BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Blauwe vloeistof onder wagen
  • kristofke007
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON za jun 16, 2007 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Blauwe vloeistof onder wagen

    door kristofke007 » za okt 06, 2007 3:03 pm

    Hey,

    De laaste dagen merk ik dat er af en toe een plas blauwe vloeistof onder mijn wagen ligt, rechts vooraan????
    Nu was ik daarnet mijn wagen aan het schoonmaken en bij controle van het reservoir achteraan in de koffer bleek dat dit compleet leeg was !!!
    Bij het controleren van mijn olieniveau zie ik geen "mayonaise" oid in de olie?
    Op wat wijst dit probleem? Kan het zijn dat er een lek is in het systeem oid? loopt dit systeem door tot vooraan de wagen? Kan ik gewoon verder rijden met da wagen als ik het niveau terug aanvul?? En wat giet ik het beste terug in het reservoir. Koelvloeistof uiteraard maar is er een bepaald soort nodig? Het lijkt erop dat de volledige inhoud van het reservoir op de grond terecht isgekomen dus pakkopping is mss uitgesloten?? Ik rij dan wel al 2 dagen (160km) zonder vloeistof in het reservoir maar heb geen hoge temperatuur gezien op het dashboard??

    De wagen moet wel een van de volgende dagen binnen omdat ik de distrubutieriem ga laten vervangen, misschien dat ik em in combinatie extra dingen kan laten checken??

    Alvast bedankt voor jullie advies.
    Mvg,
    K
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za okt 06, 2007 3:22 pm

    koelleiding loopt idd onder de wagen door. deze wil nog wel eens doorroesten. mogelijk is deze de doener. haal (met een andere wagen) koelvloeistof bij de dealer, dan heb je zowieso dezelfde als zij erbij gooien bij onderhoud. bij de meeste is deze overigens roze van kleur.

    kan ook de radiator zijn die lek is.

    zou er niet meer mee rijden, tot euvel opgelost is. denk ook eens aan een low level warning kit, want rijden met een te laag c.q. leeg tankje is vragen om hele dure reparatiekosten. het kan je je motor kosten!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za okt 06, 2007 8:34 pm

    Welke kant noem je rechts vooraan:
    Als je ervoor staat, of vanuit de bestuurdersstoel.

    De ontluchtingsplug op de radiator is van kunststof en het is bekend dat deze wel eens kapot wil gaan, lekkage van het koelsysteem is dan het gevolg. De plug zit aan de bestuurderszijde van de radiator in het open stukje in het plaatwerk.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • kristofke007
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON za jun 16, 2007 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door kristofke007 » zo okt 07, 2007 9:58 am

    Aan de passagierszijde was de grootste natte plek toen ik het opgemerkt had maar aan de bestuurderszijde was ook een beetje nat.
    Ik ga vandaag proberen koelvloeistof gaan halen en ASAP naar de garage voor controle.

    Bedankt voor de info,

    Mvg,
    K
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 07, 2007 10:36 am

    Zou wel eens kunnen zijn dat de radiateur kapot is, Sluit voor een eventuele vervanging een TF radiateur niet uit, volgens de verhalen: deze koelt wat beter.

    Kleur van je vloeistof is wel van belang, gooi niet zomaar een koelvloeistof erbij heb je goen-blauwe gooi er dan GEEN roze bij. (zijn twee verschillend typen glycol, die niet goed samen gaan)

    Bij het eventueel overstappen van groen-blauw naar rose het systeem goed spoelen!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • kristofke007
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON za jun 16, 2007 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door kristofke007 » zo okt 07, 2007 10:53 am

    Het reservoir is volledig LEEG. Kan ik dat zelf doen, dat spoelen???

    Er zat blauwe vloeistof in, ik zal dezelfde terug toevoegen en hopen dat het even houd tot aan de garage.
    Iemand een idee wat een nieuwe radiator kost??

    Mvg,
    K
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 07, 2007 11:12 am

    Ter indicatie MGOC (MG Owners Club) heeft ze op dit moment voor 99.95 POND in de aanbieding.

