verzekering mg tf?
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo feb 03, 2008 1:13 am

    Remieme schreefColonenige wat ontbreekt is de hellingshoekdetectie :(


    Haal je er toch één uit een flipperkast. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » zo feb 03, 2008 1:35 am

    SundayOnline schreefColondat was mij ook verteld en meestal zit er standaard vanuit de fabriek een klasse 3 alarm in bij cabrio's ...


    Nope. Ik heb een Golf Cabriolet (type 3) uit '92 gehad. Er zat een alarm klasse I op: met een aparte sleutel moest de startonderbreking gedeactiveerd worden.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Arjan, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » zo feb 03, 2008 1:51 am

    Zie ook dit topic. Vooral de opmerking van Pete is wel handig, aangezien jij de TF bij Interpolis wilt verzekeren.
    Afbeelding
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo feb 03, 2008 2:18 am

    Lesheep schreefColonde garage zij ook klasse 3 dus dan zou ik dat maar aanhouden zij zullen het wel weten.


    Als in de wagen een klasse III alarm zit dan zou je bij aflevering een SCM certificaat moeten ontvangen van het autobedrijf. Standaard is dit alarm door MG-Rover Ltd niet ingebouwd in de wagen. Het kan zijn dat de vorige eigenaar een klasse III alarm heeft laten inbouwen.
    Zit er wel een klasse III alarm in de wagen maar is er geen certificaat dan kan het autobedrijf een kopie van dit certificaat aanvragen wat je dan bij je verzekeringstussenpersoon kan overleggen.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: verzekering mg tf?

    door Kasper » zo feb 03, 2008 11:31 am

    Lesheep schreefColonHallo allemaal
    Vandaag heb ik mijn verzekering alsvast afgesloten bij interpolis voor mijn aankomende auto. Nou zij die persoon dat maandag contact met me opgenomen werd over mijn auto. om een aantal dingen door tenemen ivm dat het een cabrio is en meschien interesanter op te pikken etc


    Noem in verband met verzekeringen een MGF nooit een cabrio, dat is een auto voor 4 personen die allemaal verzekerd moeten worden, terwijl een MGF toch echt maar plaats heeft voor 2. (dat scheelt een smak premie!)

    Lesheep schreefColonIs jullie daar iets van bekend wat die lui gaan vragen.Aangezien mijn auto niet in een garage of op een oprijlaan komt maar helaas gewoon tussen andere auto van mijn mede bewoners.

    Groeten Richard

    Voor een verzekering maakt het vaak niet zo veel uit of je de auto aan de straatkant, op je eigen oprit of in een afgesloten stalling hebt staan (dat geldt in nederland wel voor Klassiekers). Maar voor jezelf natuurlijk wel!

    MG-Rover heeft zover ik weet nooit auto's met klasse 3 alarm geleverd, Wel een standaard alarm dat veelal gewoon geaccepteerd wordt. Hiervoor was altijd een schrijven van de importeur beschikbaar. Hiervan heb ik meerdere keren een kopie aan mijn verzekeringsagent overhandigd om een auto te verzekeren.
    Nu zul je niet gemakkelijk meer aan zo'n brief kunnen komen (al zullen er ex dealers zijn die ze wellicht nog wel kunnen overhandigen, maar wat is de rechtspositie van een failliete importeur?)

    Je kunt je ook afvragen of de nieuwwaarde van de auto boven of onder de grenswaarde waarop een alarm nodig is valt. Voor een (T)F zal dat vaak net wel of net niet zijn. (ligt waarschijnlijk ook aan de specifieke verzekeraar)

    De hellingshoek detector heeft natuurlijk alleen nut voor het geval de auto gestolen wordt. Hiervan heb ik in Nederland eigenlijk nog niet gehoord. (vergeet ik even de diefstal van velgen, waarvoor deze sensor ook zijn werk doet) Veelal zul je met je TF eerder met diefstal uit je auto en vernielingen geconfronteerd worden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » zo feb 03, 2008 12:52 pm

    De F van Kasper heeft een klasse VII alarm. Deze gaat af zodra je eraan denkt om de wagen te stelen :wink:
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo feb 03, 2008 1:08 pm

    :lol: :lol: :lol:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » zo feb 03, 2008 2:24 pm

    Striker schreefColonZie ook dit topic. Vooral de opmerking van Pete is wel handig, aangezien jij de TF bij Interpolis wilt verzekeren.


    Tja liegen werkt volgens mij niet zodra je dan problemen heb met bv een aanrijding dan hang ik. En dat risico ga ik dus niet nemen.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo feb 03, 2008 2:27 pm

    Check ook Unigarant eens. Dat is volgens mij nog altijd de goedkoopste en die zeuren niet over het alarm (bij mij). Ik zit met al mijn verzekeringen bij Interpolis, zelfs dan is het nog niet interessant mijn auto's bij Interpolis te verzekeren. Evt kan ik je de gegevens van mijn tussenpersoon geven, PM me maar als je het zinvol acht.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » zo feb 03, 2008 2:28 pm

    En geef me eens een naam van een verzekering waar mensen van dit forum die een mg tf hebben en in Nl wonen en bij die verzekeraar geen problemen ondervonden aub.
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » zo feb 03, 2008 2:32 pm

    Sander schreefColonCheck ook Unigarant eens. Dat is volgens mij nog altijd de goedkoopste en die zeuren niet over het alarm (bij mij). Ik zit met al mijn verzekeringen bij Interpolis, zelfs dan is het nog niet interessant mijn auto's bij Interpolis te verzekeren. Evt kan ik je de gegevens van mijn tussenpersoon geven, PM me maar als je het zinvol acht.


    Dankje ga gelijk kijken ik heb zelf namelijk ook al mijn verzekeringen bij interpolis waardoor ik dach dat zij de goedkoopste voor mij waren.
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » zo feb 03, 2008 3:47 pm

    Ik heb de MG als shopcar verzekerd bij www.verzekeruzelf.nl. voor € 16,00 per maand. :D

    Alles online regelen lekker makkelijk.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo feb 03, 2008 3:53 pm

    Vul hier maar eens de gegevens in, dan zie je meteen wat het goedkoopste is voor jou. http://www.independer.nl/autoverzekerin ... teken.aspx

    En over het alarm, lees dit maar eens. Deze brief is van MGRover zelf.

    Afbeelding
    Afbeelding

    Grotere versies van de afbeeldingen kun je hier vinden:

    http://mgf.dennisfleurbaaij.com/album91 ... 563?full=1
    http://mgf.dennisfleurbaaij.com/album91 ... 553?full=1
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo feb 03, 2008 4:03 pm

    Rover, Land Rover, MG. Die goede ouwe tijd!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo feb 03, 2008 4:04 pm

    Coen schreefColonVul hier maar eens de gegevens in, dan zie je meteen wat het goedkoopste is voor jou. http://www.independer.nl/autoverzekerin ... teken.aspx


    Helaas is deze verzekeraar niet bereid tot een samenwerking met Independer. Hierdoor kunnen wij u niet de naam van deze verzekeraar tonen.


    Zo werkt het systeem natuurlijk niet en is dus leuk als indicatie maar onbruikbaar voor een echte vergelijk.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten