BUTTON_POST_REPLY 40 berichten
Motor word warm & blijft hoog in toeren hangen.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr jun 15, 2007 3:59 pm

    Bruno schreefColontest deze door hem uit de behuizing te halen, en contact op 2 te zetten. Als je de pin gemakkelijk kan tegenhouden is de stepper versleten. Vervangen in dat geval.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Chup@
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON di jun 12, 2007 1:03 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten
    CONTACTCOLON

    door Chup@ » vr jun 15, 2007 5:42 pm

    kan er iemand mij zeggen welke relais er van de voorste ventilator is de achterste heb ik al gevonden:)

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jun 15, 2007 9:13 pm

    Heb je de zekering al nagekeken ?

    Die vind je onder de 'motor'kap, vooraan.

    Afbeelding
    bron: mgfcar.de v. Dieter K.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Chup@
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON di jun 12, 2007 1:03 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten
    CONTACTCOLON

    door Chup@ » za jun 16, 2007 12:57 am

    ja deze heb ik al getest en zijn in orde ik heb nog wel een 15A steken maar ze werkt nog. Ik heb daarstraks de ventilators rechtstreeks aan de batterij gekoppeld en deze draaiden (niet echt hard maar ze draaiden toch) maar ik vind nergens de relais van die fan. ik heb enkel de gele relais onder de rode relais als ik deze contacten overbrug trekt hij geen vonken (als er iets is aangesloten, zou dit normaal toch het geval moeten zijn). de rode relais is voor de achterste ventilator.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jun 16, 2007 9:39 am

    Alleen de middelste relais is van de ventilator.
    Ik denk trouwens niet dat beide een aparte relais hebben.

    Heb je airco?
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Chup@
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON di jun 12, 2007 1:03 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten
    CONTACTCOLON

    door Chup@ » za jun 16, 2007 11:06 am

    ja, maar die word wel niet heel koud.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jun 16, 2007 11:14 am

    Dan wordt het tijd dat hij bijgevuld wordt (garagejob). Dan werkt hij wel naar behoren hoor :!:

    Ik dacht dat er voor de airco een extra ventilator met aparte relais zat. Maar goed, dat heeft met bovenstaand niks te maken.

    Als de ventilator werkt en het relais is niet stuk, tja, dan kan het ook

    *koelwatersensor
    *thermostaat

    zijn

    Ik ben het niet zeker, maar als je thermostaat niet opengaat, wil dat zeggen dat al het warm water via de warmtewisselaar van je verwarming gaat. Je zou kunnen gaan rijden met de verwarming op maximale warmte stand. En dan de watertemp in het oog houden. De ventilator zal dan wel niet aanslaan, maar je bent toch een hoop warmte kwijt. Of dit voldoende is om een de watertemp te zien dalen en een diagnose te stellen echter :?

    proberen waard denk ik. ´t is toch weekend. Tenzij je vanavond met je kar wil gaan stappen natuurlijk. :wink:

    Allez, laat het ons weten.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Chup@
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON di jun 12, 2007 1:03 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten
    CONTACTCOLON

    door Chup@ » za jun 16, 2007 12:21 pm

    weet er iemand of deze klemmen er normaal zitten of zit er iets anders tussen geplaatst?? :? want ik vind het toch maar verdacht :|

    Afbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jun 16, 2007 12:39 pm

    foto is niet echt zuiver. Op macro zetten en 100% uitzoomen.
    Het ziet er in alle geval niet echt OEM bedrading uit
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Chup@
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON di jun 12, 2007 1:03 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten
    CONTACTCOLON

    door Chup@ » ma jul 30, 2007 4:25 pm

    jeps bedankt voor jullie hulp, het is eindelijk opgelost :D

    het was gewoon een temperatuur sensor die stuk was :)



    Grtzz Chup@
BUTTON_POST_REPLY 40 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten