BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
inhouden bij optrekken
  • filipo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 11:40 am
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom, Nederland

    inhouden bij optrekken

    door filipo » ma jul 28, 2008 1:35 pm

    Ik heb een VVC van 1997, geen stroom verdeler maar 2 bobines en 1,5 jaar geleden zijn de bougies en kabels(licht grijs) vervangen bij 70DKM. Bij het versnellen, vooral in de 2e versnelling vanuit een lager toerental dan houd de motor in en schokt hij dus. Ik heb de inlaat gasklep al schoongemaakt, motor reinigingsvloeistof in de tank gegooid, alle stekkers van het motor management schoon gemaakt en ingespoten met contact spray.

    Hij stottert nog steeds, wat kan de oorzaak zijn??

    Als het dan de bougies en of kabels zijn, wat kan ik dan het beste terug plaatsen voor een probleemloos gebruik??
    Hele mooie rode MGF, geheel origineel met HT, 70DKM
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma jul 28, 2008 2:28 pm

    Klinkt gelijk aan een probleem ik had... was volledig opgelost met een set nieuwe bougiekabels. maar jij hebt net nieuwe kabels...

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma jul 28, 2008 9:05 pm

    hey

    je moet ook is kijken of het veertje aan de bobines goed is en geen slecht contact maakt.
    2 bobines verwijderen de rubber doppen eraf halen en kijken voor corosie.
    komt meer voor

    grtz
    mg metro man
    8) 8) 8)
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » di jul 29, 2008 9:45 am

    Het kan heel goed zijn dat je verkeerde kabels hebt..

    Na een servicebeurt die mijn MGF onlangs heeft gehad ben ik wel 5 keer terug geweest naar de garage.. Ze hadden splinternieuwe bougiekabels erop gezet, en 4 nieuwe bougies.. maar elke keer na zo'n 50km begon mijn auto ook in te houden..

    Veel nieuwe bougies geprobeerd en uiteindelijk nieuwe originele bougiekabels.. Dit bleek het te zijn.. Heb nou zo'n 5000km geen problemen meer!!
    MG TF LE80 zwart
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: inhouden bij optrekken

    door Arjan » wo jul 30, 2008 10:15 pm

    filipo schreefColonIk heb een VVC van 1997, geen stroom verdeler maar 2 bobines en 1,5 jaar geleden zijn de bougies en kabels(licht grijs) vervangen bij 70DKM. Bij het versnellen, vooral in de 2e versnelling vanuit een lager toerental dan houd de motor in en schokt hij dus. Ik heb de inlaat gasklep al schoongemaakt, motor reinigingsvloeistof in de tank gegooid, alle stekkers van het motor management schoon gemaakt en ingespoten met contact spray.

    Hij stottert nog steeds, wat kan de oorzaak zijn??

    Als het dan de bougies en of kabels zijn, wat kan ik dan het beste terug plaatsen voor een probleemloos gebruik??


    Ja! Dat doet 'ie van mij sins kort ook....Binnenkort bij de APK ook maar eens vragen naar nieuwe originele kabels?
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do jul 31, 2008 8:28 am

    De meeste hier plaatsen dikke aftermarket siliconen kabel. En een bougie die je 4 pogingen geeft.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • filipo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 11:40 am
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom, Nederland

    Inhouden en bougie kabels

    door filipo » do aug 14, 2008 1:00 pm

    Nou ik heb het gevonden hoor!, de bougiedop op de eerste cylinder zat helemaal niet goed vast en had daar op de aansluiting met de bougie staan vonken. Het lukte ook helemaal niet om hem er goed op te duwen en de dop kwam iedere keer terug omhoog. Ook de derde cylinder had hier last van.
    Zijn er meer mensen die hier wel eens last van gehad hebben??

    Ik heb een set nieuwe kabels gekocht en ga die morgen dus plaatsen.
    Ik ga er vanuit dat het hiermee echt opgelost is.. NB het waren originele MG kabels (grijs silicone) en 1,5 jaar oud. Ik hoop met de nieuwe kabels langer plezier te hebben.
    Hele mooie rode MGF, geheel origineel met HT, 70DKM
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » wo aug 20, 2008 6:07 pm

    Mijn TF uit 2002 stottert bij het leven...van zo af en toe bij stapvoetsrijden naar steeds vaker (vorige week) naar continu...Het gele waarschuwingslampje van het motormanagment ging zelfs knipperen....

    Dus vandaag naar de garage, ook voor de APK. Aan de bougiekabels kon het niet liggen, want die waren immers in januari van vorig jaar bij de HGF-reparatie vervangen :shock:

    Ik kreeg zojuist een telefoontje van de garage: het was dus toch de bougiekabel! Vervangen door een setje originele kabels van Rover. Komt dit kwaaltje vaker voor bij nieuwe bougiekabels die na zo'n korte tijd het snel begeven?
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » wo aug 20, 2008 6:09 pm

    Is het niet beter om de kabels te vervangen voor een setje Magnecors?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » wo aug 20, 2008 6:21 pm

    Rick schreefColonIs het niet beter om de kabels te vervangen voor een setje Magnecors?

    Had gekund. Maar :

    1) die verkopen ze daar niet
    2) dus zonder goede kabels ook geen APK goedkeuring :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • filipo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 11:40 am
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom, Nederland

    MGF bougie kabels

    door filipo » do aug 21, 2008 10:35 am

    Ik denk dus dat het een MGF kwaaltje is met originele kabels, bij zoals gemeld hetzelfde euvel. Niet originele nieuwe kabels gestoken die me bij de montage een goed gevoel gaven alleen dat de rubberen afdichting aan de bovenzijde niet zo mooi afsloot als de originele maar de klik bij de aansluiting op de bougie voelde veel beter aan.
    Die van mij loopt weer als een trein.
    Hele mooie rode MGF, geheel origineel met HT, 70DKM
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten