Kheb weer eens een aantal probleempjes met mijn MG ..
Ik had gisteren mijn auto geparkeerd waar ik moest gaan werken, nadien kom ik terug, ik start de motor, laat hem even draaien want ik was nog aan het babbelen, en ik merk ineens dat het metertje van mijn watertemperatuur helemaal boven staat .. ik wist niet direct wat te doen, dus heb ik naar Touring gebeld, en die hadden me dus gezegd om het reservoir van mijn water eens na te kijken, en indien het leeg was, water bij te kappen .. ik heb het reservoir dus opengedraaid, en ik merkte dat er vrij weinig water inzat (ik hoorde het borrelen en koken) en ik heb er 1 liter water bijgekapt .. ik ben er dan mee naar huis gereden (30km). Het metertje was terug normaal, in het midden. Wat is de oorzaak hiervan? Ik neem aan dat het niet normaal is ..
Ik denk dat het één van volgende dingen kan zijn:
- gat in de radiator ? ik zie nergens water lekken dus ik neem aan dat het dat niet is.
- kapotte pomp? ik denk het ook niet want als ik de motor laat draaien, en ik draai de dop van het waterreservoir open zie ik het water circuleren
- kapotte join de culasse? geen idee hoe ik dit moet achterhalen
--------------
Dit terzijde, heb ik nog altijd mijn banden niet vervangen.. maar ik moet er DRINGEND werk van maken blijkbaar. Mijn banden vanvoor beginnen namelijk helemaal te slijten, er komt zelf ijzerdraad door de banden heen.. wat ik wel heel erg raar vind, is dat de buitenkant van de band er nog vrij normaal uitziet, maar dat de binnenkant van de band helemaal gaaf afgesleten is en er ijzerdraad uitkomt. Ik heb 2 foto's gemaakt:
http://photos1.blogger.com/x/blogger2/1 ... 781100.jpg
http://photos1.blogger.com/x/blogger2/1 ... 763795.jpg
Over die banden, vrij simpel .. ze vervangen. Dat komt inorde. Maar.. is het normaal dat die zo raar en oneven afslijten? Mijn vader beweerd dat toen ik mijn auto terug wat heb laten verlagen, dat die terug moest uitgelijnd worden en dat dat niet gebeurd is en dat die daardoor zo raar slijten, en dat ik daar eens moet naar laten kijken omdat als ik nu nieuw banden steek, ze binnen 10.000km terug zo gaan afslijten en dat dat niet goed is voor het "spoor" van de auto ..
Swat,
Wat nu?






