BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Dashboardverfraaiing :-)
  • Sabine1978
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON do mei 24, 2007 9:21 am
    WoonplaatsCOLON Ridderkerk

    Dashboardverfraaiing :-)

    door Sabine1978 » ma jul 09, 2007 9:24 am

    Goodmorning,

    Ik zie bij diverse MG's een aluminium ombouw op het dashboard (om de roosters, radio). Ik weet niet goed hoe dit onderdeel heet. Weet iemand waar ik dit onderdeel kan bestellen en wat het ongeveer kost?

    Thnx.
    - leek in opleiding :-) -
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 09, 2007 10:04 am

    Bedoel je hierbij de komplete middenconsole, of bedoel je enkel de omranding rond de ventilatiegaten. Je kan uiteraard de console zelf laten spuiten (is goedkoper), waardoor je alle kleuren kan kiezen die je wil, zoals bv. de koetswerkkleur van je wagen (zoals ik deed), maar je kan ook de console gewoon in zilver bestellen bij UK-parts of MGF centre :

    http://www.mgfnl.nl/conversie.html
    http://mgfcentre.com
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sabine1978
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON do mei 24, 2007 9:21 am
    WoonplaatsCOLON Ridderkerk

    door Sabine1978 » ma jul 09, 2007 11:36 am

    Ik zie mooie dingen :lol: dus zie nu al dat ik mn MG'tje ernstig ga verfraaien :twisted:
    - leek in opleiding :-) -
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jul 09, 2007 12:06 pm

    Als het om 'verfraaiing' van de luchtroosters gaat, dan kan er (na demontage van de units) ook wel het één en ander gespoten worden of kan er gekozen worden om er 'iets' bovenop te kleven, zoals bvb. de houtafwerking gebeurt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • olaf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON ma mei 07, 2007 5:01 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    spuiten dashboard

    door olaf » ma jul 09, 2007 4:58 pm

    Beste MG-vrienden,

    Ook ik ben er over aan het nadenken om de omlijstingen van de ventilatieroosters en de middenconsole aluminium kleurig te spuiten.

    Heeft iemand hier reeds ervaring mee?
    ik denk o.a. aan de volgende zaken:
    * Voorbehandeling (schuren (wel/niet), ontvetten?)
    * Primer (hechtlaag, nodig of niet)
    * Verf (welke?)
    * Blanke toplaag (wel niet nodig)

    Ik weet niet of alle stappen nodig zijn, en of mensen al ervaringen hebben met de duurzaamheid van een dergelijke oplossing. Graag jullie mening!

    Olaf
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 09, 2007 6:08 pm

    Uiteraard hebben we dat al gedaan, zoals ik al zei :
    Afbeelding
    Echter, als je dit perfect wil doen, breng het dan ook naar een carrossier, en begin hier zelf niet aan te spuiten. als je het zelf doet spuit je dus met spuitbusjes en dat wil zeggen 1K verf. dit is nooit zo sterk als 2K verf van de spuiter.
    Procedure te volgen : Eerst opruwen met scotchbrite, daarna goed ontvetten, een kunsstofprimer spuiten, vervolgens aflakken en tenslotte blanke lak erover heen.
    Spuit je toch zelf met spuitbusjes, spuit dan in heel dunne lagen. afhankelijk van de aard van priimer in een gesloten dunne laag, en de verf zelf in enkele dunne lagen aan brengen. Tenslotte de vernis ook in een gesloten laag of 2 aanbrengen. Tussen alle stappen genoeg laten drogen, opdat je geen "solventkraters" krijgt in de eindlaag.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten