BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
laagnivo koelwatertank
  • filipo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 11:40 am
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom, Nederland

    laagnivo koelwatertank

    door filipo » ma jul 28, 2008 1:40 pm

    Ik wilde in mijn VVC BJ 1997, een laagnivo schakelaar (+ nieuwe tank) plaatsen en ben op zoek naar onderdelen. nu had ik via het forum het tank bestelnummer (PCF000140) gevonden maar de Amsterdamse MG specialist l;aat me weten dat het van een rover 25 en die zou niet passen. Wie kan me helpen!! (aan onderdelen of de goede informatie)
    Hele mooie rode MGF, geheel origineel met HT, 70DKM
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma jul 28, 2008 3:10 pm

    Ik ben ook bezig om dit setje in te gaan bouwen. Moet eerst nog gaan bestellen maar heb al wat info gevonden op http://www.ukmgparts.com/index3.html?ht ... ensor.html

    Je kan daar ook de set bestellen.

    Remco
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jul 28, 2008 4:26 pm

    De set van B&G is heel gebruikelijk. Er zijn een paar verschillende uitvoeringen. Dat heeft o.a. te maken met waar de stroom vandaan komt, (in de middenconsole (bij vroege F) of bij relaisblok in het dashboard aan de bestuurders kant (late F en TF).
    Is dus even belangrijk het bouwjaar van de auto door te geven.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma jul 28, 2008 4:28 pm

    Mijn MG komt uit 1996. Dus ik neem aan dat het uit de console kan komen. Maar even een vraag werkt dit echt????
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jul 28, 2008 4:41 pm

    Het beschermd je natuurlijk niet tegen een HGF maar wel tegen verdere schade in geval van waterverlies, denk dan niet alleen aan HGF maar ook aan gebroken slangen, lekke radiator etc. Het koelsysteem van een F is wat groter dan dat van een auto met de motor aan de andere zijde van de bestuurder geplaatst.

    Het alarm gaat bij het starten 2x af (luide beep) sommigen onder ons weten ook te vertellen dat bij een bijna leeg vaatje hetzelfde geluid goed hoorbaar is.

    Bij een '96 neem je inderdaad de stroom af onder de 12V aansluiting op de middenconsole, het werk is redelijk eenvoudig, je bent een avondje aan het sleutelen.
    Het moeilijkste werk is eigenlijk de koelvloeistof zonder te morsen van het oude in het nieuwe vaatje te krijgen. :wink:

    (ben je meteen ook weer een paar jaar af van dat gedoe rondom de dop van het expansievat.)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma jul 28, 2008 5:13 pm

    Dat is best handig. Ja ik hoor veel over het HGF verhaal en elk beetje helpt. Morgen gaat mijn F naar Baarn (de veel besproken garage op dit forum) voor een beurt. En ik ga daarna 2 weken de bergen in met de F dus wil dat het HGF gevaar een deel kleiner gaat worden.

    Remco
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma jul 28, 2008 6:11 pm

    Nou, zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen is het belangrijk niet teveel van je F te vragen zolang de motor nog koud is. Laat hem rustig op temperatuur komen en daarna kan je hem gerust eens hoog in de toeren trekken!
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo aug 03, 2008 11:43 am

    Deze week een besteld. Nu afwachten of hij voor de vakantie binnen is. Ik laat weten hoe het er in zetten ging en of ik nog problemen tegenkwam.

    Remco
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten