ongeval
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

ongeval

door dtr » ma aug 11, 2008 7:36 pm

wist niet goed in welk topic dit thuis hoorde, indien niet hier, laat maar weten...

Daarnet m'n TF zwaar toegetakeld :-( Ik reed in een baantje waar ik geregeld voorbij kom. Je mag er 90, ik deed zeker 80... plots zag ik voor me twee sleuven van een 15cm diep in de weg met wat zand erin. Het was toen reeds te laat om te remmen en ben er dus vol in gereden. BOEM. De wagen begon te slingeren maar wel nog op de weg gehouden.
    Aan de kant van de weg tot stilstand gekomen. De slag tegen de betonnen rand van die sleuven was zeer hard. Mijn 2 rechter banden kapot, de velgen gescheurd, het achterwiel naar achtergeschoven, het voorwiel staat tegen de carosserie, een bout van de ophanging lag op straat,...

Takelwagen heeft me naar de garage gebracht. Resultaat is nog niet gekend... Maar het zag er niet goed uit...

Ik zou graag de fotos uploaden, maar ik vind niet hoe je dit doet. Dan kan iemand me misschien vertellen of deze "sneheidsremmer" wel wettelijk is. Want het bleek dat het om een zandbak gaat, aangelegd door de gemeente. Er stond een verkeersbord naast dat ik te laat zag (stond er dan ook juist naast). Wordt duidelijk adh de foto's...

Kan het zomaar dat er een hindernis wordt aangebracht (in een straatje waar je 90 mag), waar ik zelfs niet tegen 50km/u door kan zonder schade ?

Er zullen hoe dan ook zeer veel kosten aan zijn... mss te veel...
    MG TF '03 elegance
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma aug 11, 2008 7:52 pm

Dat zijn geen verhalen waar je vrolijk van wordt, veel sterkte met de afhandeling.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » ma aug 11, 2008 8:03 pm

misschien een domme vraag,... Nederland of den Belgique ?
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

door dtr » ma aug 11, 2008 8:19 pm

zo een ingreep (door de gemeente) kan denk ik enkel in den belgique !

...je mag er 90 en enkel een 4x4 of tractor kan er goed door... laat staan een TF...
    MG TF '03 elegance
    Ceke 1618
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON vr jan 13, 2006 5:33 pm
    WoonplaatsCOLON Keerbergen

door Ceke 1618 » ma aug 11, 2008 8:59 pm

Man, man :shock: ... Dit zijn toestanden waar je inderdaad niet vrolijk van wordt!
    We duimen met je mee dat het kostenplaatje uiteindelijk mag meevallen ... veel sterkte!!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma aug 11, 2008 10:24 pm

Stuur de foto's maar naar mij dan zet ik ze online.
    Ik denk dat je de gemeente aansprakelijk kan stellen in dit geval en zou even een advocaat onder de arm nemen.
    Ze mogen immers zomaar geen opstakels zetten, zonder verwittigingen vooraf in de vorm van duidelijke signalisatie, en zeker niet op een baan waar je 90 mag. Dit is een pure moordpoging !
    LAAT HET ER ZEKER NIET BIJ !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di aug 12, 2008 6:22 am

O wat erg, ik hoop maar dat de schade herstelbaar is.

Regel is (in Nederland) dat een voertuig met maximale snelheid die daar is toegestaan over de drempel moet kunnen zonder schade, maar dat is hier ook vaak niet het geval..

Sterkte in iedergeval..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di aug 12, 2008 8:35 am

Klinkt niet goed, maar inderdaad even informeren bij verzekeraar en rechtsbijstand.
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » di aug 12, 2008 8:48 am

Een vriend van me heeft een gelijkaardig ongeval met zijn moto gehad... de gemeente werd hier aansprakelijk gesteld (het moet wel gaan om een gemeenteweg)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » di aug 12, 2008 9:19 am

Ongelofelijk... :shock:

Zeker niet bij laten zitten en eens goed bij een advocaat informeren.

Succes!

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di aug 12, 2008 4:10 pm

Dat is flink balen zeg! Guido heeft eenzelfde probleem meegemaakt in Nederland. Hij heeft destijds een brief gestuurd naar de gemeente. Misschien kun je uit zijn brief elkele goede punten uithalen? Ik heb de brief in het bezit maar ik weet niet of ik de brief zo maar kan doorsturen. De brief ziet er naar mijn mening perfect uit met goede argumenten.
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di aug 12, 2008 6:14 pm

Hier de foto's van deze eigenaardige en in mijn ogen onzichtbare verkeersremmer en de schade aan de TF :shock: .
    De signalisatie laat echt de wensen over. dit hadden ze op zijn linst al enkele 100 meters eerder moeten melden, daarenboven, vraag ik me af of een "zandbak" wel wettelijk is ?

Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » di aug 12, 2008 6:32 pm

Als er ter hoogte van die zandbak geen snelheidbeperking geldt (wat mijns inziens niet harder dan 30 km/h zou mogen zijn), dan betekent dat dat je gewoon met de geldende maximumsnelheid (90 km/h dus, wat ik overigens wel erg hard vind op zo'n smal landweggetje) door/over de zandbak moet kunnen rijden. Als er dan schade ontstaat aan de auto, is de gemeente (of Rijkswaterstaat indien buiten de gemeentegrens) aansprakelijk, al staan er honderd waarschuwingsborden.
    Afbeelding
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

door em-gee-efke » di aug 12, 2008 6:39 pm

Het lijkt mij inderdaad zo dat de gemeente aansprakelijk gesteld kan worden.

Veel succes verder!!
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » di aug 12, 2008 7:06 pm

doet me een beetje denken aan de gaten in het wegdek aan de Antwerpse dokken/kaaien waar enkel een bus over kan. Een gewone wagen rijdt zich ook vast. Daar staat dan weer wel degelijk aangegeven dat de toegang enkel voor busvoertuigen is en het is duidelijk zichtbaar.

In uw geval hier .... :cry:

Stond hier in dit geval ook niet ergens een bord?