BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Plaatsing TTB
  • kristofke007
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON za jun 16, 2007 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Plaatsing TTB

    door kristofke007 » do jul 24, 2008 3:58 pm

    Hey,

    is er ergens een stap-na-stap handleiding voor het plaatsen van een nieuwe TTB, of misschien een opsomming van waarop best te letten bij het plaatsen van een TTB 52?

    Alvast bedankt,
    K
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do jul 24, 2008 4:07 pm

    Afbeelding
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » vr jul 25, 2008 4:50 pm

    Ik heb deze vanmorgen ook vervangen, samen met bougies en bougiekabels. Ging veel vlotter dan ik dacht, ong een 45 min voor alles.

    Het rijdt wel soepeler.


    Ik heb hier eens gelezen, dacht ik, dat je na het monteren van de grotere TTB, 5x op de gaspedaal moest duwen zonder de motor te starten..............is dat echt zo?? Ik heb dat dus niet gedaan.
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » vr jul 25, 2008 4:52 pm

    .:bert:. schreefColonIk heb hier eens gelezen, dacht ik, dat je na het monteren van de grotere TTB, 5x op de gaspedaal moest duwen zonder de motor te starten..............is dat echt zo?? Ik heb dat dus niet gedaan.


    Dat is om de stappenmotor te resetten en eigenlijk alleen nodig wanneer de motor wat onregelmatig stationair loopt na het monteren van de nieuwe gasklep.
    Afbeelding
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » vr jul 25, 2008 4:57 pm

    Striker schreefColonDat is om de stappenmotor te resetten en eigenlijk alleen nodig wanneer de motor wat onregelmatig stationair loopt na het monteren van de nieuwe gasklep.


    Hij draait nu beter stationair dan met de 48, dus da's allemaal :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    door paul van R » ma jul 28, 2008 11:57 pm

    Hallo,

    Bij vervanging van de TTB wordt dan automatisch voldaan aan de wettelijke eisen CO2 door een automatische reactie vanuit de auto-elektronica, indien niet, hoe afregelen en hoe kan men dit op een andere manier controleren. Ik ben niet in het bezit van apparatuur om dit te meten.
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » di jul 29, 2008 12:15 am

    De ECU past zich inderdaad vanzelf aan aan het nieuwe mengsel.
    Het is gewoon een standaard onderdeel, dat op diverse F/TF's vanuit de fabriek is gemonteerd en geen problemen veroorzaakt.
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten