe plas rijdt (tenzij ik dan een soort onderdruk klep bijplaats die opengaat als de inlaat verstopt zit...).
    SF stelde zelfs voor om de side vents (die in de body kit zitten en louter decoratief zijn) open te maken en de lucht daar te gaan halen. :shock:

Darkside is calling again !!! :twisted:
    Sorry voor de potentiele kopers van mijn 52mm TB maar die is voorlopig niet meer te koop.

Groeten,
    Geert

K&N enclosed cold airbox, wood/alloy dash trim, home made lowered wood/alloy gearknob, wooden handbrake and ...

• MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » do jan 20, 2005 11:34 pm

Godver, dat zijn jullie op Ebay die zondag het aanbod ingetrokken hadden dan? Had ze zaterdag gezien en wou maandag even een laag bod uitbrengen wegens nog geen reactie erop, maar het was ingetrokken.
  • Geert&Katy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    WoonplaatsCOLON Gullegem

door Geert&Katy » vr jan 21, 2005 10:14 am

Yep !

52mm TB zal ik direct monteren op de ZS, inductiekit gaat een jaar of 3 naar de zolder tot na de garantie periode (als ik zolang kan wachten :D )

Tenzij er een heel goed bod komt natuurlijk ... :wink:

BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1