nieuwe motor
  • Avatar gebruiker
    chivas
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON di okt 11, 2005 11:52 am
    WoonplaatsCOLON Hoensbroek _holland

    nieuwe motor

    door chivas » ma jun 11, 2007 8:20 pm

    Hallo, gister mijn motor opgeblazen snik snik. een mgf vvc uit 1996, had maar 40.000 gelopen. weet iemand waar ik een gereviseerde motor kan kopen? of is het verstandiger om deze te reviseren? en weet iemand ook wat ik mag verwachten omtrent de prijs??
    heb sinds 1995 een mg f vvc (1996) en ben er helemaal kapot van..sinds dit jaar een gereviseerde motor erin, tuned by mike!!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 11, 2007 10:03 pm

    Welkom.... ook al zien we nieuwe forummers liever op een andere manier binnenvallen dan met een defecte motor.

    Afhankelijk van 'hoe ie opgeblazen' is, zijn er wel wat mogelijkheden. Het opblazen van de motor met wat verschijnselen zoals in de F1 (gigantische rookpluim) komt jammer genoeg bij de F wel vaker voor. Dit hoeft echter niet te betekenen dat er al een nieuwe motor besteld moet worden.

    Kan je iets meer details geven van de opgelopen schade ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

    motor

    door marcelvvc » ma jun 11, 2007 10:10 pm

    motor opgeblazen :shock: :shock:

    hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
    een blok met maar 40000km gelopen is toch zo goed als nieuw.
    ik heb een keer een honda blok opgeblazen die had 125pk,de oorzaak was een uur lang met 190km/h rijden en te weinig olie erin.

    je zou kunnen overwegen om een donorauto uit duitsland te halen,
    eentje die van voor helemaal in elkaar zit,prijs zou ongeveer 2 tot 3000euro zijn.
    maar de onderdelen van het interieur kun je nog verkopen :wink:

    ik geloof als je een schadeauto koop en hem binnen twee weken sloopt hoef je hem ook niet in te voeren,moet je ff navragen bij de RDW
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • Avatar gebruiker
    chivas
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON di okt 11, 2005 11:52 am
    WoonplaatsCOLON Hoensbroek _holland

    door chivas » ma jun 11, 2007 10:33 pm

    ErikB schreefColonWelkom.... ook al zien we nieuwe forummers liever op een andere manier binnenvallen dan met een defecte motor.

    Afhankelijk van 'hoe ie opgeblazen' is, zijn er wel wat mogelijkheden. Het opblazen van de motor met wat verschijnselen zoals in de F1 (gigantische rookpluim) komt jammer genoeg bij de F wel vaker voor. Dit hoeft echter niet te betekenen dat er al een nieuwe motor besteld moet worden.

    Kan je iets meer details geven van de opgelopen schade ?


    ik hoorde een tikkend geluid, waren dus de kleppen!! en toen inderdaad een knal en een rookpluim(f1) en torn deed hij niets meer. garage heeft gekeken. bougie was gexplodeerd, verbrand en de zuiger was foetsie..
    heb sinds 1995 een mg f vvc (1996) en ben er helemaal kapot van..sinds dit jaar een gereviseerde motor erin, tuned by mike!!
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma jun 11, 2007 11:30 pm

    chivas schreefColon...bougie was gexplodeerd, verbrand en de zuiger was foetsie..


    :shock: :shock: :shock:


    Euhm.... welkom op het forum :(


    Er zijn mensen die een type-R in hun MG bouwen.... misschien is dit een mooi moment? :|

    Succes!
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jun 12, 2007 7:20 am

    Allereerst welkom op het forum,

    Mm, motor opgeblazen, da's niet best.
    Wat is nu je plan? Ben je zelf handig genoeg om een ander blok in te bouwen? dan zou je eens met olaf moeten praten die in nu met een gelijkwaardig project bezig.
    alternatief is om eens bij wat garages te checken wat de mogelijkheden (en kosten) zijn Autohome in Alphen aan den Rijn staat hier hoog aangeschreven. Stuur ook eens een bericht aan Bruno, misschien is dit een project waar hij wel tijd voor heeft?

    Was je ooit van plan de F te modificeren? Als je meer vermogen wil, kan je eens kijken bij B&G, volgens mij bienden zij nieuwe blokken aan met 160 en zelfs 190 PK...

    Mocht je verdere vragen hebben, dan horen we die graag...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    chivas
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON di okt 11, 2005 11:52 am
    WoonplaatsCOLON Hoensbroek _holland

    door chivas » di jun 12, 2007 9:14 am

    Bruce schreefColonAllereerst welkom op het forum,

    Mm, motor opgeblazen, da's niet best.
    Wat is nu je plan? Ben je zelf handig genoeg om een ander blok in te bouwen? dan zou je eens met olaf moeten praten die in nu met een gelijkwaardig project bezig.
    alternatief is om eens bij wat garages te checken wat de mogelijkheden (en kosten) zijn Autohome in Alphen aan den Rijn staat hier hoog aangeschreven. Stuur ook eens een bericht aan Bruno, misschien is dit een project waar hij wel tijd voor heeft?

    Was je ooit van plan de F te modificeren? Als je meer vermogen wil, kan je eens kijken bij B&G, volgens mij bienden zij nieuwe blokken aan met 160 en zelfs 190 PK...

    Mocht je verdere vragen hebben, dan horen we die graag...


    Hoi..

    Neen, ik ben niet handig, verre van dat, dus ik ben afhankelijk van andere,ben nu aan het kijken in duitsland voor mgf motoren, kan ik ook een gewone 1.8i gebruiken? Mag de motor jonger zijn? Waar moet ik op letten? Graag advies van jullie..

    thx...snik snik...
    heb sinds 1995 een mg f vvc (1996) en ben er helemaal kapot van..sinds dit jaar een gereviseerde motor erin, tuned by mike!!
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di jun 12, 2007 9:23 am

    Tja, pijnlijk binnenvallen op het forum. toch welkom geheten.

    Onlangs een 160PK motor met 30Kkm (ze zeggen wat ze willen natuurlijk) op ebay voor 550£.

    Ik ken een kerel in schotland die een door Mike satur opgepept 160 motor gaat verkopen (hij rijdt nu met een 7). Voor 100€ (excl) kan dat hier in belgië staan.

    Hij heeft een bak met korte verhoudingen aan hangen. Ik dacht dat hij £ 1000,- inclusief versn. bak vroeg.

    Als je wil zet ik je in verbinding,

    peeëmmen mag je ook,

    veel sterkte,
    david.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

    door Christian » di jun 12, 2007 9:31 am

    http://www.rimmerbros.co.uk/rimmer/xpart/mg_rover indien een nieuwe motor nodig is dan kun je hier ook eens kijken.
    Mijn ervaring met een in elkaar gedraaide motor is dat hij na revisie weer prima voor de dag komt.
    dit betreft trouwens wel een 160 pk motor bij bovengenoemde leverancier, kost wat maar dan heb je ook wat.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Christian, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di jun 12, 2007 9:35 am

    Ik heb goede ervaring met de broertjes Rimmer. Wel voor kleine spullen, maar kom wie ´t kleine....

    Edit: de komma (,) achter rover moet weg, de link werk niet
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

    sorry, reeds aangepast

    door Christian » di jun 12, 2007 9:50 am

    Jupilerman schreefColonIk heb goede ervaring met de broertjes Rimmer. Wel voor kleine spullen, maar kom wie ´t kleine....

    Edit: de komma (,) achter rover moet weg, de link werk niet


    :oops: reeds verbeterd
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di jun 12, 2007 10:24 am

    Laat de garagist eerst maar eens de motor open maken en een bestek van de kosten opmaken. Een paar kromme kleppen, da´s de kost nog niet hoor. 20€ per stuk en 150 euro om de kop uit elkaar te halen en vice versa. Als de pistons beschadigd zijn daarentegen :?
    De cylinder is bij ex-MGR rijfstangen zijn niet apart verkrijgbaar van de drijfstang. En die kosten lopen zwaar op. Dan is het nuttig om een andere motor in overweging te nemen
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » wo jun 13, 2007 10:37 am

    Zeer spijtig verhaal! Zeker met zo'n lage km stand. Waarschijnlijk is een goed gebruikt blok dan voordeliger dan deze laten reviseren. Als je een niet-VVC blok in wilt bouwen heb je ook een andere computer en bobines nodig (wellicht nog meer; dat weet ik zo even niet). Plus natuurlijk het verlies van vermogen. Vergeet overigens niet dat als je een 160 pk blok inbouwt, dit vermogen afhankelijk is van de gasklep en luchtfilter. Deze zou je er dan dus ook bij moeten krijgen/kopen. Voor de rest is de 160 pk-er nl. hetzelfde als de 148 pk VVC. Je hoeft deze delen natuurlijk niet te vervangen, maar dan heb je 'gewoon' weer 148 pk.

    Om de kosten nog een heel klein beetje te drukken, heb ik wel belang bij je kapotte blok; ik wil mijn F heftig opvoeren met andere drijfstangen, zuigers, opboren e.d. en dan een supercharger erop schroeven. Leuk project, maar gezien de risico's wil ik beginnen met lage investeringen. Dus een kapotte K-series (voor hopelijk een zacht prijsje) is dan welkom!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jun 13, 2007 12:05 pm

    chivas schreefColongarage heeft gekeken. bougie was gexplodeerd, verbrand en de zuiger was foetsie..


    Jupilerman schreefColonLaat de garagist eerst maar eens de motor open maken en een bestek van de kosten opmaken.


    :?:
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jun 13, 2007 12:27 pm

    openmaken = kop eraf en een degelijke inspectie en bestek.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten