BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Wiellager en wielnaaf kapot!!
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    Wiellager en wielnaaf kapot!!

    door videomike » do dec 20, 2007 1:11 pm

    Even een niet zo leuk nieuwtje.. Ik dacht dat ik in eerste instantie een schokbreker kapot had. Maar dit bleek dus wat anders te zijn.

    Het was dus de wiellager.. Toen dit eraf gehaald werd kwamen we erachter dat de wielnaaf er uitzag als een ontplofte granaat!! ipv rond te zijn. miste er meer dan de helft! dit was gewoon helemaal afgebrokkelt!

    aan onderdelen weer 190 euro armen en dan komen de montage kosten er weer bij..

    Had nog 40 euro kunnen besparen als ik het via mgfnl.nl had gedaan!

    Maar hoe kan het dat de wielnaaf ook kapot gaat?! lijkt me geen allerdaagse repatatie!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do dec 20, 2007 1:40 pm

    Accidentje met borduur gehad?
    Slecht gemonteerd ooit?
    Ooit onder (slijk)water gestaan?
    Stevige onbalans van het wiel?
    Hoeveel km staan er op je teller?
    Een beetje wielnaaf en lager zou toch minstens 400.000 km mogen meegaan, kan natuurlijk altijd constructiefoutje geweest zijn of een probleem met toleranties bij productie. Is natuurlijk altijd wel klote voor je!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr dec 21, 2007 1:21 am

    heb het ook gehad. rechtsachter (passagierszijde) toevallig?
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » vr dec 21, 2007 2:54 pm

    nee.. links achter..

    Ik heb geluk gehad... als je wielnaaf kapot is.. en helemaal afknapt.. kan je wiel der aflopen.. en neemt dan alles mee.. drager, schokbrekers, remmen etc etc..

    dan heb je pas een leuk duur grapje :S
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » di jan 08, 2008 4:53 pm

    Hmm grappig, heb dit ook gehad teminste niet helemaal kapot. 2 weken geleden scheen mijn wielnaaf ofzo los te zitten? is vast gezet. En vandaag te horen gekregen dat wiellager vervangen moest worden... Ook links achter

    Ik kwam hier achter doordat er een enorme vervelende piep was hele tijd daar...
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Guido77 » di jan 08, 2008 11:22 pm

    Idem, had ook de vervelende piep linksachter; laten aandraaien, maar van de garage advies dat als de piep bleef aanhouden de wiellager vervangen moest worden; een paar maanden later was het zover.

    Met 70.000 km op de teller is dat wel erg snel vind ik, zeker aangezien bij de check van de andere lagers bleek dat rechtsvoor over een aantal km ook aan de beurt is... :(
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » wo jan 09, 2008 1:01 am

    Guido77 schreefColonIdem, had ook de vervelende piep linksachter; laten aandraaien, maar van de garage advies dat als de piep bleef aanhouden de wiellager vervangen moest worden; een paar maanden later was het zover.

    Met 70.000 km op de teller is dat wel erg snel vind ik, zeker aangezien bij de check van de andere lagers bleek dat rechtsvoor over een aantal km ook aan de beurt is... :(


    van mij ook precies 70.000 km
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » wo jan 09, 2008 12:34 pm

    Shittt vandaag belde de garage weer... ze wilde de wiellager vervangen belde hij, ja de wielnaaf is ook helemaal versleten deze moet eigenlijk vervangen worden... fuckkkk :(

    Niet bepaald lekker voor de portomonee :P
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo jan 09, 2008 1:20 pm

    Deze zijn bij MGFnl.nl te bestellen en zijn ze al in elkaar gezet!
    hoeft de garage daar ook niet mee te kutten..

    Kan en klare wielnaaf EN lager.
    150 euro!

    ff Mgfnl.nl bellen zou ik zegge!!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » wo jan 09, 2008 3:01 pm

    hmmm

    naja moet ik er weer lang op wachten natuurlijk. Het is nu al te laat ze hebben hem voor mij al besteld en morgen wordt het gefixt
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo jan 09, 2008 3:54 pm

    Enig idee wat ze rekenen voor wielnager en naaf?

    bij de garage bij mij was het 190 euro.
    MgFnl.nl was het 150 euro.
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » wo jan 09, 2008 4:24 pm

    170
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten