Inmiddels weer ff geleden, dat ik voor het laatst in een MG gezeten heb....
Sta in dubio om weer een MG te kopen, voor naast de GTA. Mis toch het open dak, de benzinelucht etc.....
Had laatst een opening van een vloerenbedrijf, en die deden meer dan alleen vloeren, dus ik zeg verbaast (wijzend naar luxaflex en zonwering): "Is hier alles te koop??" Op het moment dat de eigenaar van het bedrijf "ja" wil zeggen valt mijn oog op een witte MG-B, ergens in een hoek gestald, dus zeg ik met een gekke bek dat ik die MG wel wil kopen.... Die MG bleek grandioos in de weg te staan en de eigenaar rijdt er nogal heel erg weinig in. Zijn vrouw krijgt een stijve nek in dat ding en is hem liever kwijt dan rijk.... Na een paar weken dubben besloot de eigenaar mij te bellen of ik nog interesse had....
Het betreft een witte MG-B uit 1973, type uit de USA (pinkers aan de zijkanten, chrome bumpers rondom (niet zeker of het een splitbumper is), wel met spaakvelgen. Zwart interieur, zwarte kap. Geen rek achterop.
Redelijke staat, paar kleine oneffenheden in de lak, tweetal kleine putjes/deukjes zonder lakschade, dus redelijk eenvoudig eruit te re-stylen....
Moet 'm nog horen lopen, goed rondom bekijken, en ff berijden.
Iemand tips waar ik op moet letten?
Iemand bekend met wat zo'n MG mag kosten.
Kan ik misschien komende Kempenrit toch weer mee in een MG....
Grtz.