BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
lekken vloeistof
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    lekken vloeistof

    door keesmgf » do jul 31, 2008 4:44 pm

    Hallo,

    Vandaag zag ik vloeistof onder de rechtervoorkant van mijn mgf liggen,ik weet niet wat het is maar zelf denk ik dat het koelvloeistof is.
    De laatste tijd merk ik wel dat ik elke week mijn koelvloeistof moet bij vullen omdat hij dan onder het midden staat.Weet iemand waar het kan lekken want zelf(ben niet technisch)kan ik niet zien waar het precies vandaan komt.

    groeten
    Morris Garages
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jul 31, 2008 8:00 pm

    Als je rechtsvoor de bestuurderskant noemt.....

    Het dopje van de ontluchting van de radiator is gescheurd.

    Anders defecte radiator of lekke slang.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » do jul 31, 2008 8:11 pm

    IK bedoelde linksvoor natuurlijk,ik hoop dat het de dop is anders is het pech hebben denk.
    Morris Garages
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jul 31, 2008 8:25 pm

    Doppie is een meer voorkomend probleempje, zeker als het een keertje los is geweest om de radiateur te ontluchten.

    Heel sportief is dat plugje namelijk in kunsstof uitgevoerd en niet in een zwaar degelijk materiaal :wink:

    Ik heb er zelf eens mee in de binnenlanden rondom Parma (I) mee gestaan. Reparatie van een bandenreparateur en service van de locale Land Rover garage waren gedenkwaardig.

    Slangklem kan ook, maar dan is de lekkage meestal grootschalig. Wel goed bijhouden de combi K-blok MGF is (over)gevoelig voor een tekort aan koelwater.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » do jul 31, 2008 10:11 pm

    Gelukkig ben ik erachter gekomen via dit forum dat je inderdaad het koelvloeistofniveau goed in de gaten moet houden.het is onze dagelijkse auto en mijn vriendin gaat er elke dag mee naar haar werk dus heb ik haar het een en ander uitgelegd over de auto waar ze op moet letten.nu houdt ze zelf het koelwaterniveau in gaten.morgen gaat de garage waar ook mijn ventilator(rechterzijde) wordt vervangen ook even naar het lekken kijken.
    Morris Garages
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jul 31, 2008 11:32 pm

    Heeft jou vriendin mooi even geluk!

    Iedere dag met de MG, daar kom ik helaas echt niet aan toe!

    Verstandig om even uit te leggen dat ze daar even op moet letten, voor de toekomst kun je voor een redelijk bedrag een laag water sensor kopen en met wat DIY werk monteren. Een MGF is een betrouwbare auto let wel het is een sportwagen en heeft een beetje extra zorg en aandacht nodig om je die betrouwbaarheid te geven. Die aandacht wordt meer dan ruimschoots terugbetaald door het rijplezier en de grote vriendengroep die je er met ons merk zomaar bij krijgt.

    Welkom! en veel plezier met je nieuwe aanwinst:
    Zondag vrij? Kom naar de Kempenrit in Averbode en zie wat MG betekent voor honderden liefhebbers van deze trotse Britse auto's!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » vr aug 01, 2008 2:47 pm

    Of ik zondag ga weet ik nog niet maar lijkt mij wel leuk maar moet even kijken wie er met me mee wil(vriendin kan niet).ben vandaag door de garage gebeld en het was helaas de radiator en die is nu vervangen.Is het zo (omdat ik even met een lekke radiator heb rond gereden)dat ik meer kans heb op een hgf?vorig jaar is er een nieuwe landrover pakking ingegaan.temperatuur is trouwens nooit boven het midden van mijn meter gegaan dus ik denk niet dat de motor te heet is geworden toch?koelwater heb ik ook altijd bijgevuld als die onder de helft van het watertankje was gekomen.

    groeten
    Morris Garages
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr aug 01, 2008 4:32 pm

    Als je er voor gezorgd hebt dat er altijd water in heeft gezeten is er m.i. niets aan de hand.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma aug 04, 2008 8:52 am

    is er een F of TF radiator ingezet?

    TF radiator is iets groter -> meer koelcapaciteit en niet geheel onbelangrijk... hij is van aluminium.

    staat bij mij ook op de nominatielijst vervangen te worden :/ het komt dus wel vaker voor.
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » ma aug 04, 2008 10:33 am

    Er is een f radiator ingezet,had ik het geweten had ik wel een tf radiator er in laten monteren.
    maakt niet uit,hij lekt teminste geen koelwater meer gelukkig.
    Morris Garages
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten