reparatie
  • ashmile
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON zo apr 08, 2007 1:17 pm
    WoonplaatsCOLON alkmaar demare

    reparatie

    door ashmile » vr mei 30, 2008 7:21 am

    ik heb slecht nieuws me koppaking is lek nu staat de f bij auto bedrijf niestcar. nu zegt niestcar dat me voorpijp katalisator wiellager bugie bugie kabel rotorarm cilinderpaking koppanig vernieuwd moeten worden dit gaat zo en 5200 kosten mijn vraag is of deze bedrag wel en beetje klopt vind het \elf wel heel veeeeeeeel geld

    bedankt
    platinum silver
    Ashmile
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr mei 30, 2008 7:31 am

    Hai,

    Dat lijkt me persoonlijk wel heel veel geld,
    vervangen koppakking heeft mij ongeveer anderhalf jaar geleden 650 euro gekost, wiellager (allemaal? of maar eentje?) staat me een bedrag van 3 a 400 euro van bij, Demor heeft het dacht ik laten doen.. Bugies en kabel zijn de kosten niet, en dat zou je nog wel zelf kunnen toch?

    Ik kan me toch niet voorstellen dat het echt zo duur is.. ik zou maar eens rondvragen bij een paar andere garages, Autohome Alphen bijvoorbeeld.

    Uit welk jaar is je F?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » vr mei 30, 2008 8:34 am

    Bellen naar een andere garage, dit is veel te duur, voor dit geld heb je er een nieuwe motor inliggen.

    koppakking--> +/- 900 euro
    wiellager --> +/- 250 euro
    bougie + kabels + rotor--> materiaal kosten +/- 125 euro, moet er dan nog ingezet worden,maar ligt toch open, maximaal een halfuurtje werk
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr mei 30, 2008 10:19 am

    Als dit het werkelijke bedrag is zijn ze toch behoorlijk gek geworden bij Niestcar. Hier kun je 3/4 MGF voor kopen joh! Ik zou het nog maar eens goed navragen, en anders gewoon naar een andere dealer stappen. Rovee Veenis Assendelft zou je bijvoorbeeld even kunnen vragen om een second opinion.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » vr mei 30, 2008 10:19 am

    5200 euro heb je al bijna een ander F. Ik neem aan dat je 2500 euro bedoelt.
    Ik zou ook even naar een andere garage bellen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • ashmile
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON zo apr 08, 2007 1:17 pm
    WoonplaatsCOLON alkmaar demare

    door ashmile » vr mei 30, 2008 6:16 pm

    de f is van 1998 de katalisator en de voor pijp moeten ook vervangen worden zeggen ze
    platinum silver
    Ashmile
  • ashmile
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON zo apr 08, 2007 1:17 pm
    WoonplaatsCOLON alkmaar demare

    door ashmile » vr mei 30, 2008 6:19 pm

    de cilinder pakking is ook lek zo komt hij ook niet doo de apk ik zal morgen wel naar niestcar gaan even overleggen over de prijs anders ga ik wel naar en andere garage
    platinum silver
    Ashmile
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » vr mei 30, 2008 8:18 pm

    ashmile schreefColonde f is van 1998 de katalisator en de voor pijp moeten ook vervangen worden zeggen ze


    ik zou eens contact maken met weusthof automaterialen ! deze man heeft veel onderdelen voor je mg, zowel nieuw als 2e hands.
    024-6416126.

    als je de voorpijp + kat + bougies/kabels en de rest eens 2e hands bij hem koopt, dan vind je heus wel iemand die het voor een leuk bedrag erin wilt zetten.

    Voor € 2.000 doe ik het voor je en mag je in de tijd dat ik het doe even lekker een duik nemen in ons zwembad :P
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr mei 30, 2008 9:56 pm

    voor een dergelijk bedrag kunnen ze een gereviseerde motor erin lepelen!
    en ik kan het weten :roll:

    is je motor oververhit geraakt door de lekke koppakking? anders is dit bedrag echt niet te verantwoorden!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: reparatie

    door Brooklands » vr mei 30, 2008 11:52 pm

    ashmile schreefColondit gaat zo en 5200 kosten mijn vraag is of deze bedrag wel en beetje klopt


    Als er 16 dagen vakantie naar Aruba geheel verzorgd bij zit lijkt het mij nog aan de hoge kant. Was Niestcar ook niet het bedrijf waar Mans zijn reparatie aan z'n Trophy heeft laten uitvoeren. Die is waarschijnlijk ook zo geschrokken van de factuur dat hij om die reden de F direct van de hand heeft gedaan.
    Gaan we even terug in de tijd en zetten we het bedrag van € 5.200,= om in Nederlandse guldens of Belgische franken dan........ :shock:
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » za mei 31, 2008 12:04 am

    Dan had je voor die prijs en in die tijd een leuke kleine auto voor d´r bij :D
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za mei 31, 2008 7:56 am

    ashmile schreefColonde f is van 1998 de katalisator en de voor pijp moeten ook vervangen worden zeggen ze


    Wat bedoel je met de voorpijp? de downpipe of het uitlaatspruitstuk?
    Uitlaatspruitstuk (met lamda) heb ik hier eventueel nog wel liggen.
    Cat bestel je het best zelf in de UK, scheelt een hele hoop geld.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • ashmile
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON zo apr 08, 2007 1:17 pm
    WoonplaatsCOLON alkmaar demare

    door ashmile » za mei 31, 2008 8:37 am

    Erwin-VVC schreefColon
    ashmile schreefColonde f is van 1998 de katalisator en de voor pijp moeten ook vervangen worden zeggen ze


    ik zou eens contact maken met weusthof automaterialen ! deze man heeft veel onderdelen voor je mg, zowel nieuw als 2e hands.
    024-6416126.

    als je de voorpijp + kat + bougies/kabels en de rest eens 2e hands bij hem koopt, dan vind je heus wel iemand die het voor een leuk bedrag erin wilt zetten.

    Voor € 2.000 doe ik het voor je en mag je in de tijd dat ik het doe even lekker een duik nemen in ons zwembad :P


    ik ga vandaag naar rovee assendelft even en prijs bij hun vragen en ik zal die weusthof zeker bellen
    platinum silver
    Ashmile
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » za mei 31, 2008 10:32 am

    Misschien is er wel iemand van dit forum die het voor een leuk bedrag wilt doen.

    de koppakking van rover is een klusje van 3 x niks. het losmaken van de onderdelen om bij de motor te komen is alhaast het meeste werk :lol:

    ik zou dus eerst even kijken of je de onderdelen voor een leuk bedrag kan krijgen en dan kijken of iemand ze erop wilt zetten.

    Overigens wel eerst even laten checken of de onderdelen die genoemd zijn wel stuk zijn of dat ze gewoon je geld uit je zak aan het kloppen zijn bij die goudsmid die schijnbaar ook auto's maakt :wink:

    ik schat kwa kosten van koppakking uitlaat en de rest € 750 aan werkloon
    tel er € 1.000 aan materiaal kosten bij en je ziet wat je bespaart.
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » zo jun 01, 2008 1:23 am

    Erwin-VVC schreefColonMisschien is er wel iemand van dit forum die het voor een leuk bedrag wilt doen.

    de koppakking van rover is een klusje van 3 x niks. het losmaken van de onderdelen om bij de motor te komen is alhaast het meeste werk :lol:

    ik zou dus eerst even kijken of je de onderdelen voor een leuk bedrag kan krijgen en dan kijken of iemand ze erop wilt zetten.

    Overigens wel eerst even laten checken of de onderdelen die genoemd zijn wel stuk zijn of dat ze gewoon je geld uit je zak aan het kloppen zijn bij die goudsmid die schijnbaar ook auto's maakt :wink:

    ik schat kwa kosten van koppakking uitlaat en de rest € 750 aan werkloon
    tel er € 1.000 aan materiaal kosten bij en je ziet wat je bespaart.



    Zelfs dat is erg veel..... Zoek eens op marktplaats op koppakking onder mg onderdelen, kom je een j. verbree tegen, heeft een hele ( en dan ook hele ) set voor 105, downpipe kost je 241€ nieuw ex btw............ voor veel minder kan je klaar wezen!!!!
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten