Iemand bekend met de Blue flame uitlaat?
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

Iemand bekend met de Blue flame uitlaat?

door Christian » vr jun 22, 2007 9:20 am

Gezien bij Lynx car design, is wel iets goedkoper dan de uitlaten van EPS Afbeelding
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr jun 22, 2007 9:28 am

Ik heb ze op E-bay wel gezien.. en wel eens wat over gelezen op het register forum..
    Een milde aftermarket uitlaat beetje te vergelijken met een Scorpion van mgf centre meen ik me te herinneren.

Maar, op het plaatje heeft de vorm wel wat weg van een TT :twisted:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » vr jun 22, 2007 9:31 am

En de TT moeten we natuurlijk niet hebben :!: :lol:
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr jun 22, 2007 9:38 am

Christian schreefColonEn de TT moeten we natuurlijk niet hebben :!: :lol:

O, voor de duidelijkheid de TT staat voor Trevor Tailor (spelling ben ik niet zeker van).
    De meestgebeerde (cult) uitlaat die er is voor de F, door zijn plotselinge dood is er maar 1 serie gemaakt van deze uitlaat (nadien geloof ik nog een replica serie).. maar de uitlaat is dus schaars..

En het geluid (ik heb hem nooit in het echt gehoord) is geweldig.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » vr jun 22, 2007 9:42 am

Ik dacht even dat je het over de audi had :twisted: maar de uitlaat ziet er goed uit, is het zelf te plaatsen zonder brug?
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » vr jun 22, 2007 9:58 am

Bruce schreefColonO, voor de duidelijkheid de TT staat voor Trevor Tailor (spelling ben ik niet zeker van).
    De meestgebeerde (cult) uitlaat die er is voor de F, door zijn plotselinge dood is er maar 1 serie gemaakt van deze uitlaat (nadien geloof ik nog een replica serie).. maar de uitlaat is dus schaars..

En het geluid (ik heb hem nooit in het echt gehoord) is geweldig.

De TT uitlaat lijkt niet op deze van Blue Flame. Op het forum heeft er toen wel eens een link gestaan naar een filmpje waar de TT uitlaat ook tussen zat. Volgens mij was dat een filmpje van ongeveer 7 minuten waar ook een MG ZT V8 tussen zit. De MG's rijden dan tegen een bult op. Misschien kan iemand het zich nog herinneren?

Afbeelding
    Afbeelding
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr jun 22, 2007 10:02 am

dat bedoel ik, de buis achterlangs.. heeft wat weg van de TT.

Inderdaad dat was een filmpje van de heuvelklim 2006 op brooklands toch?
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » vr jun 22, 2007 10:08 am

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jun 22, 2007 10:27 am

De uitlaat die je daar toont Christian is inderdaad de Blue flame.
    O.a. Adrian van het register forum en ook lid op dit forum heeft hem. Stuur hem desnoods eens een PB.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » vr jun 22, 2007 10:30 am

• Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » vr jun 22, 2007 11:08 am

Ik zal Adrian eens vragen, mijn verlanglijstje begint inmiddels wel een beetje de pan uit te rijzen :lol: en daarnaast ga ik later even het filmpje bekijken. morgen de MG mischien even uitlaten op Spa :twisted:
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

door Bart-Jan » vr jun 22, 2007 11:14 am

Ik heb toevallig net een Blue flame uitlaat gekocht. Rechtstreeks uit Engelend; verzendkosten waren 35 pond en binnen 3 dagen in huis. Kwaliteit lijkt erg goed, alleen lullig dat ze dan weer verzonken bouten en moeren en uitlaat klemmen erbij doen. Wel zit er een kat-vervanger meteen bij, in de vorm van een extra absorptie demper. Lijkt me een goede deal voor 275 pond!!! Bij EPS vroegen ze 785 euro voor een Phoenix uitlaat. Nee dank je... Ondanks dat ik de plaatselijke middenstand zou steunen met die donatie...

Nou wil ik dit weekend de uitlaat plaatsen, maar vraag me af wat ik met het hitte schild moet doen; is deze nodig? Of te vervangen voor een plaat RVS? Wat doen anderen met een after-market RVS uitlaat?
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » vr jun 22, 2007 11:17 am

Bij Lynx kost hij 535 euro.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » vr jun 22, 2007 11:25 am

Christian schreefColonBij Lynx kost hij 535 euro.

465 euro in Engeland dus het scheelt toch nog 70 euro. Het overwegen waard.
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332

door Christian » vr jun 22, 2007 11:36 am

Absoluut, maar had je dat berekent incl. de verzendkosten? hoe het ook zij de uitlaat ziet er mooi uit.