Versnellingsbak
  • bennie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON ma aug 18, 2008 8:13 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Versnellingsbak

    door bennie » ma aug 18, 2008 8:37 pm

    Hallo allemaal,
    Ik ben bennie en ben sindskort de gelukkige eigenaar van een MGF, ik heb deze auto 2dehands overgenomen, en ben tegen een wat minder puntje aangelopen. de auto wil soms slecht in zijn achteruit.

    Nou heb ik vernomen dat er meer MG's zijn met dit venomeen, en zou
    dit op te lossen zijn met de auto eerst in zijn 1 of 3 te zetten, helaas
    wil dit niet altijd helpen, en komt er een ratelent geluid onder de auto vandaan

    Is er iets aan dit probleem te doen, of zit ik vast aan een nieuwe versnellingbak?

    De auto komt uit 1999 en heeft een ongeveer een 80k gelopen.
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » ma aug 18, 2008 9:24 pm

    De mijne durft het ook wel eens te hebben,maar mag natuurlijk niet te dikwijls voorkomen.
    Bij mij is het een keer of 10 voorgevallen op +/- 9000km dus zeker niet vaak.Alleen meestal op de verkeerde plaats(vol terrasje) :oops:
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Frekkel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 97
    GeregistreerdCOLON vr mei 09, 2008 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON Nabij Gent

    door Frekkel » ma aug 18, 2008 10:21 pm

    eens aan de kabel trekken om het zelfstellend mechanisme terug wat op punt te zetten helpt :wink:
    ZR 160 S1600
    ZT 260
  • bennie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON ma aug 18, 2008 8:13 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bennie » ma aug 18, 2008 11:03 pm

    Frekkel schreefColoneens aan de kabel trekken om het zelfstellend mechanisme terug wat op punt te zetten helpt :wink:


    welke kabel moet ik daarvoor hebben?
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di aug 19, 2008 12:52 pm

    heb het ook, ik heb mijn maniere al gevonden..

    gewoon doen dat je weet dat er iets kan gebeure.. raam open, deur open en kijken naar de bodem van je wagen terwijl je lichtjes gas geeft. Als iemand ineens het ratelent geluid hoort, dan zien ze je naar de bodem kijken en weten ze da je bezig bent met je auto :D
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di aug 19, 2008 1:02 pm

    Ian schreefColonheb het ook, ik heb mijn maniere al gevonden..

    gewoon doen dat je weet dat er iets kan gebeure.. raam open, deur open en kijken naar de bodem van je wagen terwijl je lichtjes gas geeft. Als iemand ineens het ratelent geluid hoort, dan zien ze je naar de bodem kijken en weten ze da je bezig bent met je auto :D


    Of gewoon standaard even in de drie schakelen en dan in de achteruit.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • bennie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON ma aug 18, 2008 8:13 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bennie » di aug 19, 2008 2:47 pm

    Nem58 schreefColon
    Ian schreefColonheb het ook, ik heb mijn maniere al gevonden..

    gewoon doen dat je weet dat er iets kan gebeure.. raam open, deur open en kijken naar de bodem van je wagen terwijl je lichtjes gas geeft. Als iemand ineens het ratelent geluid hoort, dan zien ze je naar de bodem kijken en weten ze da je bezig bent met je auto :D


    Of gewoon standaard even in de drie schakelen en dan in de achteruit.


    Ian bedankt voor de tip! :D

    in de drie schakelen alvorens achteruit heeft bij mij geen voordelen, in de 1 schakelen wil nog wel eens helpen.

    is bij het vervangen van de versnellingsbak dit probleem opgelost, of komt hetzelfde probleem altijd terug?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di aug 19, 2008 3:58 pm

    Het handigste is de pook voorzichtig naar achteren te blijven trekken terwijl je de koppeling voorzichtig op laat komen. Als je daar een goede gewoonte van maakt komt het niet meer voor.
    Building >200BHP K-series
  • Frekkel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 97
    GeregistreerdCOLON vr mei 09, 2008 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON Nabij Gent

    door Frekkel » di aug 19, 2008 9:42 pm

    bennie schreefColon
    Frekkel schreefColoneens aan de kabel trekken om het zelfstellend mechanisme terug wat op punt te zetten helpt :wink:


    welke kabel moet ik daarvoor hebben?


    de koppelingskabel :wink:
    ZR 160 S1600
    ZT 260
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di aug 19, 2008 11:08 pm

    RSV schreefColonAlleen meestal op de verkeerde plaats (vol terrasje) :oops:


    Tip voor deze plaatsen: neem een pilsje op het terras en laat je vrouw of vriendin achter het stuur bij het vertrekken. :lol:
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di aug 19, 2008 11:15 pm

    Brooklands schreefColon
    RSV schreefColonAlleen meestal op de verkeerde plaats (vol terrasje) :oops:


    Tip voor deze plaatsen: neem een pilsje op het terras en laat je vrouw of vriendin achter het stuur bij het vertrekken. :lol:
    :lol:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » wo aug 20, 2008 1:41 am

    :lol:
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 20, 2008 8:47 am

    Frekkel schreefColon
    bennie schreefColon
    Frekkel schreefColoneens aan de kabel trekken om het zelfstellend mechanisme terug wat op punt te zetten helpt :wink:


    welke kabel moet ik daarvoor hebben?


    de koppelingskabel :wink:

    Frekkel, ben je zeker van je voorstel... de MGF/TF een hydraulisch bediende koppeling en een zelfstellend mechanisme thv. het schakelmechanisme of versnellingsbak ken ik ook niet.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo aug 20, 2008 11:56 am

    Sander schreefColonHet handigste is de pook voorzichtig naar achteren te blijven trekken terwijl je de koppeling voorzichtig op laat komen. Als je daar een goede gewoonte van maakt komt het niet meer voor.


    Soms hielp het bij mij als ik 'm van de 1 of 3 juist weer snel in de achteruit drukte. Soms drukte ik ook eerst een paar keer de koppeling in.
    Lotus Elise S2 111s
  • bennie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON ma aug 18, 2008 8:13 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bennie » wo aug 20, 2008 6:56 pm

    de f en tf's die ooit nieuw uit de fabriek kwamen, hebben dit probleem toch niet neem ik aan. is het niet zo dat de kabel tussen de pook en de versnellingsbak wat begint te rekken?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten