door Bruno » za maart 24, 2007 12:42 am
Ik veronderstel dat je met een MPI rijdt.
Check in het eerste geval steeds de ontstekingskabels. Trek ze even van de verdeler en steek ze er dan weer op, (vooral de kabel van bobijn naar verdeler) De rotorarm, kan je ook eens checken. verder de stekers van de ECU even checken (ook diegene die achter de ECU zitten).
Voor de rest kan het zoveel oorzaken hebben, van één of andere sensor (lambda sensor bijvoorbeeld, is de eerste waar ik aan zou denken) tot een simpele geoxideerde stekker,...... Een diagnose is steeds moeiljk te stellen, vooral als je er niet IRL bij bent. Dan wordt het immers steeds gissen, en het lijstje opsommen.
Startonderbreking kan ook een oorzaak zijn (maar die kan je omzeilen dacht ik via het slot (zie handleiding, voor de combinatie)
Slaat hij totaal niet aan, of valt hij gewoon stil (geen stationair)....
Laatst bijgewerkt door 3 op
Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer