door Carl » zo jan 13, 2008 5:24 pm
Er is op het web heel veel te vinden over aanpassingen van de F ivm met koeling.
Een interessante denkpiste ivm HGF is het feit dat de afstand tussen de motor en de radiator vrij lang is, in combinatie met de thermostaat die aan de ingang van de motor staat ipv aan de uitgang.
In ongelukkige situaties zou dit kunnen leiden tot een situatie waarbij sterk schommelende watertemperaturen optreden.
Er is dan ook documentatie over het aanbrengen van een externe thermostaat en het overbruggen van de originele thermostaat. even googelen zo ik voorstellen
Een tweede radiator lijkt me niet echt aangewezen, al was het bvb maar door het plaatsgebrek.
Het op een rustige manier op temperatuur laten komen van een motor is altijd goed. Ik heb op die manier 20 jaar met dezelfde originele! motor gereden en meer dan 450.000 km gedaan in een peugeot. Jezelf beheersen is niet enkel op gebied van motors een leuk gegeven!
Succes!
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!