Lekkage
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma aug 25, 2008 8:14 am

    Wim schreefColonDe zwarte kuntstofkap die jij denk ik bedoelt zit er gewoon. Wel wat aan gezaagd e.d. maar de kap zit er over heen. De ruitenwissermotor is vervangen onder garantie maar is nu weer niet goed -:(
    Misschien dat de aandrijving van drijfstangen niet soepel genoeg gaat?

    Voor de lekkage ben ik voor advies even naar de MG garage in Amsterdam gegaan en die zegt dat er aan de kant daar waar de aircopijpen de carrosserie in gaan, ontbreekt een rubber.
    Het is of alles loshalen en er een nieuw rubber plaatsen of proberen met kit de boel dicht te kitten.
    Ik ga natuurlijk voor dat laatste maar je komt er alleen van de buitenkant bij en zit helaas op een moeilijk bereikbare plaats.
    Ik word er niet echt gelukkig van zeg maar!

    Gr. Wim.


    Het probleem met de ruitenwissermotor ken ik. Ik heb ook twee keer een kapot motortje gehad. Heb je er aan gedacht om twee kleine gaatjes te boren in het stalen kapje waar alles in verpakt zit?

    Zo kan het regenwater dat toch binnendringt weer weglopen.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » ma aug 25, 2008 6:28 pm

    Nou,

    Ik vond het van wel want was het gewoon zat, maar twijfel nu weer sterk. Wanneer ik een koper vind voor het genoemde bedrag mag ie weg.
    Zo niet, dan wil ik op zoek gaan naar een monteur die voor een redelijk uurtarief het lek kan dichten. Maar ik snap er eigenlijk niets van want het heeft de laatste tijd behoorlijk geregend maar nu blijft ie weer droog.
    Kortom, ik zoek hulp zodat iemand kan uitzoeken wat er aan de hand is.
    Bruno gaf al aan dat hij het niet kon, dus zijn er andere sleutelaars?

    Gr, Wim.
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 25, 2008 8:31 pm

    T'is niet van niet kunnen, maar van geen geschikt gereedschap te hebben (vultoestel). als het lek zit daar waar de airco hangt, moet de airco losgemaakt worden en moet denkelijk de verdamper dus worden gedemonteerd, wat wil zeggen dat de lage druk leidingen waarschijnlijk los moeten. Voor het terug bijvullen van het systeem met R134a heb je spijtig genoeg een toestel voor nodig, wat ik uiteraard niet heb, omdat het a) heel duur is, en b) ik het nooit nodig heb.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma aug 25, 2008 8:40 pm

    Dan zou je inderdaad beter bij een airco specialist langs kunnen gaan om te vragen de airco te vacumeren en na een paar dagen opnieuw te vullen.


    Een leeg airco systeem is immers niets meer of minder dan wat appendages met leidingwerk ertussen. (wel even de leidingen afdichten met tape zodat er geen vuil in komt en voorzichtig zijn met de ringen van de koppelingen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma aug 25, 2008 9:51 pm

    Airco vloeistof eraf laten is geen gezonde bezigheid zonder vacumeerpomp. Het vullen daarin tegen is tegenwoordig in spuitbus en dus zelf te doen. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 25, 2008 11:39 pm

    Hoe weet je nu met een spuitbus hoeveel druk je erop zet ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di aug 26, 2008 8:41 am

    Bruno schreefColonT'is niet van niet kunnen, maar van geen geschikt gereedschap te hebben (vultoestel). als het lek zit daar waar de airco hangt, moet de airco losgemaakt worden en moet denkelijk de verdamper dus worden gedemonteerd, wat wil zeggen dat de lage druk leidingen waarschijnlijk los moeten. Voor het terug bijvullen van het systeem met R134a heb je spijtig genoeg een toestel voor nodig, wat ik uiteraard niet heb, omdat het a) heel duur is, en b) ik het nooit nodig heb.

    en voeg er maar een c) aan toe, nl. de nodige documenten/goedkeuringen.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di aug 26, 2008 2:55 pm

    Bruno schreefColonHoe weet je nu met een spuitbus hoeveel druk je erop zet ?


    Dat zoek ik voor jou op. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » di aug 26, 2008 5:06 pm

    Oke heren,

    Dat van die airco laat ik gewoon doen. Kosten ongeveer € 120,-
    Maar nu nog iemand die tegen een aannemelijk bedrag de lekkage wil dichten.

    Zijn er helemaal geen monteurs die er wat bij willen verdienen?

    Gr. Wim.
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di aug 26, 2008 5:49 pm

    Tukker schreefColon
    Bruno schreefColonHoe weet je nu met een spuitbus hoeveel druk je erop zet ?


    Dat zoek ik voor jou op. :lol:


    Je dient er een vulslang bij te kopen. ( 10,-)
    www.xado.nl

    Let wel, ik heb het nog nooit getest.

    @Wim Ik heb de laatste keer 60,- euro betaald voor het opnieuw vullen van de airco. In het westen is alles iets duurder. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten