Zucht..ik heb hier al eens eerder een post over gemaakt, het probleem is echter nog niet verholpen..en we zijn 3 maanden verder
In t kort
De accu is helemaal leeg nadat de auto 14 uur stilstaat. Volgens het garagebedrijf waar ik hem kocht zat er een lekstroom op zekering 12. Die hebben ze eruit gehaald. Afin, probleem 3 weken opgelost maar toen weer begonnen (ik heb ook al een nieuwe accutvan 55Ah).
Heb de auto na 4x te zijn teruggeweest naar de garage uiteindelijk gebracht naar MG-dealer in Alphen. Ook hij heeft geen lekstroom kunnen vinden maar wel wat dingen aangepast w.o. het afbreken van de uitgaand e signalen van het alarm, de zekering van t alarm vervangen watn die was kapot (het alarm ging ook steeds zomaar af), zekering 12 er weer netjes ingelegd en het lekstroom daar verholpen, de verlichting naar kofferbak en motorkap onderbroken en nog wat andere dingetjes.
Woensdagmiddag auto opgehaald, vrijdagavond voor het laatst gebruikt en ja hoor, zaterdagavond laat: NIKS MEER, LEGE ACCU!!
Metingen:
- motor uit: reststroom accu 12V
- motor gestart en verbruikers uit: 13,9V
- motor gestart en verbruikers aan: radio, licht, ventilatie: 13V
Lijkt mij toch een beetje weinig, volgens MG zijn die waardes normaal, wie kan me hier meer over vertellen? Zit het niet in de spanningsregelaar als die waardes zo hoor?
Nu gaat de auto wederom terug, volgens MG kan het in het linkerportierslot zitten omdat dat volgens hem vanzelf op slot gaat (er blijkt ook een slotpal te ontbreken). MG gaat nu daar zoeken....
IK BEN HOPELOOS






