


lucas schreefColonCarlKrieger schreefColonNa vervanging van de radiator, het koelmiddel en de reservoirdop heb ik het probleem nooit meer gehad
kostprijs: ongeveer 300 euro....
TF alu-radiator ? in garage of zelf geplaatst ?



druk op de liners is bij de LR pakking slechs 75% t.o.v. een Payen pakking. Als de liners niet de juiste hoogte hebben wordt dit verschijnsel nog veel groter en krijg je het probleem wat hier beschreven is (of wat Mans heeft?)
LR kan evt beter zijn. Liners steken uit maar variatie onderling en/of niet ver genoeg
Payen pakking. Liners steken niet meer uit
onderblok scrap.

Bruno schreefColonin alle omstandigheden de oude Payen pakking diende te vervangen.
Bruno schreefColonNog even een kanttekening : Normaal gezien moest bij gebruik van een LR-pakking ook de oil ladder worden vervangen. Ik heb echter wel de indruk dat geen enkele garage dit doet.

Sander schreefColonNiet helemaal mee eens Bruno, dat is te simpel, de LR pakking is goed als de liners allemaal exact de juiste hoogte hebben EN voor een "zwaar" niet getunede wagen. Ik weet nu hoe het zit:
De elastomeren (oranje lijnen op de Payen pakking) zijn gemakkelijker in te drukken dan de metalen vouwen van de LR pakking. Gevolgdruk op de liners is bij de LR pakking slechs 75% t.o.v. een Payen pakking. Als de liners niet de juiste hoogte hebben wordt dit verschijnsel nog veel groter en krijg je het probleem wat hier beschreven is (of wat Mans heeft?)
Samenvattend blijft het dus nog steeds een kwestie van liners goede hoogte en geen zware tuningLR kan evt beter zijn. Liners steken uit maar variatie onderling en/of niet ver genoeg
Payen pakking. Liners steken niet meer uit
onderblok scrap.
Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.