BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Schokkende Mgf
  • glennk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo jun 18, 2008 8:50 pm
    WoonplaatsCOLON Voeren (belgie)

    Schokkende Mgf

    door glennk » do jun 19, 2008 2:24 pm

    Mijn mg mgf VVC schokt enorm bij het optrekken en als ik tot stiltstand wil komen valt hij gewoon uit.

    Weet iemand wat dit kan zijn en waar ik hem eventueel kan laten maken?
    Zelf ben ik van Belgisch Limburg (voerstreek).

    Mg mgf VVC
    Bj 1998
    Kmstnd 85000

    Vriendelijke groeten glenn.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do jun 19, 2008 2:28 pm

    Zijn er nog niet wat meer zaken die het wat zouden verduidelijken? Je zou een keer de stepper kunnen resetten (moet iemand anders even zeggen wat de procedure ook al weer was :roll: ) Dat is in ieder geval simpel en dan sluit je meteen iets uit mocht het dat niet zijn.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • glennk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo jun 18, 2008 8:50 pm
    WoonplaatsCOLON Voeren (belgie)

    door glennk » do jun 19, 2008 2:37 pm

    Ik ken zelf niks ervan dus...

    Heb hem pas van vorig jaar. Kben pas 18 :p

    Gewoon bij et optrekken schokt hij egt en eenmaal op toeren rond de 2000-3000 trekt hij pas goed.

    De bougies en bougiekabels zijn pas vervangen.


    Kheb net bij reacties gekeken die dezelfde problemen hebben als mij en daar zegt iedereen de ROTOR en al de Kabels losmaken en reinigen??

    Mijn probleem is gewoon dat ik zelf niks ervan ken en hem zowiezo moet laten maken.

    Grt glenn
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » do jun 19, 2008 5:08 pm

    kan het de Lambda-sensor zijn : :?: Ik had verleden week namelijk ook problemen dat hij soms sputterde en bijna afsloeg.

    Maar toen branden er wel een lampje op mijn dashboard sensor is gemaakt en hij houd nu niet meer in of slaat niet bijna af.
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do jun 19, 2008 6:38 pm

    Demor schreefColonZijn er nog niet wat meer zaken die het wat zouden verduidelijken? Je zou een keer de stepper kunnen resetten (moet iemand anders even zeggen wat de procedure ook al weer was :roll: ) Dat is in ieder geval simpel en dan sluit je meteen iets uit mocht het dat niet zijn.


    In dit topic staat wat informatie over de steppermotor.
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?p=66058&highlight=#66058
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jun 19, 2008 11:12 pm

    Het kan inderdaad veel zijn :
    - Electrisch (ik zou dan de rotor en rotorarm checken)
    - Benzinepomp : Krijgt hij genoeg benzine, werkt de pomp naar behoren ?
    - Sensor probleem (bv. gasklepsensor, lambda ...) : De T4 weet hier wel raad mee :wink:
    - Check ook alle stekkers even op vuil en/of oxidatie.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jun 20, 2008 9:23 am

    glennk schreefColonKheb net bij reacties gekeken die dezelfde problemen hebben als mij en daar zegt iedereen de ROTOR en al de Kabels losmaken en reinigen??

    Over de rotor (contactarmpje in de stroomverdeler) moet je je niet druk maken, de VVC motor gebruikt een andere ontsteking, zonder rotor.
    Het interessante zit hem hier dat de auto wel vlot trekt vanaf 2 à 3000 toeren, dus zou ik de slechte contacten ook al uitsluiten.

    Kan het aan de bougies liggen ? Is het probleem ontstaan na het vervangen, of heb je dit gedaan als mogelijke oplossing ?

    Naar mijn mening kunnen de volgende een oorzaak zijn:
    - gaskleppositiesensor: vertelt de ECU hoe ver de gasklep geopend is. Ze zijn niet echt goedkoop, maar misschien is het interessanter om je huidge (?) plastiek gasklepbehuizing te vervangen door een metalen item (die komt met een nieuwe sensor).
    - MAP-sensor en vnl. het benodigde vacuum in de inlaat. De belasting van de motor wordt o.a. afgeleid van de onderdruk (nood aan zuurstof) in de inlaat. Check even de leidingen bovenop de motor... misschien zijn er los gekomen bij het vervangen van de bougies. Ook al lijkt het me raar mocht de auto dan vanaf 2000tpm weer perfect draaien.
    - Luchtfilter: hoe is de toestand van de luchtfilter ?
    - Steppermotor: zorgt voor het veilig terugkeren naar en het onderhouden van het stationaire toerental. Een mogelijke verdachte dus, maar waarom dan vanaf 2 à 3000tpm geen probleem ?
    Een reset voor je uit door: contact op stand II (lichtjes branden, maar niet doorstarten), gas pedaal 5x volledig intrappen, 10s wachten, contact af en opnieuw starten.
    Ook zou je de steppermotor met behuizing kunnen losschroeven en kunnen reinigen. D'er kan immers aardig wat vuiligheid inzitten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jun 20, 2008 5:29 pm

    Oeps een VVC ? Had ik niet opgemerkt :oops:
    In dat geval valt de rotor inderdaad af :wink:
    Wat Erik aanhaalt klopt allemaal, maar is enkel echt te checken met een T4. (BTW ik heb nog gaskleppossitiesensoren liggen)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten