door ErikB » wo nov 10, 2004 10:44 am
Jep kan het enkel maar beamen wat hier voor geschreven is.
't Heeft te maken met de geluidsoverlast bij een 'drive by' test... De auto moet met een bepaalde snelheid een dB-meter voorbij rijden. Bij die snelheid (rpm en versnelling combinatie) is de klep nog gesloten. Test geslaagd.
Sommigen ervaren een performance winst bij het uitschakelen (constant open) van deze klep, die trouwens makkelijk herkenbaar is als je linker en rechter uitlaat even vergelijkt.
Persoonlijk vind ik het een beetje dom ogend als de wagen voor je 2 pijpen heeft, en er wordt r maar 1 gebruikt. Is de andere fake ?
Als die niet warm wordt zal er zich condens in opstapelen met massa's ro(es)ttigheid als gevolg.
Exact... nog een reden om die mod (losmaken van de stekker) toe te passen.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)