De olie wordt straks ververst en de vervanger van de huidige olie is Castrol RS. zal tegenwoordig trouwens Castrol Edge zijn.
Wat zijn jullie favorieten?




Kasper schreefColonZullen we het even niet over klassiekers hebben, dat is een heel ander verhaal



Christian schreefColonDAt is een erg duidelijk stuk, goede uitleg over de verschillende functies van olie


Brooklands schreefColonChristian schreefColonDAt is een erg duidelijk stuk, goede uitleg over de verschillende functies van olie
Deze informatie is één van de voordelen van een lidmaatschap van de MG Car Club Holland. Een bezoek aan een clubavond, en/of later het lezen van het "full color" clubmagazine geeft dan deze informatie.


Bart-Jan schreefColonLet wel op als je motor nog nooit volsynthetische olie heeft gehad: vuil en smurrie uit minerale en half-synth. olie zet zich af tegen de wand van je blok en in hoekjes en gaatjes. Volsynthetisch heeft andere aditieven die ervoor kunnen zorgen dat deze smurie loskomt van de hoekjes en gaatjes, en meegevoerd wordt door het oliesysteem.
Bart-Jan schreefColonTot slot een tip voor de niet-winter rijders: Gedurende het gebruik van olie verzuurt het. Oa. door additieven die in benzine zitten. Dit zuur kan de binnenkant van je motor aantasten, vooral bij lange stilstand. Het is daarom beter om vlak voor de winter de olie te vervangen in plaats van erna.

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.