    Het is natuurlijk nog niet zeker dat deze het is, voor hetzelfde geld is het een scheur in een koelslang en ben je snel een voor een fractie van de kosten klaar....

    Voor wat betreft de koelvloeistof, je moet even overwegen hoeveel je nog moet rijden voordat je er na (laat) kijken. Eventueel doe je alleen gedestileerd water als het niet al te veel is.

    Spoelen van het circuit om over te stappen van de ene op de ander vloeistof is niet zo eenvoudig, daar moet je wel wat spullen voor hebben. Maar bovenal denk ik dat dat niets af doet aan het euvel wat je nu hebt.

    (what's in a colour?)

    Misschien zeggen sommigen dat de verandering van groen naar roze gedaan is omdat de laatste beter is, vraag je dan eerst af voor wie: voor de fabrikant(goedkoper) of voor jou (beter).
    Meestal zijn verbeterde recepten inderdaad verbeterd: Voor de fabrikant.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    wans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON do sep 14, 2006 12:44 am
    WoonplaatsCOLON Eeklo-België

    door wans » zo okt 07, 2007 12:59 pm

    Heb ik onlangs ook voor gehad (dan nog net voor ik de oprit van de keuring opreed!)
    Vooraan het blik (waar de motorkap sluit) demonteren, dan zie je de twee koelradiators, bij mij zag ik al snel dat deze onderaan verpulverd was. Je kan in deze een nieuwe doek laten steken, ik heb 170€ betaald.

    Daarna koelwater (in jou geval ook blauw) bijvullen en enkele dagen controleren en eventueel bijvullen.

    Succes
    Never drive faster than your Angels can fly...
  • kristofke007
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON za jun 16, 2007 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door kristofke007 » zo okt 07, 2007 9:02 pm

    Heb me deze middag eens beziggehouden met uit te zoeken waar het probleem zat.
    Om te beginnen heb ik de schroef vd radiator (bestuurderszijde) proberen losdraaien... En wat bleek, deze was kapot wat ik draaide ze gewoon af.
    Toen bleek dus ook dat het lek zicht daar bevond. Ook even de radiator blootgelegd omdat er ook nogal wat water drupte aan de andere zijde.

    Geen lekkage zichtbaar aan de radiator, enkel aan de schroef bovenaan.
    Blijkbaar loopt het water via een onderliggend riggeltje tot de andere zijde om dan daar ook op de grond te druppen.

    Ik ga nu morgen, net voor ik vertrek, het reservoir vullen met gedistileerd water en dan naar de dichtsbijzijnde Rover garage rijden om zo een boutje te kopen. (Hopelijk hebben die datdan op stock)
    Dan de schroef vervangen en het systeem terug vullen met koelwater.

    Moet er een ontluchting oid gebeuren na vervanging van de schroef of kot dat allemaal vanzelf terug op zijn plooi???

    Alvast bedankt voor het aanwijzen van de schroef. Blijkbaar ga ik er nog redelijk goedkoop vanaf komen

    Bedankt !!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma okt 08, 2007 8:44 am

    De plug dient als ontluchtingsplug, dus zorg dat dat het hoogste punt is eventueel ook wat bijvullen via dat gat en dan dicht draaien.

    succes!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » di okt 09, 2007 5:47 pm

    Waar kun je nog zo'n ontluchtingsplug krijgen?
    Of kan het met iets anders ook?
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di okt 09, 2007 8:20 pm

    In ieder geval bij de dealer. Mits de toelevering via CAT weer geen roet in het eten gooit.

    Ik KREEG een nieuwe in Parma (I), Kopje koffie erbij, erin gezet door monteur, wandeling door de showroom met Landrovers. Met de meest vriendelijke groeten werden we uitgezwaaid, ze vonden het tof een buitenlander te kunnen helpen.

    De dag ervoor had een monteur 1,5 uur gewerkt aan de plug, voorzien vaneen boutje er dwars doorheet, Goed afgedicht met PTFE tape en karren met die hap, Daar waren we de bezienswaardigheid van de week in het achteraf dorpje.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 09, 2007 9:38 pm

    De plug¨"PYP100500" is gewoon uit stock leverbaar.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten