IACV/Steppermotor
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za aug 18, 2007 2:16 pm

    Klopt, maar je zal het wel merken in je stationair. Verder kan het geen kwaad qua schade of zo.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » za aug 18, 2007 5:55 pm

    Bruno schreefColonKlopt, maar je zal het wel merken in je stationair. Verder kan het geen kwaad qua schade of zo.


    Vandaag een andere stappenmotor gemonteerd.
    Deze kwam uit een 'sloop' F, was pas vervangen werd mij verteld en zag er inderdaad nog nieuw uit.
    De proef met de contact aan uitgevoerd en het sprong niet uit elkaar.
    De oude stappenmotor heb ik ook nog getest en het viel dit keer niet meer uit elkaar. Het schuift zelfs ook weer mooi in de oude positie.
    Dus deze hou ik maar als reserve!

    Het probleem met het schokkend inhouden na het loslaten van het gas, is er nog steeds, ook met de nieuwe stappenmotor.

    De rubbers nog nagelopen, ook van de inlaat naar het blok en naar mijn inzicht zien ze er nog goed uit. Geen poreuse of droge gedeeltes opgemerkt.

    Ik geef het op en beschouw dit maar als een mankementje, waar ik mee moet leren leven.
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » za aug 18, 2007 6:57 pm

    Ik geef het op en beschouw dit maar als een mankementje, waar ik mee moet leren leven
    .

    Alvorens je gewonnen te geven, zou ik toch de T4 uitlezing doen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo aug 19, 2007 12:38 am

    En voor zeker te zijn dat alle rubbers goed zijn, zou ik ter hoogte van de pakkingen wat start pilot of zo spuiten. Als je het toerental hoort veranderen is er toch een lek. Een lek in deze pakkingen zie je immers niet. Een T4 uitlezinig is in ieder geval de volgende stap lijkt me.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » ma aug 20, 2007 9:20 am

    Bruno schreefColonEn voor zeker te zijn dat alle rubbers goed zijn, zou ik ter hoogte van de pakkingen wat start pilot of zo spuiten. Als je het toerental hoort veranderen is er toch een lek. Een lek in deze pakkingen zie je immers niet. Een T4 uitlezinig is in ieder geval de volgende stap lijkt me.


    Dat ga ik dan nog 1 dezer dagen uitproberen en een T4 uitlezing ligt in het verschiet.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten