ongeluk
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

door Christian » di sep 18, 2007 9:55 pm

Een Leek?
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

door marcelvvc » wo sep 19, 2007 9:26 am

haha
    is inderdaad wel heel snel gemaakt,de auto is vorige week pas opgehaald bij het schadebedrijf.
    of die inderdaad nog goed rijd :?:
    een leek zou hem misschien kopen,of ze moeten het subframe achter al vervangen hebben.
    is snel verdient geld,want de handelaar heeft maar 3600euro voor de auto betaald.
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo sep 19, 2007 9:30 am

Een F is best gevoelig wat betreft de juiste rijhoogte, en goed uitlijnen.
    Toen ik op zoek ging naar mijn F was ik ook een leek (ben ik nog hoor) maar ik voelde toch heel goed of iets wel of niet lekker reed.
    Als ze de boel niet hebben vervangen of hersteld moet je dat echt wel voelen.

Ik vind het wel raar dat ze hem niet verder af maken? maar met een deel van de schade gewoon weer door verkopen?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71

door marcelvvc » wo sep 19, 2007 9:32 am

is sneller verdient geld voor de handelaar.
    tijd is geld :!:
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71

door marcelvvc » wo sep 19, 2007 9:41 am

bovendien is er toch nog heel veel werk aan,die "kleine" deuken aan de onderkant zijn er in werkelijkheid 2 deuken aan iedere kant van een 20cm doorsnede .
    de deur heeft ook behoorlijke schade,of je die ooit nog helemaal mooi strak krijgt?
    en 2 nieuwe velgen
    en de achterklep is beschadigt.
    dus al met al toch wel een paar 1000 eurootjes
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » wo sep 19, 2007 9:42 am

Bruce schreefColonEen F is best gevoelig wat betreft de juiste rijhoogte, en goed uitlijnen.
    Toen ik op zoek ging naar mijn F was ik ook een leek (ben ik nog hoor) maar ik voelde toch heel goed of iets wel of niet lekker reed.
    Als ze de boel niet hebben vervangen of hersteld moet je dat echt wel voelen.

Ik vind het wel raar dat ze hem niet verder af maken? maar met een deel van de schade gewoon weer door verkopen?

maar waarschijnlijk had je toen wel rij-ervaring? een beginner met deze F net binnen het budget kan dat al een stuk minder onderscheiden, die merkt het over een half jaartje wel als die banden toch wel heel hard verslijten. :wink:
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo sep 19, 2007 10:02 am

Een beginnend rijdden heeft op zijn minst al wat tijd in een lesauto doorgebracht en moet weten hoe dat ongeveer voelt.. en anders neem je toch iemand mee die er een beetje verstand van heeft? ik kan me niet voorstellen dat iemand zomaar zo'n auto zou kopen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » wo sep 19, 2007 10:25 am

Ik ken er wel 1of 2 die vrij impulsief te werk zijn gegaan :lol: soms hebben verkopers ook zo hun trucjes. (je moet wel snel beslissen want er komt straks nog iemand kijken) je zal ze de kost moeten geven, ook zijn er best wel mensen die beweren er verstand van te hebben en op basis van die beweringen worden vertrouwd. en zoals Marcel al zegt zal het best nog een flinke investering worden om de auto strak te krijgen, dus als je dan eerst 6500 euro moet betalen en dan nog eens 2000 tot 3000 euro moet verspijkeren.

ter voorbeeld een collega van mij vertrouwd steevast op zijn vaders oordeel, en had bij zijn APK 3700 euro kosten op basis van een eerste schatting. de auto had hem bij aanschaf 5000 euro zonder garantie meteen al 1900 euro gekost :roll:

is inmiddels met de derde door zijn vader goedgekeurde auto bezig :shock:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo sep 19, 2007 10:30 am

Tja,
    wat ik wel altijd doe bij de aanschaf van een auto is tegen de banden schoppen. Als dat goed voelt dan kan het bijna niet mis gaan.
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » wo sep 19, 2007 10:37 am

:lol: :lol: ik hoop dat de mogelijk nieuwe bezitters de weg naar MGF.be weten, zodat ze van tevoren wat huiswerk kunnen doen. even kijken waar hij staat dan kan ik hem beflyeren :D
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo sep 19, 2007 10:18 pm

Bruce schreefColonTja,
    wat ik wel altijd doe bij de aanschaf van een auto is tegen de banden schoppen. Als dat goed voelt dan kan het bijna niet mis gaan.

Nou ja, niets? Voor je het weet staat er een TT voor de deur......... :lol: :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do sep 20, 2007 6:38 am

Demor schreefColon
    Bruce schreefColonTja,

Nou ja, niets? Voor je het weet staat er een TT voor de deur......... :lol: :wink:

Haha, ja dat is waar.. maar zoals in elke gezonde relatie had ik daar dus gewoon echt niets over te zeggen.. :wink:
    Ik ben hem dinsdag zelfs al zijn eerste mod gaan geven, er zit nu CC in.. Hopelijk zuipt dat kreng (de TT bedoel ik he) nu wat minder..
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do sep 20, 2007 8:14 am

Bruce schreefColoner zit nu CC in.. Hopelijk zuipt dat kreng (de TT bedoel ik he) nu wat minder..

Is het opeens een Coupe Cabriolet geworden :?:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do sep 20, 2007 8:18 am

neeee, Kroes Control.. :lol:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do sep 20, 2007 8:20 am

Christian schreefColon:lol: :lol: ik hoop dat de mogelijk nieuwe bezitters de weg naar MGF.be weten, zodat ze van tevoren wat huiswerk kunnen doen. even kijken waar hij staat dan kan ik hem beflyeren :D

Een korte zoektocht over internet en bevoorbeeld een bezoekje aan marktplaats leert je al dat naast de gebruikelijke akties om iemand snel een auto aan te praten de handel ook absoluut geen verstand (technisch, historisch) van de MG(T)F heeft. Aanbiedingen zoals een LE uit '96..... (gisteravond te koop in Eindhoven) vliegen je om de oren.

Het is alleen zo jammer dat mensen die willen instappen met een niet te dure F hiervan het slachtoffer worden en daardoor minder keuzemogelijkheden hebben op een betrouwbare F te kopen.
    Blijkt meer en meer dat een forum zoals MGF.be bittere noodzaak is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel