Het SRS lampje ging branden. Normaal gesproken even onder de passagiersstoel rommelen en het ging weer uit!
Alleen vandaag niet!!
Ik ben helemaal niet technisch, maar was zo slim het stekkertje los te koppelen. En daar zag ik tot mijn grote opluchting dat een van de twee ijzeren pinnetjes van het stekkertje afgebroken was.
Mijn vraag is: Hoe kom ik aan zo'n stekkertje? Is er wellicht een internsite die die dingen verkoopt??
Mijn SRS lampje brand ook met grote regelmaat vanaf de eerste kilometers. Het stekkertje is zeker niet (meer) de oorzaak.
Nu heb ik gelezen dat het vervangen van de rotary coupler (zit achter de airbag in het stuur) vaak de oplossing is.
Dit moet dan artikel YRC100300 / Coupler-rotary steering column zijn. Het kost rond de 140 euro. Iemand enig idee wat dit is en of dit de oplossing kan zijn?
Edgecrusher schreefColonDit kan een oplossing zijn, maar natuurlijk wel een dure gok.
Het is niet goedkoop en blijft dan ook nog eens een gok, dat klopt. Toch heb ik hierover al een paar keer iets gelezen. Waar niets hielp bleek vervangen van dit onderdeel de oplossing.
Mijn aibag lampje bleef ook steeds langer branden na het starten. Uiteindelijk bleef het SRS lamje continu aan. De stekerverbinding leek niet het probleem. Vervanging van de 'rotary coupler' in het stuur bleek de oplossing.
MGF VVC BRG 03/1996, geheel origineel, een van de eerste 10 exemplaren in Nederland uit de introductieserie
De € 130 was voor de rotary coupler. Aan uurloon betaalde ik € 90 inclusief een kleine beurt. De garage zal wellicht vooraf de montagekosten kunnen opgeven.
MGF VVC BRG 03/1996, geheel origineel, een van de eerste 10 exemplaren in Nederland uit de introductieserie
Emgietje schreefColonDe € 130 was voor de rotary coupler. Aan uurloon betaalde ik € 90 inclusief een kleine beurt. De garage zal wellicht vooraf de montagekosten kunnen opgeven.
Ik zal eens bij mijn dealer informeren, en ik denk dat ik dit onderdeel maar gewoon ga bestellen.
Emgietje schreefColonBij Roto in Eindhoven beteaalde ik € 130 voor de rotary coupler. Dat was in 2002
Nu ga ik weer twijfelen. M'n dealer zegt dit:
Het zou goed mogelijk de rotary kunnen zijn. Maar bij het uitlezen zou deze dan worden aangegeven als mogelijke fout. Dit was niet het geval dus gaan wij er van uit dat het de stekkers van de stoel zijn. Wat mischien een oplossing is dat we de stekker verbinding gaan solderen, en nog eens de fouten uitlezen.
Dat zijn leuke antwoorden ja... Mijn vader rijd een 7 serie uit 1994 en die had ook dit probleem en was ook een stekkertje onder de stoel... Na een paar keer rommelen ging hij ook steeds weer uit tot op een dag niet meer...
Auto naar de BMW dealer en heeft +/- anderhalf uur aan de pc gehangen om alle sensoren te testen en conculsie was: 563 euro lichter en lampje branden nog...
Als werkt gewoon en we hebben dus gewoon een tijd relais besteld bij conrad en deze ertussen gemaakt wat het lampje moet maar even branden voor de APK... Probleem opgelost