BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Vreemd geluid...
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

Vreemd geluid...

door Pete » zo apr 01, 2007 10:50 pm

Sinds de auto twee weken stil heeft gestaan, heb ik een vreemd "klagend" geluid al ik achteruit rij...
    Bij het vooruit rijden hoor ik 1 van de remklauwen een beetje aanlopen (je weet wel... sch sch sch...)
    Maar het achteruit geluid is opvallend en hard. Ik kan het moeilijk beschrijven maar het is een aaneengesloten kreun zolang ik achteruit beweeg....

Iemand dit al eens aan de schoen gehad?

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma apr 02, 2007 10:55 am

nope, maar klinkt als een aanlopende handrem.
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » di apr 10, 2007 1:21 am

Ik heb het opgelost!!!
    Dat wil zeggen... ik weet nu ook waar de Berg ligt en Bruno heeft mijn trouwe TF van een set nieuwe rem blokken achter voorzien :D :wink:

Ik ben zojuist terug gekomen in iets onder de 5 kwartier. Het was een gezellig avondje om te sleutel en wat te kletsen over MG's enzo. Nu heb ik ook Kato in levende lijve mogen ontmoeten... ze was niet echt onder de indruk van me.... vreemd, aangezien ik toch ook een MG heb :D

Bedankt, Bruno! voor de goede zorgen en je snelle service!

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » di apr 10, 2007 12:51 pm

Pete schreefColonze was niet echt onder de indruk van me.... vreemd, aangezien ik toch ook een MG heb :D

:lol:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di apr 10, 2007 1:21 pm

Amaai, ik kan me jouw openingszin al voorstellen;
    Dag kato, ik ben Pete en als jij 18 bent zit ik precies in mijn mid life crisis.. :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » di apr 10, 2007 2:33 pm

Bruce schreefColonAmaai, ik kan me jouw openingszin al voorstellen;
    Dag kato, ik ben Pete en als jij 18 bent zit ik precies in mijn mid life crisis.. :lol:

Btw, een mid life crisis valt best mee hoor ; dan wordt MG rijden net heel aangenaam :wink:
    Laatst bijgewerkt door 1 op lucas, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di apr 10, 2007 2:35 pm

lucas schreefColon
    Bruce schreefColonAmaai, ik kan me jouw openingszin al voorstellen;

Btw, ik ben mijn midlOve crisis net gepasseerd :wink:

Ik ook.. :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » do apr 12, 2007 10:28 am

Het kan roestvorming op de schijven zijn of aanlopen van de handrem. Roest is vrij makkellijk te herkennen aan de kleur. Als je het niet zeker bent even goed doorremmen. Als het daarna nog lawaai maakt verder zoeken richting hangende handrem of verboven handremgeleider aan de wielen.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do apr 12, 2007 10:33 am

MGF_TV schreefColonHet kan roestvorming op de schijven zijn of aanlopen van de handrem. Roest is vrij makkellijk te herkennen aan de kleur. Als je het niet zeker bent even goed doorremmen. Als het daarna nog lawaai maakt verder zoeken richting hangende handrem of verboven handremgeleider aan de wielen.

't is opgelost ;)

Pete heeft de muis bij die van Bruno achtergelaten :O))
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » do apr 12, 2007 10:41 pm

Tja, Remieme heeft gelijk, maar toch bedankt MGTV aangezien jou traject wel de methode was die me tot de blokken heeft geleid waar ik er vervolgens achter kwam dat ze versleten waren. 's avonds heeft Bruno ze nog voor me vervangen, hij had nog een setje liggen :)

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

door dtr » wo nov 28, 2007 11:44 pm

""Sinds de auto twee weken stil heeft gestaan, heb ik een vreemd "klagend" geluid al ik achteruit rij...
    Bij het vooruit rijden hoor ik 1 van de remklauwen een beetje aanlopen (je weet wel... sch sch sch...)
    Maar het achteruit geluid is opvallend en hard. Ik kan het moeilijk beschrijven maar het is een aaneengesloten kreun zolang ik achteruit beweeg....""

ik heb denk ik al een weekje net hetzelfde ! wat was de juiste diagnose ? is echt een vreemd geluid bij het achteruit rijden... en idd, bij vooruit rijden ook een sch sch sch geluid ;0)

iemand een diagnose / oplossing ? (geluid komt van achteraan)

alvast bedankt !
    MG TF '03 elegance
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » do nov 29, 2007 10:50 am

rem blokken achter ? ?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do nov 29, 2007 11:10 am

ALs deze versleten zijn, komt er een metalen plaatje tegen de schijven dat serieus herrie kan maken. Eventueel is het mogelijk dat de handrem wat dient bijgeregeld te worden, waardoor de blokken continu een beetje wrijving geven op de schijven.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do nov 29, 2007 11:12 am

Het kan ook een vastzittende klauw zijn wat zich niet helemaal ontspant?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do nov 29, 2007 11:14 am

Ook mogelijk inderdaad, maar niet zo heel veel voorkomend IMO op de achterste klauwen van een F.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1