




Bruno schreefColonTheoretisch heb je gelijk Sander, maar de 3 TF braces zitten ook niet op de dempers geplaatst : Onder het dashboard, boven in de motorruimte, en onder het subframe vóór. Sterker nog de TF heeft uiteraard geen hydragas units maar conventionele veren. volgens de theorie "niet op de hulpdempers", zou een veerpootbrug dan eigenlijk wel moeten lukken bij een TF, waarvan de dempers geen hulpdempers zijn.
Ik denk dat de veerpootbrug echter eerder efficient is doordat het de bovenbouw stijver wordt dan dat het van demper naar demper loopt. Vandaar dat bij de TF dus ook gekozen is voor die bovenvernoemde plaatsen. Een veerpootbrug kan dus wel degelijk helpen, maar is uiteraard minder ideaal dan de 3 plaatsen gebruikt in de TF. Achter het dashboard is echter bijna niet haalbaar, vandaar dat we in de plaats daarvan een veerpootbrug sugereerden indertijd tussen pot en pint.
Zeker weten dat het geheel dus stijver wordt, maar het echte effect op een F/TF is bij mijn weten echter nooit getest geweest. T'is dat laatste
waar we eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar zijn. Het idee zomaar afschieten zou ik dus zeker niet doen.


mgf en mgb schreefColonIk wil het toch zeker gaan proberen heb zelf een las apparaat en div. goede apparatuur. proberen kan altijd. maar ik weet op de sloop een tf te staan kan ik daar zo de braces afhalen??![]()
![]()

Kasper schreefColonmgf en mgb schreefColonIk wil het toch zeker gaan proberen heb zelf een las apparaat en div. goede apparatuur. proberen kan altijd. maar ik weet op de sloop een tf te staan kan ik daar zo de braces afhalen??![]()
![]()
Men neme:
Een slijptol


Bruno schreefColonDe braces in de enginebay en onder het subframe vooraan, kunnen zo losgevezen worden. een slijptol heb je niet nodig, een lasautomaat al evenmin. De braces achter het dashboard ? Da's al iets anders....





Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.