BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Hoeveel sh*t kun je hebben...
  • Sabine1978
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON do mei 24, 2007 9:21 am
    WoonplaatsCOLON Ridderkerk

    Hoeveel sh*t kun je hebben...

    door Sabine1978 » di okt 02, 2007 10:45 pm

    Zucht... :( :? :x
    Wellicht is bij sommige mensen hier mijn stroomprobleem met de MG bekend. In april deze auto aangeschaft en al 6 maanden bezig met alle ellende..

    In t kort: iets trekt de accu leeg in zo'n 24 a 36 uur. NIEMAND kan het vinden, zelfs de MG dealer uit Alphen niet.

    DUS: afgelopen zaterdag een hoofdschakelaar direct voor de accu ingebouwd. Deed het 2 dagen perfect en ja hoor, BINGO next problem.

    Als ik nu met de auto rij, slaat hij gewoon af zodra ik onder de 1500 toeren kom...ik moet een dot gas geven wil ie het blijven doen wat vrij lastig is als je moet remmen of de hoek om wil. Het gekke is: hij blijft het wel doen als ik een minuut of 5 gereden heb???? Stationair loopt ie niet helemaal soepel en als ik dan een bochtje neem zakt de toerenteller naar 200 toeren...

    Wat kan dat zijn????? :?:
    - leek in opleiding :-) -
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 02, 2007 11:17 pm

    Kapotte stappenmotor ? Kapotte sensor ? Het is te lastig om op afstand een diagnose te stellen, de dealer kan een uitlezing doen om zeker te zijn.

    Erg vreemd dat de dealer niets kan vinden. Lijkt me een goed te traceren probleem.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 03, 2007 12:10 am

    Inderdaad, ik snap niet dat ze een lekstroom niet kunnen opsporen.

    Anyway, check inderdaad in volgorde steppermotor, gasklepsensor, ....tig mogelijke oorzaken verder, maar niet moelijk te probleem te tracen. :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo okt 03, 2007 3:30 am

    maak eens een tripje naar den Berg ;)
    daar zijn al meer problemen de wereld uit geholpen. het is een eindje rijden vanuit ridderkerk, maar kan de moeite waard zijn.
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » wo okt 03, 2007 6:20 am

    Een vriend van mij had hetzelfde met een Peugeot 206. We hebben elke zekering eruit gehaald en met een ampere meter gechekt in welk circuit de lek zat. De lek was echter zo klein dat het niet te meten was. Uiteindelijk bleek het de standaard Peugeot radio te zijn (!!!) waardoor de spanning langzaam weglekte. Mijn advies dus: probeer je radio eens af te koppelen en de hoofdschakelaar uit te laten.

    Wat je afslaan probleem betreft: zou het kunnen dat door het telkens uitzetten van de spanning op de computer er bepaalde instellingen verloren gaan? Net zoals de sleutelcode, waardoor je een paar keer op ontgrendelen moet drukken, voordat hij daadwerkelijk ontgrendeld. Als je een tijd lang de spanning er niet afhaald, maar bijvoorbeeld elke dag even een stuk rijdt, misschien is het dan over. Ik vind het verdacht dat het ene probleem de andere meteen opvolgt, misschien is er een verband. Maar misschien kunnen mensen met een T4 en meer kennis over de computer dit verhaal ontkrachten?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo okt 03, 2007 7:44 am

    Nou, onvoorstelbaar...

    Het enige alternatief dat ik inderdaad nog kan bedenken is een afspraak maken opde berg, dan kan de F daar helemaal uit elkaar gehaald worden..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo okt 03, 2007 8:06 am

    Of dit onvoorstelbaar is, zou ik niet direct durven zeggen, maar....

    De ECU kan je makkelijk voor een jaartje of langer in de kast leggen, weer aansluiten op de F en je rijdt zonder enig probleem weg (indien de ECU reeds gematched is met het alarmsysteem/startonderbreking).

    Ik zie echt geen reden om beide problemen te linken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Re: Hoeveel sh*t kun je hebben...

    door MGF_TV » wo okt 03, 2007 12:21 pm

    Sabine1978 schreefColonZucht... :( :? :x

    Als ik nu met de auto rij, slaat hij gewoon af zodra ik onder de 1500 toeren kom...ik moet een dot gas geven wil ie het blijven doen wat vrij lastig is als je moet remmen of de hoek om wil. Het gekke is: hij blijft het wel doen als ik een minuut of 5 gereden heb???? Stationair loopt ie niet helemaal soepel en als ik dan een bochtje neem zakt de toerenteller naar 200 toeren...

    Wat kan dat zijn????? :?:


    Hm, ik krijg eerder de indruk van een geknakte kabel of een kabel waarvan de isolatie beschadigd is eventueel in combinatie met vocht. Dat is idd zeer moeilijk op te sporen en door het trillen en bochten nemen zal het zich anders gaan gedragen. Mijn eerste zoektocht zou achter het dashboard zijn gezien het verhaal van de toerenteller en het feit dat daar wel wat draden lopen en scherpe metalen randen zitten.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 03, 2007 7:21 pm

    Als daar de oorzaak te vinden is, kan je ook eens de kabels aan het L-scharnier van de kofferbak checken. Deze kabels zijn een veel voorkomend probleem, echter leiden deze eerder tot verbruikers die niet werken, dan tot een lekstroom. Alle mogelijke oorzaken dienen echter geëlimineerd te worden voor een totale zekerheid.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • vfr50gunner
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di jan 10, 2006 7:04 am
    WoonplaatsCOLON Belgie

    door vfr50gunner » do okt 04, 2007 9:02 am

    zelfde probleem hier, duurt wel een weekje of zo totdat de batterij leeg is. Dader is volgens mij het alarm en de radio.

    Gebruik nu een druppellader

    MG TF 135 pk BJ 2005
    MG TF 2005
  • Sabine1978
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON do mei 24, 2007 9:21 am
    WoonplaatsCOLON Ridderkerk

    door Sabine1978 » zo okt 07, 2007 8:54 pm

    Tripje naar Bergen op Zoom bedoel je?? Ik zou het zo doen...strippen die handel...ben echt in staat om hem deze week in te ruilen voor een auto die het wel gewoon doet!!!!

    Ben er helemaal klaar mee eigenlijk...zou me bijna afvragen wat ik gedaan heb dat ik dit verdien met die rampenkar :cry:
    - leek in opleiding :-) -
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » ma okt 08, 2007 9:33 am

    Sabine1978 schreefColonTripje naar Bergen op Zoom bedoel je?? Ik zou het zo doen...strippen die handel...ben echt in staat om hem deze week in te ruilen voor een auto die het wel gewoon doet!!!!

    Ben er helemaal klaar mee eigenlijk...zou me bijna afvragen wat ik gedaan heb dat ik dit verdien met die rampenkar :cry:


    Trip naar Heist op den Berg Belgie(den Berg)wordt bedoeld ; woonplaats van forumlid en specialist terzake Bruno...
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten