Vol expansievaatje
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo dec 05, 2007 10:50 pm

    Mans schreefColon
    lucas schreefColon
    Dat wordt morgen een mooi sinterklaas geschenk :wink:


    Nog een geluk bij een ongeluk al heeft mijn psyche hier behoorlijk onder te lijden.


    Is dit nu je "3de" HGF al of vergis ik me ?
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » wo dec 05, 2007 11:03 pm

    lucas schreefColonIs dit nu je "3de" HGF al of vergis ik me ?


    Indien morgen positief dan kan ik het bevestigen.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo dec 05, 2007 11:09 pm

    Heb je een LR pakking ? Als de liners te diep in het blok staan heb je precies dit probleem. Uit mijn hoofd is het globaal zo:

    - De liners steken boven het blok uit ? Payen (origineel) pakking werkt
    - liner minimaalo 0,05mm en max 0,15 mm boven blok uit en onderling maximaal 0,05mm verschil -> Dan pas de LR pakking gebruiken.
    - liners vlak of dieper dan blok ? Onderblok onbruikbaar.

    Omdat de pakking pas beschibaar is gekomen op het moment dat MG-R failliet was vrees ik dat deze informatie niet bij alle dealers als zodanig is aangekomen. DVA power rade me specifiek aan de Payen ipv LR pakking te pakken al heeft hij dat zelf nooit kunnen of willen onderbouwen.
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo dec 05, 2007 11:20 pm

    Sander schreefColonOmdat de pakking pas beschibaar is gekomen op het moment dat MG-R failliet was vrees ik dat deze informatie niet bij alle dealers als zodanig is aangekomen.


    Ik begin ook wel eens te twijfelen aan de kennis van de bedrijven (monteurs) die deze reparatie moeten uitvoeren. Hoe weet je nu of je bij het juiste adres bent.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo dec 05, 2007 11:22 pm

    Niet. :(
    Building >200BHP K-series
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » wo dec 05, 2007 11:22 pm

    Sander schreefColonHeb je een LR pakking ? Als de liners te diep in het blok staan heb je precies dit probleem. Uit mijn hoofd is het globaal zo:

    - De liners steken boven het blok uit ? Payen (origineel) pakking werkt
    - liner minimaalo 0,05mm en max 0,15 mm boven blok uit en onderling maximaal 0,05mm verschil -> Dan pas de LR pakking gebruiken.
    - liners vlak of dieper dan blok ? Onderblok onbruikbaar.

    Omdat de pakking pas beschibaar is gekomen op het moment dat MG-R failliet was vrees ik dat deze informatie niet bij alle dealers als zodanig is aangekomen. DVA power rade me specifiek aan de Payen ipv LR pakking te pakken al heeft hij dat zelf nooit kunnen of willen onderbouwen.


    Ik heb een LR pakking. De rest is voor mij abracadabra maar zal er vermelding van maken morgen.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo dec 05, 2007 11:24 pm

    Op afstand is het toch lastig diagnose te stellen. Misschien valt het wel mee. Je hebt iig garantie !

    Suc6 morgen !
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo dec 05, 2007 11:59 pm

    DVA stelde ooit (uit het "tips van DVA"- topic)

    Bruno schreefColon- Een landrover pakking is ontworpen om de Ford mensen tevreden te stellen maar haalt weinig uit. Het herbouwen van de K-engine was finacieel immers niet haalbaar, maar er moest iets gebeuren of Ford zou elders op zoek gaan naar motoren. Dave is dus verre van een voorstander ervan. Een landroverpakking kan eventueel een beperkte meerwaarde bieden indien de liners niet allemaal gelijk zitten, maar volgens hem is de gewone roverpakking nog steeds superieur. In geval van twijfel stelt hij zelfs voor de pakking zelf te "verbouwen". Dit doe je door de metalen beugeltjes voorzichtig op de zijkanten van de pakking te wippen en de pakking op die plaatsen licht te schuren (zodat ze iets dunner wordt). Tenslotte plaats je de beugeltjes terug. Dit zou beter zijn omdat het blok licht gebogen staat na het aandraaien.

    Vanaf nu kunnen we de eindeloze discussie's over beter en best dus staken. De Guru heeft gezegd.
    De gewone Rover pakking is dus beter !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do dec 06, 2007 7:53 am

    Ik heb een jaar geleden ofzo een brief gekregen van de MG dealer hier in Zoetermeer (waar ik nog nooit ben geweest trouwens) dat hij zich heeft aangesloten bij de X-power keten (ofzo, ik heb het maar half gelezen) veel NL dealers hadden zich aangesloten, autohome in Alphen trouwens niet, maar goed, de X-power garages geven een jaar garantie...

    Misschien de moeite om eens na te zoeken...

    Dit moet zeker onder de garantie vallen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do dec 06, 2007 9:04 am

    Bruce schreefColonX-power garages geven een jaar garantie...


    X-Part Auto Service Centre: http://www.xpartautoservicecentre.nl
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do dec 06, 2007 9:16 am

    Niestcar in Heemskerk is inderdaad een X-part garage,
    Misschien een idee om ze naar hun garantie termijn te vragen, ik weet redelijk zeker dat het een jaar is, maar ik kan het niet op hun site terug vinden...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Rob Lobbes
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON zo jul 16, 2006 2:39 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Rob Lobbes » do dec 06, 2007 9:28 am

    xxxx
    Laatst bijgewerkt door 1 op Rob Lobbes, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » do dec 06, 2007 11:32 am

    Bruce schreefColonNiestcar in Heemskerk is inderdaad een X-part garage,
    Misschien een idee om ze naar hun garantie termijn te vragen, ik weet redelijk zeker dat het een jaar is, maar ik kan het niet op hun site terug vinden...




    Ook weer een vermelding waard.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do dec 06, 2007 1:26 pm

    Bruce schreefColonMisschien een idee om ze naar hun garantie termijn te vragen, ik weet redelijk zeker dat het een jaar is, maar ik kan het niet op hun site terug vinden...


    De XPart AutoService pan-Europese garantie op arbeid en onderdelen De "XPart AutoService garantie" op onderdelen en werkzaamheden zet ons streven naar kwaliteitswerk in alles wat wij doen nog meer kracht bij.

    Bij een defect onderdeel of een slecht uitgevoerde reparatie bent u als klant beschermd door de "XPart AutoService garantie".
    Alle benodigde onderdelen en werkzaamheden om het probleem op te lossen, gedurende 12 maanden vanaf de dag van reparatie bij één van de XPart AutoService centres en ongeacht het aantal gereden kilometers.

    Deze garantievoorwaarden wordt door ieder XPart AutoService centre nageleefd, de hieraan verbonden werkzaamheden kan worden uitgevoerd bij een van de deelnemende centres in geheel Europa.

    Bron: http://www.xpartautoservicecentre.nl
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » do dec 06, 2007 5:55 pm

    Ok, de auto staat in Heemskerk.
    Morgen gaan ze er naar kijken.
    Ze zijn inderdaad lid van X-parts.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten